Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Perra

Protestera mot båtkörkortet..

Rekommendera Poster

Hej alla som vet att sjövett inte är det samma som papper..

Laga en lång tråd som protest mot politiker som inte vet sjövett är utan tror att det är ngt byråkratiskt...

Perra

 

Senast ändrad av Perra | 17 mars 2008 | 20:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag osäker. Jag protesterar

hur många svajarn finns det :)

 

En till \Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

It sucks!

 

Vem vill egentligen ha skiten? Finns det någon som på allvar tror att ett båtkörkort i den form som diskuterats i olika forum på något sätt skulle minska antalet tillbud till sjöss?

Den gruppen torde i så fall vara i klar minoritet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoringen


en till

 

MVH Lax

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med fullständigt!
Först kommer kortet, sen kommer skatten som ett brev på posten. Sanna mina ord! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart sällar jag mig till skaran som protesterar mot båtkörkort!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bilkörkort har aldrig hindrat rattfyllon eller andra dårar på land...

 

Jag är med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förbaskat otyg! Har inget med praktiskt båtliv för gemene man att göra! Ett båtkörkort borde i sådana fall vara liknande en racinglicens för bil, dvs ett obligatoriskt framförandetest för ägare till båtar snabbare än låt säga 60 knop och över en viss längd. Olyckorna har i majoritetsfallen med alkohol att göra. Båtkörkortet kommer inet att göra NGN som helst skillnad. Utöka KBV´ s mandat för alkotest på sjön istället!

Jag har f ö kustskepparexamen...

 

Senast ändrad av Fredric_sthlm | 17 mars 2008 | 23:59

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är med!!! trots att jag har det jag behöver, men mer av en slump.

 

Men gör en ordentlig lista av det hela, en som går att skicka in, annars är det svårt att få ut något!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är också emot båtkörkort, trots att jag själv har tagit kustskepparintyg. Jag är övertygad om att samhället skulle ha större nytta av att pengarna läggs på annat än ett båtkörkort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det INGET positivt med ett båtkörkort ????

 

Jag är nästan för ett båtkörkort, om man vågar säga det i just denna tråd ..............\Embarassed\

 

//JCC

post-11345-1394235391,2947_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoringen

ska det bli ett kort på sjö o hav ska det gälla alla. då kan jag tänka mig ett kort på sjön

 

MVH Lax

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag är emot körkort då det inte löser några problem.

 

Även jag har förarbevis men det är inte innehållet där som löser de problem man oftast diskuterar. Kunskap i navigation och läsa sjökortet tar inte bort fyllon på sjön.

 

 

mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så var det en hel del gnäll även när körkort för bilar infördes. Hot om indragning av körkört får mången berusad att ställa bilen, varför tycks ingen här kunna tänka sig motsvarande effekt på sjön?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är klart emot. Ser ingen anledning alls med tanke på de få olyckor som förekommer... tror liksom andra att det är alkoholen som är problemet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker oxå det är bra med ett körkort på sjön men som förslaget ser ut just nu är utbildningskraven absurda,tycker gott och väl att det räcker med ett förarintyg.

Misstänker att diverse skolor bedrivit lobbing för att utbildningskraven ska vara höga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det börjar kännas som en vana nu. Jag är motvalls kärring och för. Sorry. \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är klart som fan att det skall införas körkort på sjön. Varför finns det körkort för bil?? Körkort på sjön ska införas för att få bort de värsta dräggen och lära de eventuella drägg som är kvar sjövett och hur man hanterar ett flytetyg på ett civiliserat sätt. Använd era klena sinnen till att tänka efter före.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Motståndare till båtkörkort sedan länge!

Behåll nuvarande system det fungerar bra och har så gjort sedan urminnes tider

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag protesterar.... mot båtkörkortsprotesterna...!

 

 

Klart det skall vara körkort för båt, liksom för bil... och att påstå att det är få olyckor på sjön, och att de som finns beror på alkohol.... absurdum! De allra flesta olyckorna beror på total frånvaro av vett att framföra båt. Klart att alkohol finns med i många fall... men de flesta fallen beror på bristande utbildning i sjövett och framförande av båt... Om man bortser från drunkningsolyckor som beror på att dyngraka stolpskott reser sig upp i småbåtar, i sjö där de inte ens skall vara ute...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har tagit det s.k. förarintyget och kan då säga att halva kursen går ut på att lära sej sjövett, att förstå sjöregler, ljusfyrar, mm, Den som argumenterar mot att folk ska lära sej (sjövett) vill inte jag möta till sjöss. Urban.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snart kanske det blir dags att införa körkort för sådana här fordon också. Men om förare över 55 år blir undantagna är det nog en klen tröst....

aftonbladet.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...