Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Perra

Protestera mot båtkörkortet..

Rekommendera Poster

Konstigt, jag brukar inte ha svårt att förstå vad folk menar.
Kanske är det så att du skriver lite otydligt?
Men, det är ju tur att du är så villig att förklara vad du menar.

Rädsla är mångfacetterad, men kan man verkligen på samma gång vara rädd och inte rädd menar du..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En av livets stora gåvor är den att inse att alla inte tycker samma som man själv gör och ändå har de rätt ur sitt perspektiv.

Vissa fick inte denna gåva och dessa är det synd om.

 

::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aaaaaaarrrrrrrrrrrrrghh... Går ju FAN inte att öppna en enda tråd nuförtiden utan att dom jvl ansjovismackorna (eller bristen på dom) ska ältas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enkelt, låt bli att läsa om du inte klarar av lite debatt.

Eller vad hade du väntat dig med den rubriken på tråden?

 

 Vi som är rädda för ditt hjärta ska ta skada så,

Här har du förslag till ett litet snällt forum

http://www.sockerdricka.nu/

::Harry::





Senast ändrad av crabfish | 02 oktober 2010 | 19:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

detta är OT, men i stundens hetta kanske man inte rädd, det kan komma efteråt.

När det gäller så får man adrenalin, oanade krafter som kan dämpa rädsla/skräck.

Lever man i en skyddad värld så är det inte lätt att förstå detta.

Jag har däremot bla å yrkets vägnar stått inför riktigt livsfarliga situationer, men man gör vad man måste, rädslan som av naturliga skäl finns, skjuter man åt sidan. sedan kommer rädslan, man blir chockad. Å yrkets vägnar så borde jag varit död en gång samt en annan gång fått 30gradiga brännskador. Sunt förnuft, tur, räddade mig. Efterår när man inser det där skulle varit jag, så viker sig knäna, speciellt när en kollega tog jobbet som jag skulle tagit, skiftade arbetsuppgifter och denne avlider och den andra för allvarliga brännskador och kastas många meter bakåt pga av en explosion.

Senast i somras under sjöräddning som höll på att sluta mycket mycket illa. det var på vippen att paniken kom.

Sedan har jag sett en riktigt allvarlig bilolycka, jag var 2 bilar bakom den som fick en stor bil från mötandes trafik flygandes in i motsatt körfält, där vi färdades.

det var en massaker och skriken och minnesbilder kommer jag aldrig att glömma.

Som sagt, sådana minnen skrämmer mig mer än då man står i stridens hetta.

Min beredvillighet att förklara hoppas jag nu är tillfyllest?

Tillbaka till ämnet nu kanske, båtkörkort eller ej?

Tja, det lär bli samma liv i luckan som med 0,2, för det kommer. (m.m)

Personligen tycker jag det är konstigt att man inte Lagstiftade om det före 0,2.

Oavsett, friheten till sjöss är ett minne blott. till nästa sommar lär det komma mer Lagar.

Nåja, för min del så kvittar det nu, låt Förbudsivrarna köra hela vägen.

en sak är säker, en båtbesiktning anser jag behövs eftersom man anser att bilar och båtar är samma sak.

MAn bör även kolla utsläppen, katalysator. Många båtar jag sett med ingen eller defekt lanternföring..etc..så nu finns det ett område som kan Lagstiftas om i det oändliga.

Båtskatt..inte uteslutet..fältet är fritt för Politikerna nu. Inget kan stoppa dem, tyvärr.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Herregud.. tråden har varit död sen ett år tillbaka... bara för att väckas med en ansjovis

Din s.k. argumentation blir inte bättre med inlägg som det citerade. Debatt? Om inte ansjovisar, fyllos, moralister och annat inte avhandlats tillräckligt i en tråd, så varför inte väcka en annan, som handlar om nåt annat, till liv..?  Spelar roll vad trådarna har för rubrik när alla till slut kommer att handla om samma sak, tack vare ett par personer som inte kan ta att folk har andra uppfattningar än de själva.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahahahahahaha, ganska... hmmm... träffande. Törs man säga det utan att bli stämd?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej !

Tillhör dem som tagit ett Båtkörkort. Oavsett vilken uppfattning man har så kan man ofta konstatera när man är på sjön vilka det är som aldrig varit i närheten av denna utbildning.

För dem som varit på sjön under många år kanske det är ett spel för galleriet men det finns trots allt en hel del som är nya i farvattnen och mycket väl skulle vara i behov av denna utbildning inte minst för sin egen säkerhets skull på sjön. Frågan kan även ses i ett vidare perspektiv då man ökar säkerheten  på sjön totalt i umgänget med andra båtar.

 

Mvh

 

Ingemar K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fattar ingenting, Linus på Linjen och protestera mot båtkörkort. ??

Å andra sidan, filmen Matrix var den konstigaste och töntigaste, barnsligaste film jag sett.



Senast ändrad av Ljungbergarn | 02 oktober 2010 | 23:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här kan man läsa klokhet. Instämmer 100%.

Har man ingen erfarenhet på sjön så är det inget fel alls att skaffa sig det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är märkligt att vi träffas i alla trådar..

Kan bara bero ensidigt såklart..



Senast ändrad av Ljungbergarn | 02 oktober 2010 | 23:10

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...