Jump to content
Friday 18 June 2021

Peter_K

Guldmedlem
  • Content Count

    16,194
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    120

Peter_K last won the day on June 14

Peter_K had the most liked content!

Community Reputation

2,573 Expert

4 Followers

About Peter_K

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det är jäkligt tungt att bära en bil på land också, vad det nu har med saken att göra. 😁
  2. Var det lufttemperatur eller skrovtemperatur?
  3. Glöm inte att du måste på med samma färgmängd som o-spätt. Du behöver kanske lägga på 20-100% fler lager än rekommenderat beroende på hur mycket du späder. Det var inte svalare i morse än när du mälade förra gången..?
  4. Så… du vill avskaffa körkort för MC-åkare pga detta..?
  5. Vilken skillnad? Körkort som körkort, liksom.
  6. Ser du lika med t ex bilkörkort? Risken att åka fast för att köra bil utan körkort är ju liten, då kan man ta bort det också med samma argumentation.
  7. Scrollade bara filmen (som visar ett annat fabrikat). Men. Du såg att det var plywood de målade i filmen va..? Inte gelcoat.
  8. Jag tror inte slipad gelcoat är en porös/sugande yta, utan jag tror man menar t ex plywood. Gelcoat suger inte speciellt mycket, utan är tvärt om väldigt o-sugande. Oavsett, nu är det gjort, men framöver borde det funka bra utan förtunning. Jag hade som sagt försökt slipa bort rinningen innan kommande lager.
  9. Jag hade slipat om det är rinningar och ludd i färgen. Man vill inte ha ludd i ett tätskikt. Är du SÄKER på att man skall förtunna epoxygrund? Det låter helt fel i mina öron. Du får ju inte på ”rätt” tjocklek då, och borde behöva lägga fler lager. Och hur gör man för att inte få ludd i färgen? Jo, innan man använder rollern tvättar man den med en droppe diskmedel eller tvål och vatten, och låter torka. Då luddar den inte sedan. Bra va? 🙂
  10. Det betyder inte att båten är starkare, bara att den är tyngre. 🙂
  11. Ja, jag vet att den är minus - men jag trodde avkänningen skedde genom minus..? Men jag har säkert fel, det har jag haft många gånger förr. 🙂
  12. Lilla ventilen är till för att ta in spolvatten till toan. Stora att släppa ut det genom skrovet. När spaken står i ventilens riktning är den öppen, när den står tvärs ventilen är den stäng. Öppna allt när du spolar, stäng allt när du inte spolar. Vet inte. Men skulle något börja läcka in, tja… då får du väl lägga nytt klet..? Nja. Det ena är ett startbatteri, det andra är ett förbrukningsbatteri. De skiljs åt med ett relä som sitter på skottet. Avkännarkabeln (den tunna) borde gå till startbatteriet. Vill du ladda båda, koppla klämmorna på startbatteriet och det kommer ”klicka” och lysa rött om reläet. Vill du ladda förbrukningbatteriet, montera klämmorna på förbrukningsbatteriet. Jag hade kopplat solpanelen på förbrukningsbatteriet.
  13. Kompisen köpte ett från Davids, det var reparerat lika ”MD5 for dummies” och rätt så halvdyrt. Det är en stor åtgång på dessa.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy