Jump to content
Sunday 03 July 2022

pseudonym

Silvermedlem
  • Content Count

    3,788
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

pseudonym last won the day on June 13

pseudonym had the most liked content!

Community Reputation

892 Expert

2 Followers

About pseudonym

Recent Profile Visitors

5,326 profile views
  1. Min personliga erfarenhet av just Waeco:s laddare är att de kokar sönder batterierna med för hög spänning. Jag hade en med 15 Ah och den förstörde 2 batterier för mig. Numera har jag bara Ctek laddare och Victron regulator för solpanelerna.
  2. Epoxy fäster på glasfiber (gelcoat) men inte det omvända. Alltså inte polyester på epoxy.
  3. Så på en båt för över en halv mille är du alltså beredd att chansa och köpa den? Skulle inte tro det.
  4. Då kan han stå där med sin halvmiljonsbåt och invänta hösten för den som köper kan ju göra ett rejält dyrköpt misstag om det skiter sig med maskin eller rigg eller en lös köl. Bra gjort att du vände och gick därifrån.
  5. Bästa sättet att polera är med Abralon, som är en våtslipdyna i flera steg. Den är för excenterslipmaskin och man börjar med 2000 korn och avslutar med 4000, sedan vax på det. Men enligt din bild på dina sprickor är det enda jag kan rekommendera en omlackering. Och då med en sträckfärg som krymper vid härdning och sträcker sig och blir helt slät. Man kan faktiskt använda en roller för att få ut färgen och sedan en planstrykare för att jämna till, sedan gör härdningen sitt. Den bästa sträckfärgen är De-Ijssel, gå in på deras hemsida och kolla själv. De är mycket behjälpliga att ha att göra med. Kolla även på Youtube efter De-ijssel och se själv. https://www.de-ijssel-coatings.se
  6. pseudonym

    HALLANDS VÄDERÖ

    En bekant låg i Tjuvelthamn med sin lilla Albin 57, den sticker 1,3 med kölen nere och 0,6 upphissad så 1,5 är nog i mesta laget. http://albin57.se/hallands-vadero-2010/
  7. Diffusionstäta slangar är inte det för evigt. Till slut så tränger lukten igenom trots att din tank är tom som du påstår så kan det ligga fekalier i en gegga runt kanterna som inte sköljs ut. Och nu hinner verkligheten ikapp. Ut med tanken och skölj ur den med varmt vatten, skaka och töm. Byt slangarna, eller riv ut hela skiten då du ändå bara dagseglar. Pinka kan du väl göra över relingen?
  8. Från det ena till det andra Mellgard. Vad anser du om alkohollagen på sjön, du verkar ju vara motståndare till det mesta som det lagstadgas om.
  9. Öppna tanklocket, det kan vara tätt i avluftningen så den suger vacuum vilket får till följd att bränslet stryps på vägen till motorn.
  10. Ja man vill ju inte ha nån desperat där bästföredatumet redan är passerat.
  11. Minns inte riktigt, men jag har kvar ett tillgodokvitto, kan man hänvisa till det och få byta till någon nyare årsmodell?😂
  12. Jag hade en gång en fru, även hon började falla samman och fick både rynkor och ett besvärligt humör. Kan det ha varit UV-strålningen?😂
  13. En Thermic av någon modell jag ej kan urskilja. Kan vara en 2000, kan oxå vara en tidig Wallas 1700. Typskylten sitter troligen på andra sidan mot skottet.
  14. Eller kolla med Micke (Krawa) här på MG. Han startade företaget 2017 och han gör alla jobb man kan tänkas på båtar. Kapell, motorer, skrov, reparationer, installerar bogpropellrar, lackerar hela skrov och allt annat. Han har numera lokaler på Öckerö men har även en ambulerande bil med kran och han har ett stort täckningsområde, (Karlstad- Malmö) gå in på hans hemsida och se bilder på arbeten han har gjort. http://makapellbatolack.se
  15. Det beror väl på? Det finns ju flera fattningar av lampinfästningar. Men du kanske har svaret redan?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy