Jump to content
Saturday 20 July 2019

Garpen61

Medlemmar
  • Content Count

    307
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About Garpen61

  • Rank
    Kommendör

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack Condmaster, visst funkade det. Vad vore detta forum utan trevliga och hjälpsamma medlemmar!
  2. Att tala med Garmin menar du? Ingenting som jag ser det, utom att det är söndag och jag trodde att det kanske fanns denna kunskap på detta eminenta forum. Tack för dina insiktsfulla kommentarer...
  3. Ursäkta mi otydlighet: - Akterspegelsgivaren satt i båten när jag köpte den - Förra året köpte jag en ny Echomap plus 62cv - Nu tänkte jag undersöka möjligheten att koppla ihop dessa - Går inte det köper jag en ny givare, - Akterspegelsgivaren är en hona med 8 pinhål - Echomapen vill ha en hane med 4 pin
  4. På sladden från akterspegelgivaren kommer en hona, 8 stift och till Echomapen ska det vara en hane på 4 stift... och det kanske det finns sladdar till... Men går dessa två att koppla ihop övre huvud taget https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/748#devices https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/p/592924/pn/010-01888-00#
  5. Jag tänkte sätta på ett ekolod. Jag har läst lite om inombordsekolod, funkar de? Funkar t.ex. en Airmar P79 på min Garmin som har kontakter med 4 stift, det ska väl till en konverteringssladd.
  6. Det är utrett, den sitter i drevet. man lär sig lite nya saker varje dag... det var slangen som inte satt på ordentligt.
  7. Nu har knopmätaren lagt av, den var uppe på land för byte av stödlager. Efter det funkar den inte. Hur funkar en sån logg? jag hittar ingen tryckgivare bak, bara som en plastbit som sticker ut i nederkant på aktern. Men den är väl till ekolodet, som jag inte har inkopplat. Det finns inga givare vad jag kan se...
  8. Så enligt reglerna är de bladfjädrarde trailarna oanvändbara?
  9. Jag trodde att alla amerikanska kärror hade bladfjädrar, jag har ägt 3 och alla de är bladfjädrar på.
  10. Jag körde en 30 kärra med båt från Lidköping till Västervik, 30 mil, med en amerikansk bladfjädrad kärra. Det är ju omöjligt att hålla 30, jag var uppe i både 70 och 80 emellanåt på småvägar mitt i natten, hade nog kunnat köra ännu fortare, släpet gick som på räls. Hade köpt belysning på Biltema, som man fäster med magneter och kopplade in dem i den vanliga släpkopplingen så alla lampor fungerade som de ska, struntade i triangeln, då den bara drar till sig polisens uppmärksamhet. Lite uppmärksam på poliser får man ju vara. Hade jag blivit stoppad pga ingen triangel så hade jag sagt att jag tappat den... Jag hade kanske tur, körde in båten till ett varv igår och glömde bort mig en stund och insåg att det gick i 80, polisen hade skjutit sönder körkortet om de tagit mig.
  11. Ok, inga absoluta orosmoln då... Byter i höst efter upptaget. Är det andra saker man ska se över samtidigt som limporna o knän är borta, stift har jag tänkt att byta samtidigt.
  12. IR-mätare nej inga fläktar eller nåt.... köpt nya knän o limpor, det är original som sitter på (2005), så det är väl dags.
  13. Är dry joint att föredra framför de gamla vanliga avgasdelarna?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy