Jump to content
Monday 06 February 2023

Garpen61

Medlemmar
  • Content Count

    386
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Trovärdig

About Garpen61

  • Rank
    Kommendör

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Garpen61

    Elvinsch

    Jag vet det, men är det lågvatten så är det Jag köpte denna i alla fall https://www.expondo.se/msw-vinsch-1590-kg-3500-lbs-inkl-brytblock-10060661?gclid=CjwKCAjwu5yYBhAjEiwAKXk_eGsah4xIHSQhphTryDSWUt4WoTEX3rdrJKk-lcGgz1jevz8PI-Z6KhoCW_wQAvD_BwE
  2. Jag vill bara lägga till att det var som att sätta i en ny motor efter att ha justerat tändningen, den har nog alltid (så länge jag ägt den i alla fall) stått lite tokigt och blev värre efter utbyta av delar. Bättre klipp, bättre toppfart, lägre förbrukning. Det var klart värt att köpa en stroboskoplampa för detta. Köpte denna: https://www.biltema.se/bil---mc/verkstadsutrustning/testinstrument/elektroniska-testinstrument/tandinstallningslampa-2000020145 Är det inte lite märkligt att tändningen ändrar sig när man inte byter själva fördelaren utan bara lock, rotor, kablar och stift. Jag lossade inte fördelaren alls, iofs fick den sig en liten känga när jag klöv rotorn...
  3. Garpen61

    Elvinsch

    Hello, Jag har en båt som väger ett ton och en float off float on trailer. Ibland, mest vid lågvatten, är det ett elände att få upp båten på trailern med vevvinschen. Om man ska sätta på en elvinsch, vilken ska man ha då?
  4. Jag struntade i hopkopplingar och särkopplingar. Mätte på 1an och den stod 6 efter och den ska vara 10 före. Kanske varit så jättelänge, men mest troligt efter att jag bytte rotor och lock.
  5. Tack, säkert jättekorkade frågor... Vad är anledningen till att man ska koppla bort killer switchen och varför ska man koppla ihop de vita kablarna?
  6. När man lyser med stroboskoplampa ska den stå på 0 (noll) för att det ska vara rätt?
  7. Du menar att öppna lite mer på blandskruven?
  8. Tack för input, jag har även bytt alla tänddelar utom spolen, så det kanske är läge att kolla, går det att göra utan strvboskoplampa?
  9. Ja ja, det vet jag väl, men om den gått såpass att tempnålen börjat öka så ska man ju kunna öka lite från tomgång...
  10. Idag slog tempmätaren i botten, max alltså. Lyfter på huven allt är normalt och normalvarmt, mätaren hoppar tillbaks på de normala värdena igen, Den gör så ett par ggr och sen stannar den på normalt. Givaren?
  11. När jag ska gasa på med kall motor så puffar det till i förgasaren. Jag har rengjort förgasaren och justerat flottören och ställ blandskruven ca 2,5 varv ut. När den är varm är det inga provlem. nåt som borde justeras?
  12. Bytt till 61 och nu stannar den på ca 70 grader och sensorn verkar ge rätt gradtal.
  13. Jag gjorde denna Googlesökning: https://www.google.com/search?q=mercruiser+4+3l+oil+pressure+sensor+location&sxsrf=ALiCzsaU2mgT5JjywOQa7MvhejXcO3s1yQ%3A1656787173493&ei=5ZDAYpjJHc-Bxc8Pm9yd-AM&ved=0ahUKEwjYz8aX7dr4AhXPQPEDHRtuBz8Q4dUDCA4&uact=5&oq=mercruiser+4+3l+oil+pressure+sensor+location&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAM6BAgAEA06BAgAEBM6CggAEB4QCBANEBNKBQg8EgExSgQIQRgBSgQIRhgAUPIDWOkQYJYXaAFwAHgAgAFRiAHfApIBATWYAQCgAQHAAQE&sclient=gws-wiz
×
×
  • Create New...