trewq 516 Posted January 18 (edited) 2 timmar sedan skrev Mackey: Finns det någon färg med "klipulver" i ännu? Hittils bara för fartyg och en färgtillverkare som just börjar för att sälja till fritidsbåtar i Nordamerika Edited January 18 by trewq Quote Share this post Link to post Share on other sites
Georg_Ohm 2,219 Posted January 18 8 timmar sedan skrev Makro: Nä, jag kollar i listan jag bifogade och köper en färg med mycket kopparoxid och hoppas att det i kombination med flitig användning av båten ska ge så lite påväxt som möjligt. Sen bättrar jag på där det behövs varje år istället för att måla hela botten, utom vattenlinjen som målas varje år. Det funkar där jag bor och passar mig Jag gör på precis samma sätt. Jag tror inte att jag behöver köpa någon bottenfärg i år, men jag får kolla så att den slatten jag har kvar inte har torkat. Jag brukar lägga antingen ett extra lager bottenfärg, eller Silic One på paddelhjulsgivarna och på propellrarna. Hoppas nu Silic One finns kvar. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Makro 219 Posted January 19 (edited) 20 timmar sedan skrev raol: Hittade faktiskt ett flertal på deras hemsida. Tror det var Jotun eller nåt som gör dem. Hempel har jag läst och helt korrekt Jotun Edited January 19 by Makro La till Jotun Quote Share this post Link to post Share on other sites
sajjen 133 Posted January 19 Men inga av klipulverfärgerna finns tillgängliga för fritidsbåtar på Svenska marknaden? Quote Share this post Link to post Share on other sites