Jump to content
Tuesday 31 March 2020

trewq

Medlemmar
  • Content Count

    1,921
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

trewq last won the day on May 17 2019

trewq had the most liked content!

Community Reputation

384 Expert

About trewq

Recent Profile Visitors

1,025 profile views
  1. Låter den även om du inte har växel i? Det är ju ändå nedförsbacke till vattnet
  2. Har för mig att bränslepumpen var en okomplicerad historia där backventilerna behövde motioneras
  3. När jag bytte till en tank med inloppet upptill började problemen pga att slangen från toan till tanken alltid är full till överkanten med tryckskapande fallhöjd. Resignerade och satte en kulventil på slangen. Det lilla besväret att öppna/stänga ventilen kompenseras väl av att problemet är permanent löst.
  4. Om spinnakerbommen är lättåtkomlig kommer den att användas oftare, kan ju dessutom spira genuan
  5. Har du en pulpit som du kan sätta ringen på? Och en ögla av ett snöre i relingslisten att knäppa fast andra ändan i.
  6. Har slutat med packning i vattenpumpen, packningssilikon är enklare och alltid tillgängligt och gratis (om man har en tub) och passar alltid. Öppnar locket med ett knivblad
  7. Har använt Biltemas rostätare som jag tror fungerar som brunox, men det vill sig inte riktigt. Funderar på om jag var för ambitiös med att ta bort rosten så det inte fanns något för medlet att reagera med.
  8. Jag hade nog avstått, när jag som tjugoårig skrotbilsägare försökte ersätta topplockspackningen med Permatex sa det "FLUFF" vid startförsöket och permatexen låg spridd över motorrummet.
  9. Lagunbordet ur vägen
  10. Googlade på Electrolux camping plast och de hette tydligen Holiday och de senare gjordes i plast. Rutorna är ju rätt speciella och verkar identiska
  11. Exakt, att jag alls satte dit en säkring var för att efter en kortslutning med kabelbrand ville jag gardera mig mot att det skulle kunna hända igen.
  12. Har 1 Hk startmotor, satte i 100A säkring, brann direkt, satte i 200A, har nu hållit i tio år
  13. Om tjuven angriper en bil och löser ut larmet hinner han plocka åt sig en del inifrån bilen. Om en båtmotortjuv genom att lätta på en mutter löser ut larmet hinner han nog inte lossa resten och lyfta av motorn innan han blir upptäckt och ev. filmad, förstås beroende på hur ödsligt uppläggningsplatsen ligger.
  14. Förutsägbart, som i alla diskussioner om ämnen där politiker kan utöva inflytande, övergår det till att en grupp rabblar argument för att det är åt helvete och en grupp rabblar att det är demokrati. Men inget förändras. Åter till ämnet - varför har man inte larm på motorerna, det har man ju på bilar? Kan inte vara så svårt eller dyrt att åstadkomma, i kombination med filmning som i hemlarm. Sen att tullen inte får kolla är ju en skandal utan like. Jo förresten, dess like finns, bilmålvskterna t.ex. och mycket annat. Aj, nu trillade jag visst själv i argumentgropen. Men kommentera gärna larmfrågan.
  15. Det går väl sönder grejer lite då och då, inte sånt som man kan förutse och redan åtgärdat (impeller, roderlager, filter) men annat som rullfocksdelar, loggdisplay, hydrauldetaljer, värmare, gasolspis m.m. Men det är ju bara kul, då får man en utmaning att begripa något som man aldrig gett sig på tidigare.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy