Jump to content
Sunday 15 September 2019

Mackey

Silvermedlem
  • Content Count

    8,932
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    60

Mackey last won the day on September 7

Mackey had the most liked content!

Community Reputation

1,477 Expert

About Mackey

  • Rank
    Silvermedlem

Profile Information

  • Location
    Stockholm

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Här kommer en bild från Toaen som tyvärr valt att lämna forumet. Har man en tank som töms över bord så är det bara att komplettera med ett T-rör och en däcksgenomföring. Funkar absolut bra för oss och många andra.
  2. Börja med att fundera på om du verkligen behöver en ventil eller om det räcker med ett T-rör. T-rör kärvar inte, de börjar inte läcka, underhållet är minimalt och man slipper en ventil som ska ställas i rätt läge.
  3. Kan fortfarande funka, tre år enligt Konsumentköplagem på ursprungliga fel.
  4. Det var ju bra, då kan du lämna tilbaks den felaktiga regulatorn och få pengarna tillbaks. Bara att hävda ursprungligt fel. Jag gissar att din MT-5 inte funkar även om du hittar en lämplig sladd. Lämna tillbaks den också om du köpte den tillsammans med regulatorn. Annars får du sälja den. Det borde ju finnas någon modellbeteckning eller något på den nya regulatorn och då borde det gå att hitta rätt "skärm" så kan du köpa den för pengarna du får tillbaks för din MT-5:a.
  5. Vet inte vad du tycker är helt otrevligt... Personligen skulle jag välja en annan plats just nu.
  6. Bron är väl öppningsbar? Det har den varit förut i alla fall om vi talar om bron mellan fastlandet och Torö.
  7. Hjärtstartarregistret kan vara bra att känna till.
  8. Hur många askar behöver man för att bygga en jolle så att vi kan ta oss in till sandstränderna? I övrigt håller jag med om att prylar ofta är mer till besvär än glädje.
  9. Nu finns det ett par förslag på halvhårde jollar, Pioner och Walker bay. Några flera? Sedan har vi de uppblåsbara och de helhårda. Vad föreslår expertisen?
  10. Läser man hela den inledande artikeln (eller om det stod om detta i någon annan blaska) så planerar man att ställa upp båtarna "kreativt" på varvsplanen. Två motorbåtar akter mot akter och två segelbåtar på vardera sidan så att kölen skyddar. Motorerna syns inte och det blir svårare att komma åt dem. Ska bli spännande att se hur detta kommer att funka. Nu gör man ju en massa åtgärder samtidigt vilket jag förstår, men det som är synd är att man inte kan utvärdera om det är den kreativa placeringen, mera nattvakter, etc, etc. som fått ner antalet stölder.
  11. Jo, många båtar är ju inte ens lika när de är nylevererade... https://www.sailguide.com/ har priser på segelbåtar. http://www.webcar2000.com/countries/sweden/boat/statistics.phtml har allt möjligt. Sedan är det ju som sagt begränsat antal försäljningar.
  12. Det låter ju klart intressant, måste kollas.
  13. Jag har inte riktigt tagit mig tid att förstå Connollys rapporter och inte lyssnat ännu, men... "Alla" klimatforskare har använt data från väderballonger så vad är det som är nytt?
  14. Hej! Barnbarnet blir äldre så det börjar bli dags att skaffa en jolle för att ta sig in till sandstränderna (och för att hon om något år ska kunna åka runt och störa). Jag har läst lite i några trådar här på MG ,men jag börjar lite öppet för att inte leda in er på mina egna villospår. Hård (glasfiber/trä), halvhård (hård mjukplast) eller mjuk (uppblåsbar). Varför? Fördelar och nackdelar? Något särskilt att tänka på med resp. typ? Tack på förhand. Mackey
  15. Det var inte bara ett ägarbyte som ledde till att det så småningom öppnades en ny butik. 2012 var senaste året som den gamla Kökarbutiken inte drogs med olika infekterade strider, så där som det bara kan bli på en skärgårdsö där det finns olika intressen och grupperingar. Känns bra att det åter igen finns en fungerande butik på ön.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy