Jump to content
Monday 13 July 2020

Daniel71

Medlemmar
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Daniel71

  • Rank
    Löjtnant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Men i det schemat visas att kablarna till boxen skall kapas och kablarna skarvas om. Min ide var att låta det vara som innan, dvs låta styrningen gå genom boxen. Med andra ord helt enkelt bara flytta över kablarna från EIC 5000 panelen till Mente panelen.
  2. Monticello. Vad har du denna info från? Har EIC5000 och funderar på att skaffa Mente Marine. Men vad hindrar att koppla in kablar från Mente till relä/manöverboxen? Dvs använda befintlig setup. På samma sätt som befintliga signaler från EIC5000 borde ju Mentes signaler kunna styra med. Rent logiskt borde ju funka iallafall. Även om allt inte alltid är logiskt:-)
  3. Någon med Bennett som testat deras automatiska enhet, Autotrim Pro? Skall ju göra Mentes jobb men utan den komplicerade omkopplingen som vi med den mer avancerade kopplingen med reläboxen och kontollpanelen enligt bilden har.
  4. Bumpar denna tråd. Har presis varit o tittat på en med missfärgad gelcoat. Hur gick det? Lacka, slipa eller bara polera?
  5. Jag renoverade mina cylindrar. Fyllde bara på ny vätska i behållaren och i rattpumpen, svängde upprepade gånger höger vänster. Allt klart! Läste någonstans att man kunde göra så och det funkade. Tror det luftar sig själv in till behållaren om man gör så, luftningen upp till ratten löser ju sig utan problem.
  6. Snyggt, bra jobbat! Men varför behövde du demontera styrbords sida? Var det för att göra mallen eller bara för att byta gallret?
  7. Nej, och det var skönt med tanke på ny båt :-)
  8. Är nog annorlunda på min -06. Utvändigt fäste för vridstången är ingen skruvskalle utan bara en bricka. Invändigt finns inget att skruva på heller.
  9. Är det någon som har plockat av takluckorna från båten och skulle kunna dela med sig hur du i så fall gjorde. Fästena på ”vridlisten” går inte att lossa på plats. De utvändiga små glidpinnarna bak går inte att lossa. Återstår den påskruvade delen bak på luckan som glidpinnarna sitter i, men den verkar vara duktigt limmad. Någon som gjort det och vet?? Vill inte skruva av hela glidlisten på taket...
  10. Har nibral med kompositkona på mitt drev utan några problem. Tror man skall kolla upp orsaken till varför man har problem om de skulle uppstå.
  11. Är denna: https://www.biltema.se/bilvard/biltvatt/avfettning/avfettning-bio-2000018131 ok att använda som alkalisk rengöring på sjövattensidan, för att efteråt använda Hessa kalkbort, och slutligen skölja ordentligt med vatten.
  12. Jo tack, men nu var det T-kopplingen det handlade om... Så måste det vara! Denna sprängskiss har jag missat. Tack för det, då har man lärt sig något nytt idag med:-)
  13. På min slang för sjövatten på väg till vattenpumpen/sjövattenfiltret sitter en T-koppling (se 26 på bilden). Från denna går en slang upp bakom motorn och försvinner ur sikt, väldigt trångt. VART GÅR DEN, VAD ÄR DEN TILL? Har försökt filma bakom och sökt på alla sprängskisser jag hittat utan framgång. Är det någon som vet?
  14. Löste det! Lite jävlar anamma, många timmar och youtube så har man en ny ögla med kaus i anda änden. Inget jag rekommenderar om man inte är väldigt envis, men nöjd att det gick! Kombinerat med nytt kabular (heter de så, linhjulen?) så räknar jag med och hoppas att mina problem skall försvinna.
  15. Hej Diskotek Står inför liknande problem och behöver ögonsplitsa en blyad 16mm lina för att vända den oanvända delen längst in på linan utåt då min använda slirar. Frågade Hjertmans men de gjorde inte detta. Köpte lite blåögt en rostfri kaus, loggade in på youtube och tänkte att det här löser jag... det gör jag INTE....märker jag. Vem hjälpte dig med att sy ihop? Bor också i Göteborg
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy