Gå till innehåll
måndag 25 mars 2019

Baxlaget

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    731
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    6

Baxlaget senast vann den dag 1 December 2018

Baxlaget hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

87 Expert

Om Baxlaget

  • Placering
    Flottiljamiral

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jänkarsnack: With enough power even a brick can fly
  2. Klart att både duoprop & fyrbladig propeller greppar bättre. Det är ju större bladyta. Den större bladytan med sina fördelar i bättre grepp kostar dock i större bränsleförbrukning eftersom friktionen blir större. Inte många som uppmärksammar det.
  3. Från minnet så ser motormontaget på min båt likadant ut.
  4. Synd. Då hade du kunnat kolla via serienumret allt om den serien. Värmetålighet, bristfälligheter mm.
  5. Det är Securmark eller motsvarande. Massvis med små id-brickor med ett unikt id-nummer som går att spåra. Kontakta säljaren så du kan få id-märkningen överförd på dig. https://www.securmark.se/
  6. Du Då förstår du ju redan problemet. Varför blanda in polariserande självhäftande film?
  7. Det är inte där problemet ligger. Som Mackey skriver har du troligen en gammal konstruktion. Din display klarar inte höga temperaturer. Att klistra på något som förändrar polariseringen förändrar inte den egenskap din display har att visa siffror. Din display klarar bara av att visa siffror under en viss temperatur. Som jag skrev tidigare kan du verifiera detta genom att kyla ner displayen med en våt kall handduk. Prova det i sommar.
  8. Så talar en riktig båtägare. Berätta gärna resultatet.
  9. Nu kom vi på ett sidospår men jag kör Peugeot och har haft flera. Just på grund av att de är prisvärda och fungerar. Hur Renault och Citroën uppför sig vet jag inte. Skulle vilja ha en kommentar från nicken angående att byta ut det polariserande skiktet.
  10. Det kan fungera med en förlängning men observera att slaglängden måste vara samma. I annat fall kommer ditt växelreglage att antingen: 1. trycka växeln för långt och då kommer växelarmen inklusive din förlängning att krökas 2. trycka växeln för kort/lite och då kommer kugghjulen i växellådan inte ha korrekt position vilket kan göra att kugghjulen i växellådan går sönder ("rappar") Tycker du ska göra som 535GT säger.
  11. Tror inte båtinstrument är gjorda för att kunna byta ut "det polariserande skiktet". Var läste du det?
  12. Det tycker jag låter som om din LCD är överhettad. Kan du prova att lägga en handduk med kallt vatten på displayen en stund? Tror inte att det är något internt fel, typ kallödning eller korrosion. I så fall skulle displayen visa något tokigt. Här är det bara kontrasten som spökar.
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig Information

Maringuiden använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Du kan ändra dina inställningar för detta, annars räknar vi med att du godkänner detta. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Användarvillkor och GDPR policy Sekretesspolicy