Jump to content
Wednesday 12 August 2020

Jorgen01

Medlemmar
  • Content Count

    1,155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Jorgen01 last won the day on June 19

Jorgen01 had the most liked content!

Community Reputation

206 Expert

About Jorgen01

  • Rank
    Vice Amiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det finns väl ingen firma i nuläget som lämnar kostnadsförslag. De har ju orderböckerna fulltecknade. Man får nog vara tacksam om det är någon som tar sig an jobbet. Annars får du nog vänta tills jul.
  2. På en gammal Garmin plotter utan ekolod dvs utan s i beteckningen , kompletterar man med en ekolodsmodul. Givare, modul plotter(instrument) kolla så att allt har kontakt. Då skall du få upp ekolodsvärdena på plottern. Har för mig att modulerna har beteckningen 20 eller 21. Så var det förr iallafall. Och du har ju äldre grejor.
  3. Det är nog läge för ny propeller, för är det så att den slirar så blir det inte bättre.
  4. Först surade den ned sig sedan slirade propellern på vulkningen. Sedan greppade nog propellern i vulkningen.
  5. Den behöver inte vara så tung då.
  6. Platt skall den vara för att inte ligga och rulla på bottnen.
  7. Ta några mindre vikter, bunta ihop dem när du är på plats.
  8. Vad skall den varva? Fattas det varv och bottnen är ren så gå ned i stigning och se vad som händer.
  9. Haka av gasvajern och testa med att gasa manuellt.
  10. Bränsletillförsel.
  11. Skruva nu inte på mer, det slutar med att du bryter av något fästöra eller får gängpaj, sen är resten av säsongen paj.
  12. Det går alldeles utmärkt att åka med en väl fungerande 50 hk gammal tvåtaktare ifrån 70 talet till det du skall uppnå. Gäller bara att hitta en sådan.
  13. Gjut ett själv, som form tar du en låg pappkartong som du styvar upp. Lägg i ett par armeringsjärn böj till en rostfri stång ifrån skroten som ögla. Gör en bedömning av hur stort det behöver va. Har du tur så får du en slatt betong ifrån något bygge. Passa på innan betongbilen kör hem och gjuter egna betongsuggor.
  14. 30 knop med den motorn får du glömma. Ju högre fart du har desto mindre skall du vrida på ratten. I låg fart och tilläggning är det viktigare att den inte kärvar.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy