

Jorgen01
Medlemmar-
Content Count
1,815 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
10
Jorgen01 last won the day on April 7 2022
Jorgen01 had the most liked content!
Community Reputation
388 ExpertAbout Jorgen01
-
Rank
Amiral
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Skruva ihop allt, sätt motorn på båten i med den i sjön. Starta motorn och varva se vad resultatet blir. Krabba inte med hinkar, borrmaskiner och andra tokigheter. Kör motorn som den är konstruerad för.
-
Läs nu mina inlägg och gör så. Håll inte på med att torrköra och tro att den skall suga upp vatten ur en hink.
-
Gräv ned den, och leta rätt på något bättre.😀
-
Skruva nu ihop det där och sänk ned motorn i det läge den har när den hänger på båten så skall du se att det fungerar.
-
Om du har vattennivån över impellerhuset hur reagerar skvallerstrålen då? Impellern på en utombordare är dålig på att suga i sig vatten, den fungerar bäst om den får trycka vattnet. Vilket den gör om pumpen kommer under vattenytan.
-
Sunbird?
-
Tålamod och känsla för att meka.
-
Det är nog ett hembygge.
-
Crescent 434.
-
Det var förr det, då verkstäderna inte behövde tjäna lika mycket pengar. Jag förstår att du driver med mig i din första kommentar, men många räknar vattnets motstånd för båten som en bil i ständig uppförsbacke.
-
Det är nog inga problem att köra 1000 timmar med stiften, i en bil brukar man byta efter fem till sex tusen mil. I allafall VW koncernens bilar. En bil med motorn igång rullar i snitt vid normal körning fem mil i timmen. Nu kommer det säkert några kommentarer här om att båten går i uppförsbacke. Men det vet inte stiften något om.
-
Bortsätt ifrån rutan gissar jag också på Selco.