Jump to content
Friday 31 March 2023

Jorgen01

Medlemmar
  • Content Count

    1,815
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Jorgen01 last won the day on April 7 2022

Jorgen01 had the most liked content!

Community Reputation

388 Expert

About Jorgen01

  • Rank
    Amiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skruva ihop allt, sätt motorn på båten i med den i sjön. Starta motorn och varva se vad resultatet blir. Krabba inte med hinkar, borrmaskiner och andra tokigheter. Kör motorn som den är konstruerad för.
  2. Läs nu mina inlägg och gör så. Håll inte på med att torrköra och tro att den skall suga upp vatten ur en hink.
  3. Gräv ned den, och leta rätt på något bättre.😀
  4. Skruva nu ihop det där och sänk ned motorn i det läge den har när den hänger på båten så skall du se att det fungerar.
  5. Om du har vattennivån över impellerhuset hur reagerar skvallerstrålen då? Impellern på en utombordare är dålig på att suga i sig vatten, den fungerar bäst om den får trycka vattnet. Vilket den gör om pumpen kommer under vattenytan.
  6. Det var förr det, då verkstäderna inte behövde tjäna lika mycket pengar. Jag förstår att du driver med mig i din första kommentar, men många räknar vattnets motstånd för båten som en bil i ständig uppförsbacke.
  7. Det är nog inga problem att köra 1000 timmar med stiften, i en bil brukar man byta efter fem till sex tusen mil. I allafall VW koncernens bilar. En bil med motorn igång rullar i snitt vid normal körning fem mil i timmen. Nu kommer det säkert några kommentarer här om att båten går i uppförsbacke. Men det vet inte stiften något om.
  8. Bortsätt ifrån rutan gissar jag också på Selco.
×
×
  • Create New...