Jump to content
Monday 28 November 2022

Jorgen01

Medlemmar
  • Content Count

    1,806
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Jorgen01 last won the day on April 7

Jorgen01 had the most liked content!

Community Reputation

387 Expert

About Jorgen01

  • Rank
    Amiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tålamod och känsla för att meka.
  2. Det är nog ett hembygge.
  3. Det var förr det, då verkstäderna inte behövde tjäna lika mycket pengar. Jag förstår att du driver med mig i din första kommentar, men många räknar vattnets motstånd för båten som en bil i ständig uppförsbacke.
  4. Det är nog inga problem att köra 1000 timmar med stiften, i en bil brukar man byta efter fem till sex tusen mil. I allafall VW koncernens bilar. En bil med motorn igång rullar i snitt vid normal körning fem mil i timmen. Nu kommer det säkert några kommentarer här om att båten går i uppförsbacke. Men det vet inte stiften något om.
  5. Bortsätt ifrån rutan gissar jag också på Selco.
  6. Är det när växeln är i friläge som det krasar? Varför inte plocka i sär och se vad som hänt?
  7. Många tokiga priser kan man se på blocket, men 60000 kr för en 2010 års modell går nog in på topp tio listan.🙂
  8. Wire är till för att begränsa tornet i höjd.
  9. Den delen du skall lyfta väger inte 170 kg. Du skall vippa upp motorn, den största tyngden hänger på akterspegeln.
  10. Snett bakåt uppåt, ta tag i växelhuset.
  11. Varför inte mäta höjden på båten? Då får du ju ett exakt mått.
  12. Ett halvmeters rostfritt rör på insidan bockat efter formen på fören och hål borrat i detta. Då kommer kraften att fördelas över en större yta.
  13. Som svar på 5, sätt säkerhetskedjan eller vajern i det lediga hålet bredvid muttern på vinschtornet. Eller borra ett nytt.
  14. Det märkliga är att när det hände första gången så började det med en rejäl rökutveckling innan motorn stannade.
×
×
  • Create New...