Jump to content
Monday 02 August 2021

Dsl

Medlemmar
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Dsl last won the day on June 13

Dsl had the most liked content!

Community Reputation

17 Trovärdig

About Dsl

  • Rank
    Kapten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack för svar! Lyfte kåpan och hittade inget uppenbart som kan ge ljud. Dock hade chokepinnen lossnat från vredet så det var nog full choke på (måste hänt under tiden för den svarade på choke vid start). Nu startade den lika snällt som sist så det är väl bara att hoppas att det var problemet och att den inte börjar låta igen.
  2. Var visst lite otydlig. Motorn sitter alltså på båten. Först startade motorn kanske på 2:a draget (sist den var igång var när jag köpte den i Januari). Efter att jag stäng av den drog jag mer än 10ggr utan antydan till tändning trots att den var varm.
  3. Har en gammal Mariner 4hk (Gissar på tidugt 80-tal) som extramotor som jag bestämde mej för att provsstarta igår. Ganska lättstartad men behövde mycket choke och följde inte gasen i början men efter en stund gick den fint på tomgång. Lät den puttra ett oat minuter och plötsligt börjar den låta illa, ett mekaniskt tjut men inte högfrekvent. Trodde först att det var handtaget som låg och gned mot skrovet. Stängde av efter ett några sekunder med dödarknappen och efter det kunde jag inte starta om. Frågan är ju förstås vad som kan ha hänt. Har själv med min begränsade erfarenhet inga ideer alls 😟
  4. Jag har bestämt mej för att lämna tillbaks mitt kapell, så om någon är intresserad kommer kanske Henrikssons ha ett snyggt grått kapell för omgående leverans snart
  5. Det passade tyvärr inte min 5500dc som det var beställt till, så nu står det mellan att lämna tillbaks eller försöka anpassa. Har fått hjälp än så länge iaf.
  6. För att passa andra kapellet behöver jag 9 nya knappar....på varje sida. Varav 6 sitter i gelcoaten. De två jag nu flyttat sitter på rätt ställe för båda kapellen.
  7. Ja, alla knappar på rutramen går att bända loss och klicka och på ny position, men det är inget jag vill sitta med om det kommer en regnskur och körkapellet skall upp.
  8. 18 varv runt motpart har alltid kännts tryggt hittils tidigare (i insjö är ju ofta motståndaren typ en tall) Nu ligger iaf en stump träningstamp i vardagsrummet. Skotstek och färskpotatis till middag!
  9. Låter som mysigt pyssel. I ett annat liv med en annan båt kanske. Jag hade nog hämtat bilen och trailat hem båten istället för att ligga inblåst.
  10. De flesta handlar det om centimetrar men i något fall mer. När jag forcerar i hålen blir det veck mellan dem. Exempelbild nedan på det öppningsbara fönstret mitt i vindrutan.
  11. Der är norska knappar, alltså sitter de på båten. Kapellet har bara hål. Vill inte montera fler knappat på båten
  12. Tyvärr verkar de inte gå att vrida. Med en skruvmejsel lyckades jag bända loss de 2 clips som skulle flyttas. Ser ut som en popnit från båda hållen så kanske är det enda riktiga sättet att borra ur dem. Det blir ju inte så snyggt under av bändningen.
  13. Skulle ha en stump kätting så då råkade det åka med ett baystar system, skall ju ändå hämta ut ett paket lixom. Verkar väldigt lättinstallerat så länge det inte kärvar att dra igenom de nya slangarna med de gamla som dragsnöre.
  14. Tråkigt att inte leverantören upplyste mej om det. Det är ju en vanlig standardbåt så måtten är det nog inget fel på, der är ju just hålbilden.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy