bemek
Medlemmar-
Innehålls Antal
433 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
2
Innehållstyp
Nyheter
Kustkort
Forum
Bloggar
Galleri
Butiken
Köp&Sälj
Allt postat av bemek
-
om slangen är mjuk kan den sugas ihop, sugslang brukar vara förstärkt med ngn spiral är det rätt packning vid sugröret/pumpen? impellern ska vara tajt axiellt i pumpen B
-
eller om det är svårt med delar,ta med till mekanisk verkstad för reparation .säkerställ att sjövatten inte kan komma in ! gör en skiss med mått .se till att det blir tätt så rostar det mindre B
-
vilka fler inställningar har du provat läser det som att motorn sitter i högsta läget prova med kavplattan jäms med båtbotten . i vilken fart börjar den överplana? varvtal? sök på forumet finns lite om hk/vikt på cobra 690 . B
- 1 svar
-
- 1
-
-
låsring till knutkorsets lagerskål? invändiga sitter lite mer gömda än utvändiga ,bra att inventera.. ps använd glasögon vid montering/dem. (skydd) B
-
prova såhär , skär av slangen med vasst blad trä muttern långt på slangen sedan klämringen sätt slangänden i nippeln ,bör gå ganska långt in . sedan klämringen väl på plats muttern till alllra sist håll slangen inåt kopplingen hela tiden . gissar att muttern dras ca 1varv till när det börjar ta emot se upp med trubbig slangände fel sort slang/diam mm B
-
art nr Mutter-konaBNTT1127 ser att slangen har kona ,den är nog engångs .har inte mekat med mina 10+år verkar vara bra grej berätta hur det går..B
-
hej, har det fungerat tidigare? min pump har skruvade slangnipplar se hansen marin tror dom har raka o vinklade nipplar. kan skilja på årsmodell kanske vad som passar . prova även forumets sökruta B nu läste jag att du skruvat.. se om det är gammal slang kvar i nippeln och att muttern är öppnad så slangen går i ordentligt B
-
sökte på nätet, md11c handpumpen verkar sitta på samma sida (lite akterom) oljefiltret . kolla skicket på bränsleledningar, mm enligt föregående tips B
-
försökt avlägsna det kladdiga? skrapa torka med trasor ev med ngt lösningsmedel sätt dit något som hindrar åtkomst,en vinklad plåt eller liknande . det är lång tid till upptagning, fler tips om det visas bild med mer överblick B
-
bra tips tidigare ,det finns iallafall på bilar frihjul på generatorn som kan orsaka tvärt brott på remmen. vid montering av ny rem tvinga den inte på plats B
-
svårt att säga säkert . är det några delar bytta nyligen? B
-
helt säker ? kolla noga vid kolvens klämyta ,drag försiktigt se mot ljus yta, säkrast att byta membranett/två? B
- 20 svar
-
- 1
-
-
lossa på spännbanden, vet av erfarenhet att det hjälper b
-
kolla isolatorn på stiften spricker om olämpligt verktyg odyl använts . ser du om det finns gnista på kablarna det finns enkla verktyg för att se gnista . kolla om nya stift har rätt värmetal hur sr det ut i fördelarlocket peta bort "mossa" från kontaktytor B
-
om det inte blåser, försök på ngt sätt få det i lite spänn med alternativ fastsättning ger sig lite över tid går det sänka bågen ngt eller dra lite från utsidan i båg?. vårat är trögt första mont ,nu 2 år sedan..inte provat i år B
-
ohoj! lite märkligt i flera avseenden, sällan fel på filtret i sig . när byttes filtret inga problem felkoder innan filterbytet? har båten 2 motorer kan du flytta komponent mellan motorerna. finfiltret har kanske dräneringskran i botten kolla om den är tät kanske sprucken el liknande. (vid "d" i bild) återkoppla gärna hur det fortgår. b
-
ja byt bälgar (2) och nya klammer . viktigt att knutbälgens bakre ände sitter i rätt spår rena släta ytor på drevets kant som tätar mot knutbälgens ÄNDE . detta jobb tar tid bra att vara 2 pers . trim/tilt puckar är lyx lyssna känn funkar hela tiden. B
-
ja börja med enkel kontroll ,silen ytterst på kranen som inte ger mkt vatten . christer var inne på detta tidigt . skräp virvlar gärna upp vid tankning. provkör utan sil . frysskada ? sitter ibland backventil vid utkastaren som gör det svårt att dränera trots sug. B
-
hej prova byt plats på ventilernas (12641 / 12701) funktion . elfel (mät) eller mekaniskt fel? se om felet flyttar sig. luftar sig automatiskt vid användning , rolig läsning allt du donar med! B
- 3 svar
-
- 1
-
-
läste (på utrikiska) corrosion frrån syrefrihet ungefär. kan det rosta mer på bottnen vid vissa förhållanden? jag ankrar bara på ostkusten swe med band, B
-
mer att se över , teckna försäkring sjöräddning om man ligger i båtklubb mm vad gäller , kolla innan B
-
sökte gasfjäder mg mackey tipsade 05 2020 . sodemann verkar ha..B
- 23 svar
-
- 1
-
-
aldrig svinp.! hybros tips med svets är bra. annars slipa bort det trasiga . se om det går att göra vinkel+mutter som skruvas fast i det övriga . B
-
sent tips måla hela ytan med sträckfärg, måste inte vara de ijsse.. snygga horn syns bättre på undersidan? men vi kanske får fler drönarbilder B
- 31 svar
-
- 2
-
