Nu var första starten avklarad, inkörning av kam och lyftare vid 2300rpm i ca 30 min enl Edelbrocks instruktioner. Nervöst som satan.
Fick dela upp tiden i fyra körningar för att kylvattnet ska hänga med. Vattenutkastaren hänger inte med, impellerpumpen tömmer baljan fortare än slangen fyller på. Så efter ca 7 minuter får man stänga av motorn och vänta tills baljan är full och starta igen.
Efter andra körningen höll jag på att få krupp, massa olja under motorn. Godnatt.
Men efter lite krypande med ficklampa och en jävl.... taskig arbetställning så kunde jag konstatera att oljan kom från topparna och närmare bestämt från ventilkåpspackningarna. Packningen hade satt sig så skruvarna var lösa. Inte helt lätt att komma åt då avgaslimporna blockerar några skruvar.
Oljetryck 4.2 kg varm motor vid 2300 rpm och 1,8 kg 800rpm, väl inom spec. Motorn låter riktigt bra, än så länge.