Jump to content
Thursday 13 August 2020
  • 0
Mackey

Paf när man klickar på vissa MG-funktioner

Question

Hej!

Det verkar som att någon/något "tagit över" funktionen på vissa klickbara objekt.

Nyss när jag skulle ge tummen upp kom jag istället till https://www.paf.se/

Länken ser ut såhär.

"https://www.paf.se/?affid=uSDDiX3PNmqsiQpTxMFWvmNd7ZgqdRLk&cid=trknex.com_affiliate_fte-general_se_all_______617456&utm_source=trknex.com&utm_medium=affiliate&utm_campaign=fte-general&utm_content=se_all_______617456"

Tidigare har jag kommit till någon bitcoin-sida, men trött att jag klickat fel.

Samma sak händer både på androidtelefonen och androidläsplattan.

• Like 1

Recommended Posts

• 0

Har nästan aldrig råkat ut för felplacerad reklam, kanske 5 ggr/år.

Tveksam till betalupplägg, inte pga kostnaden utan för att jag tror att antal besökare går ner. Det finns ju betalsidor på en massa olika siter med lite halvintressanta rubriker, och när jag kommer dit tänker jag "jäkla krångel" och går därifrån. Värst av allt hittills var att byta email adress hos Schibsted, men där hade jag starka motiv för att registrera mig, och det gick till slut med hjälp av kundtjänst, mobilt BankID m.m. 

Smidigast att byta adress var Friskis&Svettis, identifierade direkt på telefonnumret som jag ringde från.Fick en känsla av för-dator-historisk tid

Edited by trewq
  • Like 2

• 0

Hamnade också på PAF när jag klickade på "Nya inlägg" idag. Android telefon. 

Händer nästan varje gång jag är på MG, olika dock vad jag klickat på för att skickas vidare till någon spam sida. 

• 0

Eftersom jag just nu inte kan nå MG på jobbdatorn (se annan tråd) använde jag för första gången Androidmobilen.

Och varje gång (5-6ggr) jag klickade på Logga in kom jag till suspekta sidor. Även under inloggning vid klick i t ex pwdfönstret hoppade suspekta sidor upp flera ggr i rad.

Känns ju inte långsökt om detta även snor våra pwd....

Eftersom det var första gången på MG med denna mobil låg det inget cachat eller gammalt.

Och aldrig hänt på datorn.

Kanske gör mitt jobb rätt som portat MG (se annan tråd) för här finns uppenbarligen saker som inte är safe...

• 0

Händer för mej så gott som varje gång jag går in på MG. Dock verkar det det bara hända en gång varje session, och då på första "klicket".

Har en genväg så jag alltid kommer till flödet för senaste inlägg. 

Kör enbart chrome på Android, så hur det är på andra plattformar vet jag inte.