Jump to content
Thursday 29 October 2020

micke_102

Medlemmar
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Trovärdig

About micke_102

  • Rank
    Kapten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jag har en D4-260 I-B och har hittat båda avtappningarna och även en slang som sitter på bb sida där msn kan tömma glykolen. Slangen ser ut som den man suger ut oljan med på SB
  2. Jag nästan samma saker som dej, en D4-260 med backslag från - 07. Jag gör service själv. Jag var på en Pentaverkstad för 2 år sedan och han sa att jag kan göra service själv ett par år och komma till honom om tre år. Byt olja, oljefilter, offeranoder, dieselfilter inkl förfilter, luftfilter, vevhusventilationsfilter. Olja och filter i backslaget ska också bytas men kommer inte ihåg intervallet. Sedan ska du fundera på service på spridarna om det inte är gjort...
  3. Vi var ute i Sthlms skärgård i helgen, tyckte det var ganska många båtar ute. Har 2 helger kvar plus att det blir lite arbete i det flyt(t)bara hemmakontoret så helgerna blir lite förlängda...
  4. Marinan som bytte vår motor i vintras berättade att de var det är pantsystem på longblock, de var tvingade att ligga ute med 40kkr tills dess att de skickat tillbaka det gamla blocket.
  5. Det finns ingen originalmonterad dusch på en 6300 så ett tips är att leta i båttillbehörsbutikerna.
  6. 2 spruckna kolvar, hål i den ena kolven och repa i cylindern
  7. Jag fick 50% avdrag på en D4-07 Svedea XXL
  8. Du har ingen maskinskada på försäkringen?
  9. Ta ur och lämna spridarna på provtryckning
  10. Hål i kolv pga av dålig spridare är relativt vanligt fel.
  11. Du har fått hål i en kolv, förmodligen pga en dålig spridare. Övertrycket i vevhuset trycker ut olja via vevhusventilationensfiltret. Jag råkade ut för exakt samma sak förra året med 2 spräckta kolvar varav hål i den ena kolven. Nytt långblock kostar ca 140000 plus arbete...
  12. Man ska mäta för att veta brukar man säga. Glapp i knappen, problemet löst
  13. Lätt och lätt... Hjulen ska vara frikopplat. Jag gjorde rent ankarlinan idag och helt lätt att dra ut linan är det inte och ska nog inte vara det för då kan ju all lina löpa ut vid ankring. Har inte den fjäderbelatade tungan som trycker in linan i hjulet fått en smäll när lite saker lossnade?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy