Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
nuklex

Maringuiden Träff??

Rekommendera Poster

Låter ju som en kanon ide´ ........Bara det blir på Västkusten ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha....alla vill ha det så nära en själv som möjligt märker jag!! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det va nån som har tagit bort mitt sista inlägg??????? Jag tyckte att maringuiden kunde kanske hjälpa till att sammordna, men eftersom dom bara tog bort mitt inlägg så värkar dom ju inte så intresserade....

Dåligt att bara ta bort inlägget tycker jag.

 

Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju en del människor som tycker att man är otrogen ifall man besöker fler båtforum, det tycker inte jag, så därför hänvisar jag till två trådar som handlar om sammankomster till våren.  en i väst och en i öst.  Lägg den 26/5 på minnet.

 

http://www.maringarderoben.se/forum/index.php?topic=1903.msg13640#msg13640

 

http://www.maringarderoben.se/forum/index.php?topic=1907.0

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Nuklex/Jonas

Det är inget inlägg i denna tråden som raderats. Inte av oss eller av dig.

Det senaste inlägget som raderats som är ditt är

07-03-16 | Därför gillar vi sjön så mycket!

 

Det kan ha vart ett tillfälligt fel men inget som raderats.

Skall kolla i felloggen om det hamnat fel.

 

 

Västkusten passar mig bra. Skulle vara kul att se flera än dom man ser på mässan i GBG :-)

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag. När de flesta vill vara på hemmaplan kan vi väl ta en träff på båda kusterna. Vill en del ha en i Vättern kan vi väl ta en där med. Då finns det valmöjlighet och vi täcker av en stor del av södra Sverige i alla fall. Bra vore det om man kunde utse en kontaktman för varje träff.

Vad tror ni om det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rörö e ju en grann hamn.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok,

 

Det kan kanske ha blivit en bugg eller nått då jag skickade in det?

Jag såg inlägget i min dator i tråden men jag kanske va den enda som såg det. Men snopet va det i allafall,

 

Om vi är på västkusten kommer nog dom som va på mässan i GBG

 

Stockholms skärgård skulle passa mig bra...

 

Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det fortfarande intresse för MG träff i sommar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En ide är ju att synkronisera med Tall Ships Race link.

 

De stora båtarna ska ligga vid kaj vid ca kl 12 fredag 27e och ligger i Stockholm över helgen.

Frågan är när de anländer, torsdag kväll eller under fredagen. Jag hade tänkt att ligga någonstans norr eller söder om Vaxholm och titta på.

 

Har inget sjökort eller info här på jobbet men frågan är om det finns någon bra vik/gästhamn/krog som tål en större samling båtar på fredagen.

 

Fjäderholmarna finns ju, med krog och allt. Men lär ju vara totaltjock den helgen.

 

Starten från Stockholm går från Revengegrundet utanför Sandhamn 10-14 tosdag 31/7.

 

Senast ändrad av Anders_St | 05 april 2007 | 12:37

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra idé, speciellt förslaget att ta en träff samtidigt som tall ship race går i Stockholm. Naturligtvis kör man två träffar en i väst och en i öst samtidigt. Då kan vi ha kontakt via nätet inga problem att komma åt det i Stockholms skärgård.

 

Undras om räkan lever och om han kommer.

 

Per 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2.gif\ han lever nog i högsta välmåga men dök inte upp på kräftkalaset som jag va med på.

Om det var för att jag kom eller något annat är inte lätt att räkna ut.

Har inget emot han, skulle vara kul att ta en öl med gubben.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman


Kan vi inte lösa lokal och tidsfrågan den naturliga vägen?
Alltså...alla med båt är ju trevliga, (nåja, nästan alla...) alla båtar brukar ta natthamn och det brukar samlas ett antal så fort en lägger till...
Alla får ju vara med på MarinGuiden eller hur?
Ja men då kan ju alla träffa alla nästan överallt och nästan var som helst?
Så om vi hissar en liten igenkänningsvimpel med MG på så kan vi se att vi är med på mötet


Eller...modifierad raggningsreplik Hej, fin båt, äru åsså med på MarinGuiden?. Sen är snacket igång.
Vi kan sedan vid uppläggningen pricka av alla vi träffat och dem med flest prickar vinner ett fint MG pris en pokal som liknar en båt?
Bäst jag guidar mig ur det här och parkerar vid en krog. Fjäderholmarna när det är Tall Ship Race? Bevare mig väl. Bra ni sade tidpunkten så jag kan segla åt annat håll. Det är livsfarligt att passera runt där annars också en fredag em/kväll eller söndag kväll så hur blir det med en massa Talla båtar och deras beundrare trängandes med finnlandsferjorna?
Tacka vet jag Norrpada, dit törs inga landkrabbor som blivit med båt ge sig ut.
Nu har jag stuckit ut den där hakan igen eller hur?


Kalman 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då e vi två!!! Om jag ställer ut garderoben på fördäck kommer du fram å morsar då......2.gif\.

post-24562-1394235014,3276_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker en träff borde vara i min hemsjö Sommen så jag slipper flytta min skuta

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som kollat upp några lämpliga platser för en MG träff i sommar? Finns det kanske t.o.m några frivilliga att hålla i denna träff tro?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dog den här tråden?  Visst vore det väl kul med en träff.  Jag mjukstartar (eller blir det en hård start?) med en träff redan till nästa helg med några Maringarderobare.  En fest på västkusten och en på ostkusten ihoplänkade via två datorer, det ska bli kul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Norrpada. Helt OK och ostört, men långt från Tall Ships Race...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn

Din underrubrik  2.gif\

 

 

 

Senast ändrad av Veglarn | 22 maj 2007 | 13:11

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Självklart ska en MG träff vara på västkusten. Rörö eller Marstrand är lika självklara platser eller ev Skärhamn.

 

/skrapan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Eftersom jag är från västra sidan men bor på östra så tycker jag att man kör på båda sidor samtidigt och kopplar upp med ett par datorer.

 

Hel fräckt !

 

Jag kommer garanterat, likaså skulle jag bli glad om räkan kom om han nu inte har fastnat i en trål för det är så tyst i år. Han var ju på G till kräftskivan i fjor men simmade fel på slutet.

 

Per

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...