Jump to content
Sunday 15 December 2019

Jens_Sthlm

Medlemmar
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About Jens_Sthlm

  • Rank
    Kapten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det droppar diesel någonstans från handpumpen, har inte lyckats hitta exakt var det droppar ifrån. Någon som varit med om liknande? Är detta något man försöker renovera eller är det bara att köpa nytt? Hur stoppar men dieselflödet om man vill demontera pumpen? Jag har ingen avstängning från tanken. bifogar bild på hur pumpen ser ut.
  2. Nu har jag pratat med VP, att uppgradera till nyare versionen kostar bara för materialet 9.900kr. vad är det som händer om/när min nuvarande rasar? Är det att motorn går varm och om jag inte slår av i tid kommer motorn att skära? Jag är lite rådvill hur jag ska göra. Jag har inga fel på den konstruktion som jag har idag, att köpa nya delar, precis med den lösningen jag har idag kostar 3.600kr
  3. Hur ser jag skillnad på om det är plattremsdrift eller något annat? Någon tidigare ägare kanske har bytt till den nyare varianten?
  4. Har du möjlighet att även lägga ut hur man tar loss remmarna på rätt sätt? Så rätt, när jag väl började skruva var det lätt att få loss. Nu ska jag åka och köpa nya remmar. Tack för hjälpen!
  5. Har du möjlighet att även lägga ut hur man tar loss remmarna på rätt sätt?
  6. Jag har kad 42 A, tidiga versionen.
  7. Tack! Remmen ska spännas med en kraft av 65kg, är inte det galet mycket? Blir ju ca 635 newton.
  8. Motorn är konserverad och står på land så vill helst undvika det.
  9. Jag har en Volvo Penta kad 42, tidiga versionen. Är i färd med att byta remmarna. När jag har satt dit nya remmar så säger instruktionen att motorn skall baxas runt 1 varv. Hur gör man det?
  10. Hela magneten var full med ”skägg”, ca 1 cm längd på ”skägget”..
  11. Jag har ett VP 290 drev som är monterat på min båt, första säsongen med denna båt så jag vet inte med säkerhet historiken på detta drev. När jag skulle byta drevolja märkte jag att den nedre pluggen var helt full med metallspån. drevet funkar felfritt och jag har inte märkt några bekymmer alls. Vad skulle ni gjort i mitt ställe?
  12. kanske enklast att strunta i att byta den då?
  13. Tack, då var det som jag misstänkte, sitter i bakkant av motorn. Får klura på hur jag ska kunna komma åt.
  14. Locket som i gaveln på växlaren? Framkant eller bakkant på växlaren?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy