Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
nuklex

Maringuiden Träff??

Rekommendera Poster

Skulle det inte gå att ordna en Maringuiden träff någonstans i sommar?

Det skulle vara roligt att träffa folk från den här trevliga sidan.

Behöver ju inte vara något speciellt. Bara att få se lite olika båtar och få ett ansikte på folk man har chattat med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Finns ju aldrig tid över men visst skulle forumet må bra om några av kombatanerna fick göra upp en gång för alla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra ide... Jag är oxå med... Om jag får ??? haha....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul idé!! Funderat på någon plats??

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte funderat någonting det va bara en rolig fundering.. kan ju bli svårt att välja plats då det är ett ganska stort land vi bor i.. För mig är det bäst i typ mälardalen. Stockholm/mälaren till västerås eller uppsala.. Roligt skulle det va men kanske svårt att genomföra.

 

Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


I Maringarderoben där jag också skriver en del, planeras det för fullt.  Två fester, en på västkusten och en i Mälaren ihoplänkade via datorer, det ska bli kul.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra förslag för mig. Har en bit att traila med det är inga problem. Vore bra om det finns en resturang och stor brygga. Känner du till något sådant ställe? En ramp i närheten vore ju bra med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan komma och rejsa med dig i Västerås. Min Penta kommer att glöda!26.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vättern är ju ett bra ställe.

Mitt i Sverige å allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som en kalas ide.
Fast helst då på västkusten.
/j 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra idé...! Kan bli något svårt att genomföra dock, då vi bor på olika håll i landet..  Men någonstans i mitten av Sverige vor väl lämpligast då, tycker jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Mitt i Sverige...typ Enköping??  :-) :-)

 

Skämt åsido, ett kanske mer realistiskt förslag är nog två träffar, en på vardera sidan av landet.

Om man gör det samma dag och någon rik person tar med sitt 3G abbonnemang, dator och en web-kamera så kan man vinka åt varandra!


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt i Sverige?

Någonstans i Sundsvallstrakten ungefär då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det får nog bli två träffar.. men frågan är ju hur många olika områden man ska ta hänsyn till. Bäst kanske att ta de två områden där det kan komma mest båtar.

 

Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ju ingen bra koll på västsidan. Men i Stockholms skärgård är Jungfuskärsfladen en bra naturhamn, skyddad för alla vindar. Rymmer många båtar.

 

Lat: N 59º 8 2.3

Long: E 18º 40 14.65

 

Lite trixig infart, men MG folk kan ju köra båt. (Och bara för det så går jag väl på själv.) :-)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hela den där långa biten norr om Stallmästaregården.

/Hans Alfredson

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förmodligen räknas det ännu mindre än det som ligger mellan Arlanda och skånska gränsen...

 

Jag kallas svensk, men är skåning i hjärtat. För oss här nere är allt norr om Markaryd djupa skogar, fjäll, ödemark. Fast jag hört att det ligger en by vid vattnet lite norrut. (kommer inte på vad den heter, men det var nått med förstockad holmgång eller nått ditåt)2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det förvånar mig att ingen har föreslagit Stockholmsskärgård. Att det finns ett stort antal MG:are på Västkusten har klart framgått, och att en träff kan/bör ordnas där. Men det borde finnas ett icke ringa antal medlemmar boende i och runt Stockholm. Själv bor jag i norra Roslagen. För att locka så många som möjligt bör det att gå att komma dit både båt och bilväg. En krog eller marina som mötesplats kanske? Att träffas ute i skärgården är nog så trevligt men kan nog begränsa deltagandet en del. Vill man göra det jävligt enkelt bestämmer man en restaurang/pub i t.ex Vaxholm eller varför inte bara att på lördag tar vi en pilsner på Bullandö Marina. Av egen erfarenhet av katamaranträffar brukar det vara en mindre (ofta mkt mindre) men rellativt trogen skara som deltar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då kan väl Vi ta mitt emellan Stockholm och Göteborg.

Jag tycker vi då kan ha träffen i Gesses trädgård.2.gif\

 

H/M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser att Anders redan föreslagit Stockholms skärgård mens jag skrev mitt förra inslag. Kul att ngn tar initiativ.

Det är väl bara att lägga ett förslag närmare sommaren eller varför inte en pubkväll redan i vår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Kanske enklare och roligare att parkera vid restaurang ja.

Bullandö är väl ett bra alternativ, någorlunda mitt i skärgårn:

Sjökort nr 6143 SW och 6145 NE. 59°17,9` N, 18°39` E.

Länk till krogen:  länk.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ser ju Jätte bra ut att man kan ta sig dit med både bil och med båt är ju bra för dom som inte vill åka båt. Priserna i gästhamnen va inte så farliga heller. Menyn ser ju bra ut med god mat och öl/vin och sprit rättigheter.

 

Skärgårdens bredaste utbud på Avec & Whiskey finner Ni i våra välsorterade barer

Låter ju jätte bra...

 

smiley-cool.gif\ 20.gif\

Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha Ha. Det kanske vore något det. Jag har ungefär lika långt till Göteborg som Stockholm men föredrar nog Stockholm. Blir det träff nästa sommar kan jag åka till Göteborg kanske. Kanske man kunde ta en tvådagars träff. En kväll vid en resturang och den andra vid naturhamn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...