Jump to content
Wednesday 12 May 2021
Kalle231

Ryds nya f serie sprickor och bubblor i gelcoat

Recommended Posts

19 minuter sedan skrev Freez:

Tänker att även om garantitiden gått ut har tillverkaren ett ansvar för fabrikationsfel men bevisbördan ligger tungt hos konsumenten.

Nej, inte efter så lång tid. Då är det även bortom Konsumentköplagen.

Bedrövligt av Ryds, men tyvärr finns det inte några rättsliga möjligheter. Inte ens ARN (även om man skulle önska).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 timmar sedan skrev M__G:

Rent uselt rent av. Hoppas Ryds ledning läser i dessa trådar. Att ta ansvar för sina produkter bygger förtroende. Bäst är ju om grejer fungerar bra över tid och överträffar förväntningarna. Sådant sprids och man får merförsäljning. Att grejer av olika skäl inte fungerar som avsett men tillverkaren tar ansvar och håller kunden nöjd utan merkostnader. Det är nästan lika bra. Men att grejer inte håller och man möts av ointresse och axelryckningar och den stackars kunden står där själv. Ja det blir dyrt för kunden men det blir ju också väldigt dyrt för tillverkaren. Inte i det enskilda fallet utan på sikt. Hoppas verkligen Ryds läser här och tänker till och hjälper trådskaparen. Man kan ju bara spekulera i hur många båtintresserade som följer denna tråden, säkert mer än en som tänkt köpa Ryds som ändrat sig. Och de båtintresserades vänner som funderat på Ryds och rådfråga den båtintresserade kompisen. Som visar denna tråd. Lider med ts. Stå på, mejla länken på tråden till Ryds så de säkert ser denna. Sämre reklam är svårt att få. Om Ryds sagt att självklart ska det inte vara så, vi hjälper.... ja då är frågan en annan.

Hallberg Rassy misslyckades med en HR37 för några år sedan. Plastningen av skrovet hade skett i etapper med dålig vidhäftning mellan skikten. Den kallades lite skämtsamt för katamaranen - dubbla skrov.

 

Inledningsvis nekade HR till att det var något fel på båten. Efter att fallet spreds på internet och i båtpress, även utanför Sverige så insåg HR konsekvensen av den dåliga PR detta gav till varvet och löste in båten.

 

Det tar tid att bygga upp ett förtroende men det kan gå fort att rasera det.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy