

M__G
Medlemmar-
Content Count
1,288 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
3
M__G last won the day on May 13 2021
M__G had the most liked content!
Community Reputation
293 ExpertAbout M__G
- Currently Viewing Forums Index
-
Rank
Vice Amiral
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Däremot ska ju den uppvikbara tandade brickan vara uppvikt på mutterns platta del, nu är den uppvikt på spetsen mellan två platta delar. Nu kan den snurra. Är den uppvikt mot de platta delarna så kan mutter inte snurra. Hoppas du förstår vad jag menar.
-
Blockanoder/Interna anoder. Yamaha F150, 2015.
M__G replied to FinnmasterPilot7's topic in Motorboats
Kollade mina, 15 år gammal motor, går på västkusten. Knappt märkbart slitage på dem. -
Beror nog på vilken typ av trimplan. Vanliga med el eller hydraulik så är det ju enkelt att dra sladdarna uppåt från cylindrarna utanför skrovet en bit och borra hål för genomförande. Ska du ha typ zipwake blir det ju svårare. Får ha ett riktigt långt rejält borr och borra snett uppåt genom flytelementen.
-
Varför inte testa att hitta en begagnad 721 på blocket, ebay, tradera eller vad det nu finns för sidor,
-
Var bor ts? Jag bor i Göteborg och skulle kunna låna ut en gt20 för att testa om ta bor nära Göteborg. Se hur den reagerar med en annan givare.
-
Sant. Bor ts i Göteborg han han få göra ett studiebesök i liten motorbåt med ruff för att förstå den problematiken. Någon kanske kan erbjuda titta på en mellanstor och en stor, eller besöka båtförsäljare för att få en uppfattning.
-
Men den är väl på max när du hissat upp motorn max och propellern är i luften? Då blir det nog knepigt att ha mittenläget på mätaren på fel ställe. Då slår den ju knut på sig själv när den är helt upphissad. Tror det är enklare att ha den som den ska vara och lära sig vilket läge som innebär vad.
-
Vi ska ju i såklart inte göra om detta till ett forum för språkbruk. Så jag föreslår att den som tycker det är ok att nia enstaka individer läser https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Du-reformen. Välformulerad. Så är frågan ur världen för min del. Bara jag slipper bli niad.
-
Om du trimmar in motorn max, då bör ju visaren vara på min, dn ser det utan att stå på bilen.
-
Tror inte det har med åldern att göra, själv är ja drygt 40, utan hur intresserad man är av språkbruk och modern historia. Om någon sitter och säger "kan ni vara snäll att skicka smöret" så är det språkligt någon som är finare än mig, eller tror sig vara det. Då blir jag irriterad. Ska man nia får man nia servitrisen och be om smör. Den som niar mig vid bordet får så fall använda min titel. Eller herrn. Annars gäller du. Men som du skrev, gäller det mer än en person så är det ni.gäller det en person så är det du.
-
Nä. Det är ohövligt. Förr tilltalade man folk med sin titel. Exempelvis ingenjören, disponenten, direktören osv. Dessa lite finare titlar tilltalade personer i lägre rang med ni. Exempelvis servitrisen, städerska, osv. Typ kan ni bara vänlig och hämta mig en påtår, det bemöts då med javisst direktören. Så niar någon mig ser jag det som ohyfsat. Så fall ska denne tilltala mig med min titel varpå jag kan svara med ni. Eller så slipper man allt sådan genom att dua alla.
-
Jag har haft en, vad tänker du på?
-
Pratade med garmin om några saker gällande 52 DV/CV så jag frågade om det också. Tydligen samma maskin men skillnaden är namnet pga någon tvist om rättighett till begreppet downvü. Så de bytte namn till clearvü. Någongång 2015/2016.
-
Aha, är det så enkelt. Tack för info.
-
Hej på er, är det någon som vet vad det är för skillnad på garmin echomap 52 dv och samma men med cv på slutet? Vet någon när dessa tillverkades?