Jump to content
Friday 10 April 2020
gonil

Larm / GPSTracker till båten

Recommended Posts

Tänkte köpa ett larm till båten och undrar vad ni har för erfarenhet kring larm till båten.

Man får ju rabatt på försäkringen om man har larm och det känns ju bra att ha någon form av larm i båten.

Geosafe verkar ju vara ett billigt larm. Är det bra?

Kom gärna med synpunkter.

Jag tycker att Geosafe är klart prisvärt. Stora möjligheter att bygga ut systemet efter egna önskemål.

Jag var nöjd med Geosafe ända till senaste uppdateringen då det inte längre gick att få kontakt med larmet via appen då uppdateringen uppenbarligen inte gick rätt.

Jag har mailat Geosafe om detta men inte fått något svar, inte ens bekräftelse på att mailet gick fram.

Jag kan fortfarande använda larmet men måste skicka SMS för att slå av eller på.

Det gick från att varit ett bra larm till en skitprodukt med obefintlig support.

Har köpt geosafe  och även ir till. 

Har någon koll på vilket kontantkort som är mest prisvärt. 

Önskar ett som man kan fylla på med en pott och inte behöva fylla på varje månad. 

Vad har ni för prisplan 

Kör Telenor kontantkort och laddar via appen Telenor Ladda när potten närmar sig noll.

Geosafe här med Och jag är mycket nöjd, har enligt mig bra support och hjälper gärna till. Det enda jag saknar (om det inte kommit på senare år)? Är dekaler att sätta på båten.

Kör med Redknows av en gammal variant som inte kostar i abonnemang. Förstår varför de var tvungna att sluta med det (😉). Men god service från dåvarande Axtech (som väl nu gått ihop med något annat företag i branschen).

• Like 1

13 timmar sedan skrev ChristerN:

Kör med Redknows av en gammal variant som inte kostar i abonnemang. Förstår varför de var tvungna att sluta med det (😉). Men god service från dåvarande Axtech (som väl nu gått ihop med något annat företag i branschen).

Jag har en sådan också, funkar väldigt bra.

Dock skulle jag behöva ett nytt skal till fjärrkontrollen, undrar var man kan finna sådant? har sett likadana i "Kinna" men med innehåll och text på annat språk...

Jag har använt Geosafe i ett antal år och är nöjd. Ett Telia Refill som jag matar på med 50 spänn varje år är enda löpande kostnaden.

Jag har varit i kontakt med deras support då det var strul med min senaste enhet, fick diverse felsökningsförslag och när det inte funkade fick jag skicka in den och fick en ny. Bra service utan några som helst problem.

En sak värd att notera med Geosafe är att det inte räknas som giltig tracker av alla försäkringsbolag. Jag hade förut min båtförsäkring hos Länsförsäkringar och fick där rabatt, men flyttade sedan till Svedea och de godkänner inte Geosafe.

Jag har också Geosafe, med Telia refill. Helnöjd!  ”Torrtestade” för några dagar sedan, och appen funkade. Fick bra support för något år sedan, då den inte ville som jag ville. Men det felet visade sej bero på ’skit-bakom-spakarna’...

Men jag använder den bara för att ha koll på att båten inte tar in vatten, när jag inte är där. Jag har kopplat nivågivare i kölsvinet, till givaringången. 

Har haft Geosafe i 6 år och är helnöjd än så länge.