Jump to content
Sunday 04 December 2022

peter-skane

Medlemmar
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Trovärdig

About peter-skane

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Fick ett DPH-E drev monterat efter stöldskada i somras hade tidigare DPH-A. Där använde jag 75W-90, Vill bara vara säker så det blir rätt
  2. Undrar vilken kvalitet det skall vara på oljan till DPH-E drev på D4 260? Verkar inte vara samma som till DPH A och B
  3. Jag kopplade in Yacht Devices YDEG-04N med en adapterkabel direkt på motorn utan tripcomputer och fick på så vis fram bränsleförbrukningen. D4 260 -07
  4. Jag har en MAX bogpropeller som när jag skall slå på inte förblir påslagen utan stängs av . Man använder joysticken och trycker ned start knappen, den låter och dioden blinkar sedan slutar/ slocknar dioden och den fungerar inte. Har en joystick på flybridge också och den beter sig likadant med den. Har ström fram till motorn och även fram till en box med någon förmodad styrning av bogpropellern, kontakt stycke och kabel som går till båda joystickarna från denna box. Alla anslutningar och batteri kablar kontrollerade vid både batteri och på bogpropellern. Bifogar bild på den box som alla kablar verkar ansluta till en kontrollbox verkar det som. Kan felet ligga i denna eftersom jag verkar ha ström fram på övriga platser?
  5. När det gäller kylbox har jag handlat från dessa https://www.svb24.com/en/category/cooking-cooling-heating-coolers-compressor-coolboxes.html
  6. ser ut som du har de gamla svarta löphjulet + remspännare i plast, skall moderniseras mot de i metall. De fick jag sagt till mig att åtgärda på min motor.
  7. peter-skane

    Plotter

    Jag ersatte en E120 Raymarine med en Axiom PRO RVX för att kunna använda alla tidigare instrument bl.a annat mitt ekolod eftersom jag fick byta mitt i förra säsongen. I vintras bytade jag ut ekolods givaren till de nya med dubbla 3-D givare. Denna MFD har både knappar och pekskärm. Helnöjd. SKall nu uppdatera till senaste programvaran LightHouse Dartmouth 3.12.
  8. Jag hittade i plottern att ändra från nm / ltr till ltr / nm så nu är lyckan total
  9. Skall fortsätta leta i konfig i plottern för detta noterade jag inte innan att det var nm/ltr utan läste det som ltr/nm.
  10. Jag har fått bränsleförbrukning att fungera men ej tankmätaren via plottern och YDEG. Övriga tankmätare fungerar. Tror att tankmätaren fungerade när kopplat på EVC:n men ej bränsleförbrukningen. Kör med Axiom RVX Pro. Jag bryter ström när jag lämnar båten men länspump och värmare fungerar med all ström bruten via huvudbrytare.
  11. Jag har inte testat detta men skall försöka hitta något om detta. Har du eller någon annan försökt koppla så?
  12. Tydligen så lev under en tid Penta utan att man kunde läsa ur bränsleförbrukningen. Mailade med Marinwebben ang min motor med alla upplysningar om motorn och de svarade att jag behövde tripcomputer för att kunna läsa ur detta . All annan data syns och den är kopplad i serie enligt tidigare bilder.
  13. Jag har kopplat som MickeF skrev men får ingen bränsleförbrukning, har en D4 260 -07 utan tripcomputer. Fick svar från Marinwebben att man måste ha tripcomputer installerad för att det skall fungera. Finns det annan lösning är jag intresserad
  14. Jag hade problem med min Geosafe och det var att den är väldigt känslig på SMS:en, det får inte finnas några mellanslag när de skickas. Ibland på vissa telefoner läggs där ett mellanslag om man väljer bland förslagen på texten. Efter detta fungerar den klockrent monterad under tak.
  15. Önskar tips på bra IR- detektor att koppla till mitt GeoSafe.
×
×
  • Create New...