Jump to content
Monday 02 August 2021

Cam72

Medlemmar
  • Content Count

    404
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Cam72 last won the day on July 11 2018

Cam72 had the most liked content!

Community Reputation

43 Expert

About Cam72

  • Rank
    Kommendör 1. graden

Recent Profile Visitors

1,382 profile views
  1. Cam72

    Påkörd av sten

    Kör ytskärande 😂 ändrat, tack.
  2. Cam72

    Påkörd av sten

    290dp-e 53cm för att vara exakt i beachläget
  3. Cam72

    Påkörd av sten

    @Mackey @ChristerN @M__G @No_jahTack för bra input! Det var detta jag hade hoppats på då jag startade tråden! jag återkopplar framöver! vi har nu anlänt hemma hamn och ämnar inte använda båten mer förns allt är utrett och godkänt av försäkringsbolaget. tack!
  4. Cam72

    Påkörd av sten

    Stämmer delvis, vi simmade med cyklop och det ligger en bumling till nedanför sista stenen du ringat in.
  5. Cam72

    Påkörd av sten

    Haha ja man lär ju sig något nästan varje dag 😂 att jag hade grundkänning är ju konstaterat men nu handlade ju tråden mest om vad jag bör göra för kontroller på båten.
  6. Cam72

    Påkörd av sten

    0.5 med hissat drev, ska tydligen vara 12cm högre vattenstånd nu oxå.
  7. Cam72

    Påkörd av sten

    ”Verkar och kanske” duger inte för mig, jag vill säkerställa till 100% så jag inte åker på några otrevliga överraskningar i framtiden. tack hittills för input 👍
  8. Cam72

    Påkörd av sten

    Nordlig passage till sadelöga. Hela passagen är 1,5-2 meter förutom där stenen ligger, den ligger precis vid toppen på 1an.
  9. Cam72

    Påkörd av sten

    Självklart kan jag det, jag ska göra ett klipp då jag kommer till båten nästa gång. men åter till själva frågan kring vad som ska kontrolleras och hur?
  10. Cam72

    Påkörd av sten

    Tack! Nu är det ändrat 👍
  11. Jaha det sägs att det finns dem som har kört på grund och de som kommer gå på grund. Jag tillhör nu tyvärr den första kategorin. Gick genom en av Hydrografica utmärkt farled och plötsligt smäller det till och katastrofen är ett faktum. Vi (jag) har kört på en Sten och stukat propparna. Vi tar oss till lugnare vatten och går igenom skadorna och byter på plats till mina reseevproppar. Vi kan nu hanka oss fram i makliga 5knop (vågar inte gå på hårdare) efter samtal med försäkringsbolaget ska jag nu lyfta båten och besiktiga skadorna. Tänkte göra detta själv med hjälp av kunnigt folk på klubben. Propparna är skrot har försäkringsbolaget konstaterat. Men vad ska jag kolla i övrigt? -tappa ur oljan? -kolla om axeln är krokig, hur gör jag detta på ett tillförlitligt sätt, indikatorklocka? något annat jag ska göra förutom okulär genomgång? Personen som hjälper mig har garanterat koll på detta men jag vill förbereda mig själv lite innan vi lyfter jag kommer naturligtvis meddela sjöfartsverket om grynnan så inte fler går på.
  12. Lite återkoppling i projektet som till slut blev av. vi har nu kört denna lösning under de 11 nätter vi avhandlat hittills och kan konstatera att det fungerar riktigt bra. När allt planerades verkade det inte som något större ingrepp men det blev en hel del arbete med att bygga, plasta och göra ”osynliga” dragningar av el och slangar. det enda negativa som kan nämnas är den stank urinen avger vid tömning men jag tror det går att lösa genom att dosera sanitetsvätskan rätt framöver.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy