Mackey 4 881 Postad 28 December , 2025 Peter_K har ju pÄpekat ett par gÄnger att det hamnar reklam lite kors och tvÀrs, men inget hÀnder.  Om vi lÀgger in exempel pÄ det vi ser kanske @admin / @stavhammarförstÄr problemet.  HÀr Àr mitt första bidrag.  God fortsÀttning!  Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Mackey 4 881 Postad 28 December , 2025 Genast kom ett nytt reklamkaos.  Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Mercury_44XS 458 Postad 28 December , 2025 Konstigt, jag fĂ„r inte en massa annonser men det kan ju bero pĂ„ att jag inte tillĂ„ter nĂ„gra cookies mer Ă€n absolut nödvĂ€ndiga och rensar cookies varje dag samt alltid surfar i privatlĂ€ge. NĂ€r jag rensat cookies mĂ„ste jag göra ett val för Google Ads och dĂ€r Ă€r det bara att neka allt.  Börja med att rensa cookies pĂ„ era enheter och leta upp instĂ€llningar för Google Ads. Neka alltid alla cookies och finns det ingen möjlighet till detta, avsluta sidan direkt och rensa cookies för att slippa deras "tracking cookies".  Finns vissa sidor som Ă€r extremt jobbiga dĂ€r man mĂ„ste vĂ€lja bort 1 miljon cookies manuellt.  Klicka pĂ„ symbolen vid röda pilarna, dĂ„ öppnas ett fönster frĂ„n Google Ads och man kan lĂ€mna feedback genom att klicka pĂ„ en ruta. Man kan Ă€ven komma vidare till instĂ€llningar för Google Ads men frĂ„ga mig inte hur, Ă€r analfabet pĂ„ datorinstĂ€llningar och speciellt PC. Ăr sĂ€kert skillnad mellan MAC och PC, anvĂ€nder inte telefonen till sĂ„nt dĂ„ den inte Ă€r ansluten till internet men det Ă€r samma instĂ€llningar i min MAC och iPad. GĂ„r att hindra Google Ads frĂ„n att skyffla in annonser via instĂ€llningar utan att man behöver ladda ner nĂ„gon app, bara man hittar instĂ€llningarna pĂ„ sin enhet.  //PĂ€r Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
IngemarE 3 900 Postad 28 December , 2025 (redigerade) Jo, det GĂ R att lĂ€gga ner en massa jobb för att fĂ„ mer drĂ€glig tillvaro pĂ„ t ex MG (och andra sajter).  Men sajten Ă€r ju beroende av oss "kunder" genom att vi surfar hĂ€r (sĂ„ de skall ha en anledning att ta bra betalt för annonserna), och dĂ€rför kan vi mycket vĂ€l stĂ€lla krav pĂ„ att annonsmĂ€ngden, innehĂ„llet och placeringen skall vara rimlig. Det Ă€r ju inte vi (som MG i slutĂ€nden lever av) som dessutom skall lĂ€gga ner en massa extrajobb....  Detta problem Ă€r f.ö. tyvĂ€rr inget nytt - frĂ„n tid till annan under mĂ„nga Ă„r har det inte bara plötsligt kommit annonser som skymt inlĂ€gg, utan de har Ă€ven t ex varit av typen NSFW. Ăven att man kommit till nĂ„gon helt annanstans nĂ€r man klickat pĂ„ vissa av MG:s standardknappar, dĂ„ "tjĂ€nsten" man anvĂ€nder tydligen Ă€ven fĂ„r applicera en overlay (?) och omdirigera. TyvĂ€rr har MG dĂ„lig kontroll över dessa "annonstjĂ€nster", och ofta tar det bĂ„de tid att fĂ„ det drĂ€gligt igen och Ă„terkommer ibland ganska snabbt. Verkar som att @stavhammar mest bara kan "rapportera olĂ€mpliga annonser" till tjĂ€nsteleverantören/Google....  Sedan Ă€r det ibland olika utseende pĂ„ dator, app, telefon o.s.v. hur annonserna hamnar. Det Ă€r inte alltid konsekvent, och kan vara en av anledningarna till att vi upplever det olika.  EDIT: 2 timmar sedan skrev Mercury_44XS: Klicka pĂ„ symbolen vid röda pilarna, dĂ„ öppnas ett fönster frĂ„n Google Ads och man kan lĂ€mna feedback genom att klicka pĂ„ en ruta. Jo, den funktionen kĂ€nner nog de flesta till. Men den har jag aldrig upplevt har haft nĂ„gon som helst funktion för annonsmĂ€ngden eller placeringarna. Vare sig hĂ€r eller pĂ„ andra sajter. Redigerad 28 December , 2025 av IngemarE Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad 29 December , 2025 17 timmar sedan skrev Mercury_44XS: Ăr sĂ€kert skillnad mellan MAC och PC, anvĂ€nder inte telefonen till sĂ„nt dĂ„ den inte Ă€r ansluten till internet men det Ă€r samma instĂ€llningar i min MAC och iPad. Det Ă€r just i mobilen problemet finns, inte i dator eller surfplatta. Mobilen anvĂ€nder en annan plattform som Ă€ndrats för en dryg mĂ„nad sedan. Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
micke_102 68 Postad 29 December , 2025 3 timmar sedan skrev Peter_K: Det Àr just i mobilen problemet finns, inte i dator eller surfplatta. Mobilen anvÀnder en annan plattform som Àndrats för en dryg mÄnad sedan. Jag har inte "reklamproblemet" i min Samsung S23 med Google Chrome som weblÀsare. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Mackey 4 881 Postad 29 December , 2025 (redigerade) 6 timmar sedan skrev micke_102: 10 timmar sedan skrev Peter_K: Det Àr just i mobilen problemet finns, inte i dator eller surfplatta. Mobilen anvÀnder en annan plattform som Àndrats för en dryg mÄnad sedan. Jag har inte "reklamproblemet" i min Samsung S23 med Google Chrome som weblÀsare. Jag har tÀckande reklam bÄde i Samsungtelefonen (Samsungs webblÀsare som Àr nÀstan Chrome) och i Samsungplattan (med Chrome), men inte i ASUS-datorn med Windows 11 och Edge.  Jag har absolut inget emot reklam, nÄgon/nÄgot mÄste ju betala för det vi gör pÄ nÀtet, men jag vill inte ha reklamen överallt.  Jag anmÀler mitt inlÀgg sÄ fÄr vi se om det hÀnder nÄgot. Redigerad 29 December , 2025 av Mackey Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad 29 December , 2025 2 timmar sedan skrev Mackey: Jag har tÀckande reklam bÄde i Samsungtelefonen (Samsungs webblÀsare som Àr nÀstan Chrome) och i Samsungplattan (med Chrome), men inte i ASUS-datorn med Windows 11 och Edge. Och jag har problem i min iPhone men inte i min iPad som jobbar pÄ samma grÀnssnitt som datorn. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Ruskpricken 239 Postad 30 December , 2025 Gissa vafför jag inte anvĂ€nder google Ă„ facebok Ă„ annat samt microsoft mfl osv. Kör Linux. Sökmotor Duckduckgo, Firefox browser Ă„ dessutom Ă€r allt som gĂ„r Ă€r avstĂ€ngt, allt frĂ„n coockies till historik mm Ă„ sĂ€kerhetsnivĂ„n stĂ„r pĂ„ det högsta.  SĂ„ nĂ€r jag nyss lĂ€ste om Ekoln i MĂ€laren sĂ„ kom det inte upp nĂ„tt alls. Samma plats pĂ„ MG.  Sen Ă€r det sĂ„ att jag kan tĂ€nka mig att betala sĂ€g en femtilapp om Ă„ret pĂ„ MG Ă„ slippa all reklam, om det tĂ€cker omkostnaderna beror lite pĂ„ hur mĂ„nga "vi" Ă€r.  Det jag reagerar hĂ„rt mot dĂ€remot Ă€r hur info om sjĂ€lva surfandet anvĂ€ndes utan att man knappt vet om det ens. DĂ€rav min aversion mot drakarna, Vanlig reklam kan ju gĂ„ an men det finns grĂ€nser. Sen Ă€r jag ju en Ruskig prick för jag köper inte det jag behöver utan det jag inte kan undvara, för att spetsa till det. DĂ„lig kund. Men inte sĂ€mre Ă€n att jag kan fĂ„ önska ett Gott Nytt Ă„r nĂ€r jag nu har er pĂ„ trĂ„den. đ  Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
raol 2 502 Postad 30 December , 2025 Jag ser sjÀlv nÀstan aldrig reklam hÀr i mobilen. Trots att jag inte har nÄn reklamblockerare eller nÄt liknande i den. Det brukar vara lite instucket mellan inlÀgg, ibland. Bara nÄn gÄng tÀckande reklam, och det var mÄÄÄnga Är sen det hÀnde. Har en Android-enhet och minns inte vilken webblÀsare jag anvÀnder i den, kanske Chrome. Jag anvÀnder mobilen sÄ lite för sÄnt sÄ jag lÀgger ingen stor vikt vid det. AnvÀnder bara mobilen nÀr jag Àr utomhus och inte kör bil eller jobbar, sÄ det blir inte mÄnga minuter per dag. PÄ datorn Àr det flera blockerande saker parallellt, sÄ hÀr slinker inget genom.  Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Boanjohan 677 Postad 31 December , 2025 Jag upplever inga större problem med reklam, ser relativt lite reklam tycker jag. Kör Samsung mobil och Samsung internetbrowser, inte gjort nÄgra instÀllningar vad jag kan minnas. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad 31 December , 2025 Vore ÀndÄ rÀtt skoj att höra vad @stavhammar sÀger. Finns han fortfarande, eller nÄgon admin öht? Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
ChristerN 2 735 Postad 31 December , 2025 AnvÀnder bÄde iPhone och iPad via Safari utan problem med annonser Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Mackey 4 881 Postad 1 Januari 21 timmar sedan skrev Peter_K: Vore ÀndÄ rÀtt skoj att höra vad @stavhammar sÀger. Finns han fortfarande, eller nÄgon admin öht? hallÄ @admin ! Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad 1 Januari 1 timme sedan skrev Mackey: hallÄ @admin ! Jag har dessutom rapporterat/flaggat mitt eget inlÀgg för nÄgra dagar sedan⊠Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
IngemarE 3 900 Postad 1 Januari 1 timme sedan skrev Mackey: hallÄ @admin ! @stavhammar har dessutom varit inloggad pĂ„ MG efter att trĂ„den startades och hans uppmĂ€rksamhet pĂ„kallades - pĂ„ en helt vanlig arbetsdag/vardag. Men Ă€ndĂ„ utan att kommentera i trĂ„den.  Hoppas nu bara vi slipper höra samma förklaring som vi brukar fĂ„ höra - att admin minsann ocksĂ„ behöver ha lite "ledigt". Visst, men MG Ă€r faktiskt en kommersiell sajt och inget privat ideellt projekt đ .  (SjĂ€lv har jag just nu inga problem med reklamen pĂ„ mina plattformar, men frĂ„n tid till annan vet vi som varit med ett tag att det Ă€r olika beteende pĂ„ olika plattformar och sĂ€kert ocksĂ„ beroende pĂ„ vad reklamroboten uppfattat som speciella intressen hos olika medlemmar). Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Georg_Ohm 5 120 Postad 3 Januari Jag blir sĂ„ himla trött⊠det Ă€r en massa reklam (om det nu Ă€r just reklam) för SĂMNAPNEâŠ. Och ibland fastnar eller webblĂ€saren i den reklamrutan. Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
patrikflink 908 Postad 4 Januari Rensat webhistorik frÄn denna sida, godkÀnner INTE cookies frÄn denna sida. Har varit reklamfri lÀnge nu. Bara ett tips. Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad 4 Januari Nu Àr reklamen borta för mig, har inte gjort nÄgot sjÀlv. Hur Àr det för dig, @Mackey..? Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Mackey 4 881 Postad 4 Januari 1 timme sedan skrev Peter_K: Nu Àr reklamen borta för mig, har inte gjort nÄgot sjÀlv. Hur Àr det för dig, @Mackey..? Samma hÀr! Nu finns det bara reklam dÀr man kan stÄ ut med den. 1 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Mercury_44XS 458 Postad 10 Januari Sen kan man ju undra vad det Ă€r för j...a skitreklam som visasđ€  Allt som inte har med bĂ„tliv att göra, det Ă€r annonser för "köbe kagor", anti-snark kuddar, ögondroppar, nĂ„gon som dreglar pĂ„ en kudde mm.  Hade det inte varit bĂ€ttre att sĂ€lja annonsplatserna till företag som har med bĂ„tliv att göra, den enda som Ă€r relevant nu sĂ„ Ă€r det Oljemagasinet som ligger fast.  Reklam och annonser idag Ă€r bara skit och David Ogilvy lĂ€r vĂ€nda sig i graven.  Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Mackey 4 881 Postad 19 Januari Nu Àr det dags igen! Reklamen breder ut sig lite överallt!  Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad 19 Januari 22 minuter sedan skrev Mackey: Nu Àr det dags igen! Reklamen breder ut sig lite överallt! Har samma problem⊠Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Mackey 4 881 Postad onsdag kl 18:01 2026-01-19 vid 21:05 skrev Peter_K: Har samma problem⊠Jag anmÀler ditt inlÀgg sÄ fÄr vi se hur lÄng tid det tar den hÀr gÄngen. 1 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad torsdag kl 08:43 14 timmar sedan skrev Mackey: Jag anmĂ€ler ditt inlĂ€gg sĂ„ fĂ„r vi se hur lĂ„ng tid det tar den hĂ€r gĂ„ngen. Tack, alltid en bra metod att fĂ„ uppmĂ€rksamhet. I alla fall tidigare đ€·đ»ââïž Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
Mackey 4 881 Postad fredag kl 03:05 (redigerade) HÀr var en riktigt fin reklambild dÀr reklamen delar upp Àmnessammanfattningen i tre delar.   SnÀlla nÄgon, anmÀl mitt inlÀgg för jag skriver jÀvl.. k..k forum. Redigerad fredag kl 03:07 av Mackey Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Peter_K 4 385 Postad fredag kl 06:42 3 timmar sedan skrev Mackey: SnÀlla nÄgon, anmÀl mitt inlÀgg Fixat! Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser