patrikflink 867 Postad 11 April Då börjar premiären 2025! Kallt men vackert och mysigt. Hardcore test hela helgen med batterierna. Bör hämta hem om ☀️ lyser med sin närvaro. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 225 Postad 12 April (redigerade) Tredje natten blir det nu här på Västra Sööa, norra Vänern. Fick på seglen i dag. Härligt i skärgården så här tidigt. Inga skränande turister. Redigerad 13 April av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 867 Postad 13 April Trevligt med besök igår. 4 segelbåtar som kom igår och årets premiär med grillen som jag tog fram gjorde kvällen fulländad (alla hade glömt sin utom jag så den gick varm för alla). Batterierna Greencell AGM (5st 100ah) som jag köpte våren 2023 levererar utan problem. Solcellerna gav som mest 7,1A (400W) vid några tillfällen. Hämtade inte hem all förbrukning, men låg på plus under dagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 225 Postad 13 April (redigerade) Glad för moden navigations utrustning, när jag ska över sjön. Redigerad 13 April av Hybro 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 225 Postad 13 April Speciellt detta med de första vårturerna... Drar hemmåt först i kväll. Ska bara hem o hämta nya vovven, så drar jag ut igen om några dagar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 867 Postad 21 April Äntligen lite sol! Denna påskhelgen har varit tuff på sjön, regn i stort sett varje dag (tors, fre, lör och sön) och vindarna har snurrat lite. Hade tänkt gå hem idag, men nu lyser solen och då vägrar jag kasta loss. Tog året första bad i lördags, 6 plus i vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 860 Postad 15 Maj Jag lämnade hemmahamnen i förmiddags. Hunden och jag är ute tillsammans. Frun kommer sent i kväll med personfärjan. Grötö i @Makros hemmafarvatten, efter det att bilden togs har det kommit fler båtar, återstår att se om dom stannar över natten. Det är fint väder, men blåser kallt, vinden har skrotat litet men nu kommer den från NV och blåser 11 m/s. Men det är lä inne i hamnen. 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 228 Postad 17 Maj Ja det är en trevlig ö @Georg_Ohm vi har hemmahamnen ”runt hörnet” från där nu för tiden och denna helgen tog vi oss bara ett par öar åt nordost 😊 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 867 Postad 22 Maj Gick ut i regnet vid 16 tiden. Nästa varje gång så är det finare på sjön om man går ut en bit. Trevlig helg från vår Klubbö. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 867 Postad 23 Maj Då kör vi dag 2. Kompis landar strax med sin Forbina 40. Blir först några öl, sedan meka hans ankarspel (ny mottagare och fjärr). La helt av förra helgen, fick göra en nödlösning med långa kablar direkt på reläet och en vippbrytare. Den som installera ankarspelet i aktern tyckte det var onödigt med en fast knapp... korkat enligt mig. Solcellerna och batterierna jobbar på. Trevlig helg! 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 605 Postad 24 Maj Vi brukar inte bry oss om vädret, men denna maj måste ju vara historiskt kall så vi har bar en övernattning hittills. Nu ser det något bättre ut även om temperaturen är låg för årstiden, så nu bli det några nätter på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 867 Postad 24 Maj Då kliver vi på 3:e dagen. Kan rekommendera denna fjärrkontroll med mottagare för otroligt billig peng (300kr). Kompisen nöjd nu. Inga störningar från min fjärrkontroll osv. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stelben 18 Postad 24 Maj Ligger fortfarande o väntar på kranbil...men dom har hotat med onsdag...vi får se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser