Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Gripen72

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    359
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    2

Gripen72 senast vann den dag 9 November 2020

Gripen72 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

133 Expert

Om Gripen72

  • Placering
    Kommendör

Senaste Profilbesöken

1 164 profilvisningar
  1. Den har ju ett väldigt lågt serienummer, så det borde vara en 1983
  2. Det är väldigt svårt att ange en ”tumregel”, det som påverkar är effekt kontra slagvolym och hur servicen skötts.
  3. Kan dom fixa en Arizona skulle jag beställa asap👍
  4. Kul att följa tråden, bra jobbat! Ang. skjutluckorna kanske du kan använda dig av en jalusi? Jag har gjort så på några projekt med gott resultat. De flesta jalusier klara lite konkav böjning som jag antar att dina skåp har. Finns ofta någon billig möbel på Blocket som man kan plundra. Och är inte donatormöbelns skena för jalusin användbar så finns det oftast passande plastlister på Horbach eller Bauhaus som man kan bygga vidare på. https://www.rehau.com/se-sv/moebelkunder/jalusier/skapjalusiprogram
  5. På många 2k produkter är det angivet att både bas och härdare ska röras om innan blandning sker. Gör man det så spelar det Ingen roll om man tar bottensatsen i burkarna.
  6. Jag kör alternativet old school, lin och permatex 😅
  7. Jag har en Sanimarin SN31 med automatpanel som jag är mycket nöjd med. Inga knappar med kryptisk text eller konstiga symboler som förvirrar gäster ombord. Min är kopplad till en 3 meter lång 25mm slang och med lyfthöjd ca 0,8m.
  8. Hej, Utan att veta om propelleraxeln är lagrad omedelbart bakom axeltätningen går det inte att råda om det är lämpligt att komplettera installationen med någon form av flexibel koppling eller ej. Finns det inte ett lager som fixerar axeln är det olämpligt att ha en flexibel koppling, i alla fall en mjuk sådan. R&D kan dock inte kallas mjuk, och kan möjligen vara styv nog att se till att axeln håller sig linjerad i förhållande till motorn även om en främre axellagring saknas. Nyttan med den blir dock begränsad i denna applikation, och det skulle förvåna mig om det efter installationen blir en märkbar förbättring. Börja med att kontrollera om propelleraxeln (mot förmodan) har en främre lagring, det är steg ett.
  9. Utombordare lever ett tufft liv som det är, man behöver inte slipa bort motorns täckfärg för att få kontakt, det sker genom anodens fästskruv.
  10. Eftersom det är en ledad koppling påverkas inte belastningen på vänster/höger hjul, varken på dragfordonet eller släpet. Och som Ingemar skriver så är handsken endast lite sned, så det är i detta fall mest en estetisk fråga. Dock kan man ju undra varför tillverkaren av handsken inte lyckats bättre med håltagningen för skruvförbandet.
  11. Jag sällar mig till skaran som håller med om att avgasslangen är en Webasto för marint bruk. Sen är det inte förbjudet att linda högtemperaturisolering på slangen för att minska brandrisken och på köpet få den lite beröringsskyddad.
  12. Hej, Tanken att få det så underhållsfritt som möjligt är god, och det gör ju inget om materialet är lätt att hålla rent också. Trä har inte riktigt de egenskaperna, även om det kan se snyggt ut. Jag skulle titta på någon form av kompositskiva, Corian kanske?
  13. Vilken intressant tråd, och vilket bra jobb du gör. Ser fram emot nästa postning!
  14. Yes, det är en 92a https://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/dt30.asp
  15. Sticksåg är det rätta verktyget enligt min mening, och precis som IngemarE använder jag oftast blad T127D, mycket bra avverkning och livslängd. Har sticksågen renblåsningsfunktion framför bladet så brukar jag stänga av det så att det inte yr. Skyddshandskar avråder jag från, händerna blir svettiga, porerna i huden öppnas upp, och den glasfiber som ändå letar sig in under handskarna gnuggas in ordentligt i huden. Och tag av armbandsklockan innan du kör igång. Lycka till med projektet!
×
×
  • Skapa nytt...