Jump to content
Wednesday 14 April 2021

Cobalt233

Medlemmar
  • Content Count

    183
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Trovärdig

About Cobalt233

  • Rank
    Örlogskapten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nu hitta jag en till bild på nätet där packboxarna verkar sitta som mina gör nu. Undra om det är som jag tänkte, att det finns ett spann för packboxarna ifall axeln är skadat🤔
  2. Vad bra att det löste sig.👍
  3. Här tar mina kunskaper slut. 10,4 har jag aldrig stött på. Röret kan inte blivit ovalt när du kapat det? Vet du vad det är för märke på din troligtvis lågtrycksblandare? Kanske går få fram en instruktion där dimension på rören nämns. Mackey kanske har någon idé?
  4. Bytte propelleraxel packboxarna på mitt DP-SM drev idag. När jag var färdig börja jag fundera på om packboxarna på stora axeln verkligen satt så långt in. Hitta en bild på gooogel och Ja mina packboxar sitter längre in än vad dom gjorde från början. Ca 5mm innanför den fasade kanten. På bilden verkar den sitta jäms med fasningen. När packboxarna var borta såg jag inget stopp utan bara ett lager. Hur sitter lagret fast? Kan jag ha bankat bort det? Eller är det något VP har gjort ifall axeln får en skada? Så man kan flytta in yttre packbox förbi skadan🤔 Ja, Packboxarna är original och monterade åt rätt håll. Packboxarna gick in relativt lätt så inget övervåld. Kommer det här att funka? Tryck/vacuum provning kan jag göra slutet på veckan.
  5. Jag ser vad ni skriver. Dax att fimpa den här idén 😃
  6. Hej. Som jag har förstått det så är det i saltvatten man behöver ha lägre temp i motorn. Annars bildas det saltkristaller som täpper igen kanalerna. Även i ett glykol system är väl inte tempen högre än kokpunkten i vatten. Glykolen är väll mest för att det inte ska frysa på vintern?
  7. Hur går man bäst tillväga för att komma åt att slipa/måla hela skrovet? Måste man boka kranbil och köpa massor stöttor och pallar? Eller håller båten för att lyfta med domkraft för att rulla bort kärran🤔 Jag har inte vikten i huvudet men båten är 23fot Amerikansk kärra med plankor, se bild Hitta en bild på Google som såg fiffig ut
  8. Läste någon annan tråd där det tipsades om att om man endast kör i sötvatten så kan man byta till en termostat som öppnar vid högre temp. Fråga 1. Jag har en insprutnings motor. (7.4GI PWTR) Funkar det att byta termostat eller kommer datorn få fnatt av dom nya temp värdena? Fråga 2. Oem termostaten (3853983)(sjövatten) öppnar vid låg temp. Termostaten i färskvatten har jag förstått öppnar vid högre temp än sjövatten system. Är färskvattens termostat (3831426)av samma modell som min oem sjövatten (3853983)? Så jag kan byta rakt av eller vet ni någon annan som passar? Fråga 3. Finns det några nackdelar att höja motor tempen för mig som endast kör i insjöar?
  9. Nu har dimman efter 12burkar färg lagt sig. Finishen är otrolig. Klarlacken gjorde underverk👌 Tanken var att få en jämn Penta grå. Nu ser det ut som en sportbils lack 😅 Svårt att få rättvisa bilder
  10. Troligtvis ja. Det man vill se är en jämn kurva utan stora hopp. Tex 1grad varmare vatten ger 2ohm mindre. Då borde 10 grader varmare vara nära 20ohm. Men sen finns det vissa spann som din mätare fungerar med. Tex 2-40ohm, skulle din givare funka som ovan fast operera mellan 60-120ohm så funkar det inget bra. Det är en mindre trolig variant och Ohm spannet för din eller min mätare har jag ingen koll på.
  11. Före bild. Pentas oem färg har otroligt dåligt munstycke (som en boll) så några rinningar blev det under den lackeringen. Men det gör mig inget.
  12. Och så var det klart. 3 lager epoxigrund, 3 lager penta oem, 3 lager 2k klarlack
  13. 3lager Hagmans spraymax 2k epoxigrund.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy