Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Mellgard

Funderingar kring TBT (tributyltenn)

Rekommendera Poster

9 timmar sedan skrev ArneRadar:

Eller så åtgärdar du bara bristen på din båt. Easy peasy.

 

3 timmar sedan skrev Mellgard:

När uppstod den påstådda bristen?

Vem är nuvarande ägare och ansvarar för båten och dess nuvarande  brister ? 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev Lasker:

 

Vem är nuvarande ägare och ansvarar för båten och dess nuvarande  brister ? 

Jag vill bara säga GRATTIS till att nu vara inne på sida 100 i den här tråden, en tråd skapad av en sorglig gammal man som tror att han gör något gott genom att slåss för rätten att få sprida hormonstörande ämnen i ett känsligt innanhav, och därmed lämna dessa problem till eftervärlden att hantera. 
🥳

  • Gilla 4
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Peter_K:

...  en tråd skapad av en sorglig gammal man som tror att han gör något gott ....

Att bekämpa girighet och maktfullkomlighet kan vara att göra gott.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan skrev Mellgard:

Att bekämpa girighet och maktfullkomlighet kan vara att göra gott.

Absolut! Fast det är inte det du gör. 
Det är inte gott att sprida hormonstörande ämnen i naturen och lämna problemen till eftervärlden, hur du än vänder och vridet på det. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
41 minuter sedan skrev Peter_K:

 Det är inte gott att sprida hormonstörande ämnen i naturen ....

Finns det något indicium på att det spridits hormonstörande ämnen från min båt?

 

Redigerad av Mellgard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
10 minuter sedan skrev Mellgard:

Finns det något indicie på att det spridits hormonstörande ämnen från min båt?

Ja.

Din båt saknar den spärrfärg som krävs för att eventuellt kunna spärra in färgen som innehåller ett hormonstörande ämne. I stället har du själv hittat på att din båt har en lösning som bara du själv gissat fram, men inte kunnat bevisa att det fungerar. 

Enligt egen utsago använder du dessutom en självpolerande färg som inte bygger lager, dvs den är nära noll på hela eller delar av skrovet vid upptagning. Så även om din obekräftade teori stämmer, kommer båtens läckage av det hormonstörande ämnet TBT att öka under säsongen. 
 

Dvs, det är snarare högst troligt att din båt sprider hormonstörande ämnen i naturen. 
 

Motfråga:

Hur många gånger vill du jag svarar på samma fråga du ställer om och om igen, utan att du sedan  kan komma med sakliga motargument för?

Redigerad av Peter_K
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men så länge båten står på land är det ju bra. Då orsakar den inget giftläckage i havet. Och som Mellgard "sköter" ärendet lär båten förbli på land.

 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev raol:

Men så länge båten står på land är det ju bra. Då orsakar den inget giftläckage i havet. Och som Mellgard "sköter" ärendet lär båten förbli på land.

 

Enda ljusglimten i denna sorgliga historien. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev raol:

Men så länge båten står på land är det ju bra. Då orsakar den inget giftläckage i havet. Och som Mellgard "sköter" ärendet lär båten förbli på land.

Transportstyrelsen håller kanske inte med om inget giftläckage. Åtminstone ger regeringsbeslutet öppning för att ansöka till förvaltningsdomstol om att jag ska betala vitet trots att båten ligger och legat på land både 2021 och 2022.

 

Har ni tänkt på möjligheten att jag kan betala hundratusen bara för nöjet att "ge fingret"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan skrev Mellgard:

Transportstyrelsen håller kanske inte med om inget giftläckage. Åtminstone ger regeringsbeslutet öppning för att ansöka till förvaltningsdomstol om att jag ska betala vitet trots att båten ligger och legat på land både 2021 och 2022.

 

Har ni tänkt på möjligheten att jag kan betala hundratusen bara för nöjet att "ge fingret"?

Bara bra i så fall. Ingen här lär stötta dig i din galna strid. Ju mer du får betala, desto bättre.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
55 minuter sedan skrev Mellgard:

Har ni tänkt på möjligheten att jag kan betala hundratusen bara för nöjet att "ge fingret"?

Vi verkar ha lite olika definitioner på att ”ge fingret” du och jag. Blev jag tvungen att betala 100.000 kr till Transportstyrelsen pga min egen dumhet (…ja, det var ju du själv som bad om att få göra det…) hade jag nog mer känt det som jag utfört ett sodomitiskt övergrepp på mig själv. Jag hade hellre betalat någon 1/5 (?) av det och varit av med problemet och sedan sjösatt - om jag var för lat för att fixa det själv. 

Redigerad av Peter_K
  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Mellgard:

Har ni tänkt på möjligheten att jag kan betala hundratusen bara för nöjet att "ge fingret"?

Vem tror du skulle uppfatta det hela som ett finger? 

 

De flesta skakar nog bara på huvudet åt en förvirrad gubbe som driver meningslösa processer in absurdum. Och dessutom betalar 100 papp för tramset.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
44 minuter sedan skrev ArneRadar:

Vem tror du skulle uppfatta det hela som ett finger? 

Räcker att jag uppfattar det. 😀 

 

"When tyranny becomes law, rebellion becomes duty"
-Thomas Jefferson

 

Redigerad av Mellgard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
41 minuter sedan skrev Mellgard:

Räcker att jag uppfattar det. 😀 

 

"When tyranny becomes law, rebellion becomes duty"
-Thomas Jefferson

 

”När Mellgard har slut på argument klipper han in ett slumpmässigt citat som han tror visar att han är intelligent”. 
Peter_K

 

Du kan få ge fingret åt mig en hel dag för halva den summan. Jag kan t o m inkludera att fixa din botten 😊

Redigerad av Peter_K
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Mellgard:

Räcker att jag uppfattar det. 😀 

 

Du ger alltså dig själv fingret. Och bränner 100 papp.

 

Fullkomligt briljant.

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev ArneRadar:

Du ger alltså dig själv fingret. Och bränner 100 papp.

 

Fullkomligt briljant.

Han tillhör uppenbart begåvningsreserven. 😂😵💫

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan skrev pseudonym:

Han tillhör uppenbart begåvningsreserven. 😂😵💫

Jo, under åren båten stått på land har han ju haft gott om tid att finslipa sin listiga plan...😆

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2023-03-12 vid 11:07 skrev Mellgard:

Att bekämpa girighet och maktfullkomlighet kan vara att göra gott.

Nej inte inte gällande ditt ärende.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2023-03-12 vid 18:44 skrev Peter_K:

Jag kan t o m inkludera att fixa din botten 😊

Ibland tänker jag att vi borde dra ihop ett gäng och skrapa bort all färg på Mellis båt så att han inte kan slösa bort mera pengar för oss alla. Optimalt är väl att vänta till han betalt föreläggandet som han själv bett att få.

 

Då får samhället (dvs. vi alla) tillbaks en del av de pengar Mellis förbrukat och sedan har han inget case att driva längre.

Redigerad av Mackey
  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja först 100 papp till statskassan, sen kan han ju vifta med sitt finger bäst han vill. 😁

 

mr-bean-middle-finger.gif

  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Mackey:

Ibland tänker jag att vi borde dra ihop ett gäng och skrapa bort all färg på Mellis båt så att han inte kan slösa bort mera pengar för oss alla. Optimalt är väl att vänta till han betalt föreläggandet som han själv bett att få.

 

Då får samhället (dvs. vi alla) tillbaks en del av de pengar Mellis förbrukat och sedan har han inget case att driva längre.

Han skulle nog bara leta upp nån gammal, kvarglömd burk i ett förråd och måla på TBT-haltig färg igen.

  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
7 timmar sedan skrev Mackey:

Ibland tänker jag att vi borde dra ihop ett gäng och skrapa bort all färg på Mellis båt så att han inte kan slösa bort mera pengar för oss alla. Optimalt är väl att vänta till han betalt föreläggandet som han själv bett att få.

 

Då får samhället (dvs. vi alla) tillbaks en del av de pengar Mellis förbrukat och sedan har han inget case att driva längre.

Tanken är ljuv. Men han skulle förmodligen ställa samtliga deltagare inför rätta för egenmäktigt skrapande av båtbotten och vägra sjösätta pga oro för att den nya färgen är giftig på fel sätt.

Redigerad av Faderullan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Råkar ha både kloka och hjälpsamma kompisar. Så någon färgborttagning kommer inte bli genomförd.

Den i texten nämnda motionen sägs ha blivit avslagen och båtklubben har nu åter blivit stämd.

 

 

Erbjudande.png

Redigerad av Mellgard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den här tråden påminner mig mycket om de gånger när jag har haft lite långtråkigt och samtidigt fått besök av Jehovas Vittne. Efter en lång diskussion och argumenten börjar tryta för de besökande, så slår dom fast att jag har fel för det de säger står i bibeln. Nu tror jag inte på bibeln och så faller hela diskussionen. Mellgard klipper i stället för bibeln till med "jag har målat över med av mig godkänd färg", och då faller även den diskussionen. 

  • Gilla 2
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
25 minuter sedan skrev Mellgard:

Den i texten nämnda motionen sägs ha blivit avslagen och båtklubben har nu åter blivit stämd.

Ingen är förvånad. 
”Turkiet fattar turkiska beslut.”

Ulf Kristersson

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Mellgard:

Råkar ha både kloka och hjälpsamma kompisar. Så någon färgborttagning kommer inte bli genomförd.

Den i texten nämnda motionen sägs ha blivit avslagen och båtklubben har nu åter blivit stämd.

 

 

Erbjudande.png

Klok men senfärdig kanske? "Kompisen" har ju inte reagerat på ditt smörande meddelande på typ ett halvår av bilden från "igår" att döma. Eller det kanske är 1,5 år? Eller ännu längre?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 minuter sedan skrev ArneRadar:

Klok men senfärdig kanske? "Kompisen" har ju inte reagerat på ditt smörande meddelande på typ ett halvår av bilden från "igår" att döma. Eller det kanske är 1,5 år? Eller ännu längre?

Idiot! Jag tackade för något som den tidigare landslagsmedlemmen just hade meddelat mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 timmar sedan skrev ArneRadar:

Ja först 100 papp till statskassan, sen kan han ju vifta med sitt finger bäst han vill.

I stället för utgift för mig kan det sluta med åtal för tjänstefel.

ArneRadars lögner är nog inte åtalbara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 minuter sedan skrev Mellgard:

Idiot! Jag tackade för något som den tidigare landslagsmedlemmen just hade meddelat mig.

Aha, kanske dags för lite renommésnyltning igen? Eller bara döva det dåliga samvetet med lite halmstrån i form av klippta meddelanden från kompisar?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tragiskt att en rättshaverist som Mellgard ändå verkar vara ståndaktigt fortsätter sin Golgata mot korset. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...