Jump to content
Sunday 26 June 2022

excel319

Medlemmar
  • Content Count

    2,062
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

excel319 last won the day on August 31 2021

excel319 had the most liked content!

Community Reputation

195 Expert

1 Follower

About excel319

  • Rank
    Amiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Genom att landmassorna rör sig så är inte alla avstånd konstata över tid. Sambon kanske har rätt 🙂
  2. Trimma ut tills fören på båten börja pendla upp och ned. Där efter trimmar du in lite tills fören stabiliseras. Då ligger du nära optimal. Detta gäller på plattvatten.
  3. Hur trimmar du motorn, för jag antar att du har trim/tilt på den? Höjden på motorn påverkar också en del.
  4. Det bör sitta någon form av kam som reglerar öppningen och stängningen av andrasteget. Kammen sitter på och regleras av vridningen på spjällaxeln till första steget. Om inte får du ingen kontroll över gaspådrag. Att du inte kan trycka upp pinnen till vakuumklockan då du inte gasar tyder också på detta. Dör alltid motorn vid gaspådrag eller kan du gasa på till halv gas utan problem? Motorn borde inte dö om andra steget inte öppnar. Jag tror mer på accmunstycke/pump. Har du kollat att det kommer en extra bränslestråle i förgasaren när du gasar? Jag har aldrig jobbat med Hollyförgasare men principen borde vara densamma på alla två och fyrportare med vakuumstyrning av andrasteget.
  5. Ett prisspann är inte fel att nämna. Favoritbåten är klart över 6m, men den kanske bara är en dröm i nuläget?
  6. Total mängd förbrukat bränsle sedan senaste nollställningen.
  7. Regel 27 g. Fartyg med längd under 12 meter, utom fartyg från vilket dykning utförs, är ej skyldigt föra i denna regel föreskrivna ljus. Frågan är bara om det bara gäller ljus eller om det gäller dagersignal också?
  8. Ett snöre är tillräckligt långt eller för kort. I detta fall tillräckligt djupt eller för grunt.
  9. Och samma okunniga människor påstår att det är drygt och du påstår att det är odrygt?? På bomkapellet har jag kört Biltemas och det fungerade bra. På husvagnssidan finnd det förtältsimpregnering till en lägre kostnad. Jag tycker fotfarande att det är dyr lacknafta.
  10. Ship Shape och Imprenex är ett dyrt sätt att köpa lacknafta. http://167.172.185.65/wp-content/uploads/2021/02/SHIP-SHAPE-IMPREGNERING-.pdf
  11. Mitt kapell är 11 år och jag har inte gjort något mer än fixat några sömmar samt bytt ut blixtlåsen som solen förstört. Inget läckage över huvud taget. Impregnering kan man börja med när duken inte håller tätt längre.
  12. Det syns inget direkt, men på sikt så kommer rutan att mörkna där medlet hamnat, gäller Imprenex i alla fall. Blir brunaktig och sedan hård så den spricker.
  13. Varvtalsregulatorn är väl elektronisk numer, kom jag att tänka på. Men här kommer lite läsbart, om du inte redan har den https://www.champagnelady.se/II/?wpfb_dl=6
  14. Se till att du får en bit av linan som sitter i änden tillgänglig när du fört in kardborrebandet. Är ett hel...et att få loss bandet om man inte kan dra i linan.
  15. Kan vara varvtalsregulatorn som går in och stryper.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy