Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mellgard

Funderingar kring TBT (tributyltenn)

Rekommendera Poster

12 minuter sedan skrev Mellgard:

Förresten så är jag ingen miljöbov. Som exempel har jag på egen hand städat efter EU-migranter som slagit läger vid en klätterklippa. Körde sen säckarna till en ÅVC ... det var fler säckar än på bilden. 😇

https://sv.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

  • Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Mellgard:

Förresten så är jag ingen miljöbov. Som exempel har jag på egen hand städat efter EU-migranter som slagit läger vid en klätterklippa. Körde sen säckarna till en ÅVC ... det var fler säckar än på bilden. 😇

 

Det blir ju inte mera okej att bajsa i grannens trädgård bara för att du pinkar på din ege  toalett.

 

Med det sagt tycker jag det är bra att göra som du gör när du städar upp efter andra. Flera borde följa ditt exempel och framflr allt borde flera lära sig att själva ta hand om det skräp och den skit de genererar. Vissa populära öar i skärgården tenderar att bli en kombination av utedass och soptipp. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
15 timmar sedan skrev Mellgard:

Förresten så är jag ingen miljöbov. Som exempel har jag på egen hand städat efter EU-migranter som slagit läger vid en klätterklippa. Körde sen säckarna till en ÅVC ... det var fler säckar än på bilden. 😇

 

 

Är det ditt dåliga samvete som tvingar dig att posta sånt här?

 

Redigerad av ArneRadar
  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev ArneRadar:

Är det ditt dåliga samvete som tvingar dig att posta sånt här?


"Tell me how brave and tough you are, from behind your anonymous covers (your virtual mother's skirts). 99.9% cowards and trolls; 0.1% virtuous whistle-blowers. Which are you, in truth?"

 

Dr Jordan B Peterson

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Mellgard:


"Tell me how brave and tough you are, from behind your anonymous covers (your virtual mother's skirts). 99.9% cowards and trolls; 0.1% virtuous whistle-blowers. Which are you, in truth?"

 

Dr Jordan B Peterson

Jag trampade tydligen på en öm tå...😄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev Mellgard:


"Tell me how brave and tough you are, from behind your anonymous covers (your virtual mother's skirts). 99.9% cowards and trolls; 0.1% virtuous whistle-blowers. Which are you, in truth?"

 

Dr Jordan B Peterson

"Men ers nåd, invände Sancho Panza, det där som syns därborta är ju inga jättar utan väderkvarnar, och när de rör armarna är det vinden som vrider runt med deras vingar och drar kvarnstenarna."
Miguel de Cervantes

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Consequently, it was recognised by many governments that, while domestic use of TBT based anti-fouling paints was generally strictly controlled, a mechanism was required to regulate the harmful effects of TBT used on international trading vessels.
The implementation of an overall ban on the use of TBT based anti-fouling paint through international co-operation (with standard IMO treaty exemptions for Government vessels) was seen as the only way to avoid global and regional pollution by organotin compounds
."
 

https://www.aph.gov.au/parliamentary_business/committees/house_of_representatives_committees?url=jsct/march2003/treaties/antifouling-ris.pdf 

 

Har vi handelsfartyg?  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Mellgard:

"Consequently, it was recognised by many governments that, while domestic use of TBT based anti-fouling paints was generally strictly controlled, a mechanism was required to regulate the harmful effects of TBT used on international trading vessels.
The implementation of an overall ban on the use of TBT based anti-fouling paint through international co-operation (with standard IMO treaty exemptions for Government vessels) was seen as the only way to avoid global and regional pollution by organotin compounds
."
 

https://www.aph.gov.au/parliamentary_business/committees/house_of_representatives_committees?url=jsct/march2003/treaties/antifouling-ris.pdf 

 

Har vi handelsfartyg?  

Ja flera stycken......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
38 minuter sedan skrev snoy:

Ja flera stycken......

Alltså nivån här! 😀

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 minuter sedan skrev Mellgard:

Alltså nivån här! 😀

"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded"
Okänd

  • Haha 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev Mellgard:

Alltså nivån här! 😀

Som man ropar i skogen får man svar🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Mellgard:

"Consequently, it was recognised by many governments that, while domestic use of TBT based anti-fouling paints was generally strictly controlled, a mechanism was required to regulate the harmful effects of TBT used on international trading vessels.
The implementation of an overall ban on the use of TBT based anti-fouling paint through international co-operation (with standard IMO treaty exemptions for Government vessels) was seen as the only way to avoid global and regional pollution by organotin compounds
."
 

https://www.aph.gov.au/parliamentary_business/committees/house_of_representatives_committees?url=jsct/march2003/treaties/antifouling-ris.pdf  

 

Transportstyrelsen, förvaltningar och myndigheter (inkl. låtsasmyndigheten Båtunionen) utnyttjar texten i en IMO-konvention, tillkommen i syfte att förhindra fortsatt användning av tennorganiska föreningar på fartyg i internationell  sjöfart, för att ställa krav på borttagning av inaktiverade rester efter en tillåten användning på svenska fritidsbåtar under 1980-talet.

Unikt för Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
32 minuter sedan skrev Mellgard:

Transportstyrelsen, förvaltningar och myndigheter (inkl. låtsasmyndigheten Båtunionen)…

"Men ers nåd, invände Sancho Panza, det där som syns därborta är ju inga jättar utan väderkvarnar, och när de rör armarna är det vinden som vrider runt med deras vingar och drar kvarnstenarna."
Miguel de Cervantes

  • Tack 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
58 minuter sedan skrev Peter_K:

... det där som syns därborta är ju inga jättar utan väderkvarnar ...

De människor som hindrar mig från att använda min segelbåt är varken jättar eller väderkvarnar. Men kanske upplever de sig som jättar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev Mellgard:

De människor som hindrar mig från att använda min segelbåt är varken jättar eller väderkvarnar. Men kanske upplever de sig som jättar?

Det är du som hindrar din båt från att sjösättas. 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan skrev Mellgard:

De människor som hindrar mig från att använda min segelbåt är varken jättar eller väderkvarnar. Men kanske upplever de sig som jättar?

Endast dina hjärnspöken hindrar dig från att använda din båt. Ingen annan. Allt ligger i dina egna (lata?) händer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

"Vad flocken hatar mest är de som tänker annorlunda. Det handlar inte särskilt mycket om själva åsikten utan fräckheten att tänka själv, något som de själva inte kan."
- Arthur Schopenhauer

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
5 timmar sedan skrev Mellgard:

 

"Vad flocken hatar mest är de som tänker annorlunda. Det handlar inte särskilt mycket om själva åsikten utan fräckheten att tänka själv, något som de själva inte kan."
- Arthur Schopenhauer

Det är stor skillnad på att tänka annorlunda eller vara besatt av att ha rätt ;) 

Redigerad av Lasker
  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev Mellgard:

 

"Vad flocken hatar mest är de som tänker annorlunda. Det handlar inte särskilt mycket om själva åsikten utan fräckheten att tänka själv, något som de själva inte kan."
- Arthur Schopenhauer

Så du menar att det är fel på alla andra men du är perfekt? Vojne-vojne.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan skrev Lasker:

Det är stor skillnad på att tänka annorlunda eller vara besatt av att ha rätt ;) 

För tillfället är jag inriktad på att befria mig från båtklubbstyrelsens förmyndarskap över mitt båtliv.

 

I går var jag på Södertörns tingsrätt och lämnade in svaromål. På tisdag lämnar jag in en ny oberoende stämningsansökan/fullgörelsetalan.

 

Redigerad av Mellgard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Mellgard:

 

"Vad flocken hatar mest är de som tänker annorlunda. Det handlar inte särskilt mycket om själva åsikten utan fräckheten att tänka själv, något som de själva inte kan."
- Arthur Schopenhauer

Tyvärr är det så att det du presenterat hittills i form av ”bevis” här i forumet och i rätten snarare visar på en stor brist när det gäller förmågan att tänka själv från din sida.  
 

Det är därför du förlorar och får avslag hela tiden. Det är inte världen som är emot dig - det är du som är emot världen. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Mellgard:

För tillfället är jag inriktad på att befria mig från båtklubbstyrelsens förmyndarskap över mitt båtliv.

Hur svårt är det?

Gå ur den. 
Klart!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev Peter_K:

Hur svårt är det?

Gå ur den. 
Klart!

Har inga planer på att lämna. Har nyligen betalat avgifterna för 2023 (3 842,00) och ska gå mitt första nattvaktspass för året om en dryg månad.

 

Redigerad av Mellgard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Mellgard:

Har inga planer på att lämna. Har nyligen betalat avgifterna för 2023 (3 842,00) och ska gå mitt första nattvaktspass för året om en dryg månad.

 

Såklart. 
Varför göra något som en normal människa, när man kan bråkas och jävlas så mycket det går med omgivningen? 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 minuter sedan skrev Peter_K:

Varför göra något som en normal människa, när man kan bråkas och jävlas så mycket det går med omgivningen? 

Jag bråkar och jävlas inte med båtklubben utan jag håller endast på min rätt. För övrigt sedvanerätt sedan länge.

 

Båtklubben behöver inte lägga ned arbete på att besvara en stämning. Man kan avstå från att besvara förelägganden från tingsrätten så att det blir tredskodom. Domslutet ska sedan efterkommas. Det innebär endast en kvarts arbete för en kranförare.  

 

Transportstyrelsen och sedan Regeringen har däremot jävlats med mig. Något som Högsta förvaltningsdomstolen kan komma att ha synpunkter på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan skrev Mellgard:

Jag bråkar och jävlas inte med båtklubben utan jag håller endast på min rätt. För övrigt sedvanerätt sedan länge.

 

Båtklubben behöver inte lägga ned arbete på att besvara en stämning. Man kan avstå från att besvara förelägganden från tingsrätten så att det blir tredskodom. Domslutet ska sedan efterkommas. Det innebär endast en kvarts arbete för en kranförare.  

 

Transportstyrelsen och sedan Regeringen har däremot jävlats med mig. Något som Högsta förvaltningsdomstolen kan komma att ha synpunkter på.

Eller så åtgärdar du bara bristen på din båt. Easy peasy.

  • Gilla 2
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev ArneRadar:

Eller så åtgärdar du bara bristen på din båt. Easy peasy.

När uppstod den påstådda bristen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Mellgard:

Båtklubben behöver inte lägga ned arbete på att besvara en stämning.

Ungefär som att ge någon en örfil, och mena att bråket uppstod i och med att personen slog tillbaka. 
Charmigt. 

  • Haha 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...