Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Gäst BonusVita

Renovering av en trisskryssare

Rekommendera Poster

Gäst BonusVita

Ursäkta, jag sade tydligen fel... Det är smältlim jag har använt mig av. Och det höll inte, trots att jag förböjde rören så att de följde skrovets buktade form...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Jag skall även pröva den där snabb-epoxyn och se om den funkar.

Men om jag inte får det att fästa och att sitta kvar såpass hårt att jag kan lita på vidhäftningen, då har jag nog kommit till vägs ände, för då vet jag inte riktigt hur att fortsätta och bygga upp min nya inredning...

Kan iofs kompromissa med att bygga någon form av innerline, där jag bygger nerifrån och upp, men då blir det inte som jag önskar!

Redigerad av BonusVita

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bra grej är ju att se till att rören är lite böjda redan från början. Då håller det bättre

 

Edit; såg nu att du redan gjort det. Tror du får jobba ännu mer m passformen.

Redigerad av Peter_K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Yes, äntligen!!! :)

Efter många om och men så lyckades jag klistra dit ett vp-rör i midjehöjd, och det satt kvar.

Det var mattejp som var grejen, med det underlaget så satt röret fast under tiden epoxyn han torka.

Men det har gått åt en hel del epoxy till det här laborerandet, och det är dyrt, så jag måste kolla om jag kan använda mig av något annat lim, som är billigare, typ nån sån där tub från sikaflex kanske...? Men gärna något som inte är lika kladdigt...

 

Men finally, vet jag hur jag kan gå vidare...!

https://www.flickr.com/photos/syaceofclubs/21008553165/in/dateposted-public/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Nej, det hjälpte inte ändå...

Detta gör att jag inser att den enda vägen kvar för är att bygga nerifrån och upp, och alltså därmed bygga en form av innerline. Jag hade hoppats slippa detta, men alla andra vägar är uttömda!

Och detta är det som är kvar,,,,,

 

 

 

skit ock... :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, skit i elrören då. Kör med divinylcell istället.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Hur går det med projektet???

 

Jadu...

Jag har lite dåligt samvete för att jag nästan inte har varit inne i båthuset på nästan 2 månader.

Men jag fick ett uppdrag som jag måste avsluta, och det arbetet drar ut på tiden.

 

Men så fort detta extraprojekt är avslutat, vilket borde ske inom 1 vecka eller 2 och jag har postat det, så ska jag ta tag i saken igen... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken fantastisk tråd! Jag är så sur för att jag inte upptäckt den tidigare.

 

Det måste vara spännande att börja från grunden som du gjort. Roligt att dina inredkingsplaner går så tvärs emot det jag tänkt mig. En sak som du tänkt gillar jag dock. Det är grejen att ha soffa/koj på bredden i båten. På en liten båt som ändå är hyfsat bred känns det som rätt väg. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Vilken fantastisk tråd! Jag är så sur för att jag inte upptäckt den tidigare.

 

Det måste vara spännande att börja från grunden som du gjort. Roligt att dina inredkingsplaner går så tvärs emot det jag tänkt mig. En sak som du tänkt gillar jag dock. Det är grejen att ha soffa/koj på bredden i båten. På en liten båt som ändå är hyfsat bred känns det som rätt väg. :)

Tack så mycket! :)

Idéerna har varit många, planlösningarna än fler. 

I mitt fall så fungerar inte en tvärgående soffa för jag kan inte bli av med min maststötta, hur gärna jag än vill.

Se bifogad bild på den slutgiltiga lösningen på min båt. Detta är den planlösning som jag kommer bygga mig fram till. Nu är min båt något större än din och erbjuder en akterruff där jag har 2 sängplatser. Och jag kommer bygga in förvaringsutrymmen för allting ombord. Jag anser att var sak har sin plats, och att ha med sig för mycket är bara dumt, men samtidigt ska det vara bekvämt och jag ska kunna bo ombord i flera år utan att egentligen behöva sakna något. Så som precis med allting annat är det en avvägning. Vad ska med och var kan jag placera det och hur lättillgängligt bör det vara?

 

Tyvärr finns det ett problem med min båt som lite granna låser mig. Och det är att jag har ingen som helst utrustning. Jag har inget kök, wc, motor, kommunikation, el eller någonting annat överhuvudtaget. Min båt är ett tomt skal... Och då skall vi veta att en trisskryssare som är fullt utrustad och i väldigt gott skick har ett potentiellt marknadsvärde kring max 20,000 kronor.

Så hur kommer jag runt den ekonomiska fällan?

Om jag nu någon gång kommer kasta loss och segla iväg på min länge efterlängtade resa, och det blir med denna båt, då kan jag lika gärna maxutrusta med allting jag vill ha ombord. Även om det kostar mig flera 100,000 kronor. En summa jag definitivt inte kommer få tillbaka. Men om jag har kvar båten tills dess att jag dör, då spelar inte pengarna någon roll. Men så som jag känner det är inte det ett scenario jag gärna ser fram emot. Detta är inte min drömbåt. Det är en båt som jag övar mig på, detta är en båt där jag klurar ut vad jag kan göra och hur man gör det!

Och jag tror inte jag skulle våga mig ens över till Skagen med denna båt. Min båt är ursprungligen byggd för att fungera inomskärs, och möjligen ut till de yttersta fyrarna. Men inte längre än så. Men å andra sidan så är Vegan byggd så, för dessa vatten också och ej för långa överseglingar på flera veckor!

 

Men jag önskar dig lycka till med planeringen på din båt.

Tänk bara på det att om man gör som jag. Så kommer man inte iväg i år om man ens hinner klart för nästa eller nästnästa år. Så det är bättre att bara göra små grejer, så kommer man iväg snabbare!

Redigerad av BonusVita

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är mycke grejer som måste skaffas.. Men du har ju jobb nu så då får du väl pengar över till sånt? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Jobb???

Nej jag går på a-kassa till 100%

Uppdraget jag berättar om ovan är ideellt och kanske kan ge en slant i framtiden, men till den utbetalningen dröjer det nog många månader om inte år...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobb???

Nej jag går på a-kassa till 100%

Uppdraget jag berättar om ovan är ideellt och kanske kan ge en slant i framtiden, men till den utbetalningen dröjer det nog många månader om inte år...

Finns det inga jobb? Jag gick ur facket OCH A-kassan för 15 år sedan. Har inte varit arbetslös sedan dess och anbud om jobb trillar in på telefonen varje vecka som jag får tacka nej till. Har väl sparat ca, 100.000:- på dessa 15 år genom att inte vara med. Jobb finns i branschen om man vill jobba.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Jobb finns i branschen om man vill jobba.

 

Jovisst finns det jobb, visst gör det, det...

Men jag vill inte jobba mer i det enda yrket jag har kunskap om.

Så för mig finns det inga jobb.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jobb finns i branschen om man vill jobba.

 

Jovisst finns det jobb, visst gör det, det...

Men jag vill inte jobba mer i det enda yrket jag har kunskap om.

Så för mig finns det inga jobb.

Är du chaufför? Kan inte det innebära många olika typer av körningar? En del rätt glassiga..

 

Nåja. Om vi blir duktiga på att renovera båtar så kanske vi skulle slå oss ihop å skapa flytande konstverk tillsammans.. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jobb finns i branschen om man vill jobba.

 

Jovisst finns det jobb, visst gör det, det...

Men jag vill inte jobba mer i det enda yrket jag har kunskap om.

Så för mig finns det inga jobb.

Lyxigt att kunna välja så. Vill inte jobba med det som det som man kan, fast det finns jobb. Varför inte jobba med det som du kan och samtidigt söka andra jobb..?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Lastbilsbranschen är idag misslyckad. På 80-talet och början av 90-talet var det en heder att arbeta som chaufför. Men EU har slagit ut branschen fullständigt som tillsammans med flera olika Svenska regeringar har misslyckats med att skydda branschen från illegal trafik, lönedumpningar och en jäkla massa andra konstiga saker.

Som lastbilschaufför räcker mitt körkort i 5 år, och jag måste ansöka om att få lov att behålla mina bokstäver på nytt var 5 år, tillsammans med intyg från ag och läkare på att jag är en trovärdig, seriös aktör på marknaden som klarar av att anförtros detta ansvar. Utöver det måste jag gå på minst 1 kurs på 8 timmar per år som höjer min kunskapsnivå till max om hur att köra säkert och miljömässigt i trafiken.

 

Samtidigt som vi måste i trafiken stångas med människor som kör sina personbilar med körkort som vardera gäller i 10 år och där det enda kravet för att få lov att behålla sin bokstav är att man inkommer med ett nytt och färskt fotografi på sig själv. Dessa människor behöver inte gå nya utbildningar eller lära sig alla nya regler som har kommit i trafiken.

Och detta system är orättvist.

Samtidigt skall vi konkurrera med chaufförer från andra länder, som har samma sorts körkortsregler som alla b-körkorts innehavare har i Sverige. 

Dessa människor har sitt körkort för tid och evighet.

 

Det som gör systemet än mer orättvist är att när EU kommer på en ny regel som skall tillämpas på alla yrkeschaufförer, så agerar inte alla länder på lika sätt. YKB t.ex i Sverige tar för en lastbilschaufför som har tagit sitt körkort före 2008 5x8 timmar att genomföra. För en ny körkortstagare tar samma kurs över 200 timmar. Sverige följer regelboken till punkt och pricka.

Medans det för en chaufför i Rumänien bara behöver åka hem och betala 400 euro och göra ett test som tar en knapp timma för att kunna få det nya körkortet eller behörigheten.

Sedan så har vi alla utländska chaufförer som kan köpa sitt körkort illegalt och köra. De kan även bli stoppade av Svensk polis, men blir släppta av Svensk åklagare för att åklagaren anser att det har inte begåtts något brott.

 

Cabotage-regeln säger att en utländsk chaufför kan göra ytterligare 3 körningar i Sverige efter att han har lämnat av sin internationella transport. Och inom 7 dagar från det att han kom hit så måste han lämna landet. Men de blir kvar i flera månader, kör bilar som inte är lagliga i Sveriges miljözoner, får de problem utmed vägarna så har de inga försäkringar och kan därmed få hjälp av räddningstjänsten. Titta på de stora lastbilsparkeringarna varje helg. Det är minst 1 lastbil som håller på att repareras. Det är ofta man ser någon utländsk bärgningsbil från något stort Europeiskt bolag som har kommit till Sverige för att hjälpa en av sina havererade bilar. Det förekommer även att det kommer stora tankbilar fullastade med diesel som tankar upp sina lastbilar på rastplatser. Dessa utländska chaufförer kör många och långa och tunga transporter för hundralappar, samma sorts transporter som de har konkurrerat ut ett Svenskt åkeri ifrån som tar flera 1000 kronor för samma sorts uppdrag.

Polisen kan inte göra någonting, alla som kan göra något och som jobbar i trafiken arbetar med händer som är bakbundna. För att regeringen sätter stopp tillsammans med EU. Trots jättestora protester och andra liknande munhuggerier.

Systemet fungerar inte längre.

 

Jag tog mitt tunga körkort 2004. Jag har arbetat i transportbranschen sedan 1989. Mellan 89 och 04 hade jag 6 arbetsgivare i denna bransch. Från 04 till idag har jag haft 16 arbetsgivare.

Min meritförteckning är värdelös. För även om det finns fullt legitima och vettiga orsaker till varför jag har slutat på alla platser så är det fortfarande bara ett dokument som potentiella ag inte synar utan bara ströläser igenom. Och de ser då att jag är inte en trogen arbetare som stannar kvar länge på en arbetsplats och de anser då (kanske med rätta) att jag ej kommer bli kvar särskilt länge hos dem heller och arbetsgivare vill gärna ha arbetare som jobbar länge hos dem.

Och jag har tröttnat, jag orkar inte längre. Jag vill inte arbeta kvar i denna bransch, så jag söker mig ut och bort mot någonting helt annat...

 

Nu är det så att det är väldigt lätt att bli åkare i denna bransch. Det enda som krävs är att du är en duktig anställd som kör för en extern aktör. Och denne aktören övertalar dig till att bli egen åkare. Om du har 100,000 kronor tillgängligt. Så kan du bli egen åkare. Så länge du är enbilsåkare och bara har dig själv att rå över och bara har kvar denne aktören och kör för honom. Då är allting lungt.

Men du är ju en så duktig och trevlig chaufför som ställer upp på allt och alla, så att du får fler erbjudande och än fler erbjudande. Och till slut inser du att du inte klarar av att sköta allt det här ensam. Så du anställer en chaufför till och ytterligare en chaufför till. Och vips så har det gått 1 år och du kör inte lastbil längre, du sitter inne på ditt kontor och styr och ställer över ditt över dussinet anställda som är därute och gör dina förtroende uppdrag.

Problemet som kommer här och nu är att du är ingen duktig chef, du är ingen bra ledare, du kan inte få andra till att följa dig, du kanske upptäcker det som dina anställda upptäckte efter 1 vecka att du är arg, grinig, förbannad och inte en rolig person att umgås med, men troligtvis så finner du inte denna nya egenskap på dig själv.

Hade du fortsatt som enbilsåkare och lärt dig säga nej till nya uppdrag då hade du kunnat fortsätta livet igenom som den mycket trevliga person du är i grund och botten. Nu är du bara en idiot som har noll förståelse för att andra inte resonerar så som du tänker, och sakta men säkert inser dina kunder om att du har förändrats och försvinner från dig. Det gör dig bitter och du önskar dig bort från branschen eller åtminstone tillbaka till de dagarna då du var ensam och bara rådde över dig själv. Du har till slut blivit klok, men du har samtidigt som du gapade efter för mycket fått smak för det lyxiga och goda i livet och samtidigt blivit ordentligt skuldsatt så att du är tvingad att arbeta kvar. Du finner ingen utväg och det gör dig grinig och du tar ut din förbannelse på dina chaufförer.

 

Ovan scenario är en chef jag har haft på 10 olika arbetsplatser. Och då jag har lärt mig sitta och lärt mig gå, så är jag inte den perfekta arbetstagaren för denne chef, då jag har lika stor eller än större erfarenhet än honom. Och när han säger till mig att hoppa, tittar jag bara konstigt på honom och ifrågasätter den ordern. Han behöver 18-åringar som inte har mod att säga emot.

Det finns många fler anledningar, men detta brev är långt tillräckligt nu.

 

Jag har min båt, den är inte perfekt, den kommer aldrig bli perfekt. Och jag har min dröm att segla iväg. Och om jag någon dag kommer tillbaka, så får jag ta tag i ekorrhjulet då.

Och det är om min båts renovering denna tråd handlar om. Men förhoppningsvis förstår åtminstone några mitt ställningstagande och hur jag tänker.

 

OK?

 

Edit:

http://www.dnv.se/nyheter/cabotage/

Redigerad av BonusVita

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har hört precis samma samma resonemang om den duktige som börjar köra eget från en australisk doktor i it-branschen, han tog även hamburgerhak som exempel. Så vänta dig inga underverk från någon annan bransch

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har all respekt för att du vill bort från den branchen, verkligen! Men jag förstår inte riktigt varför du inte biter ihop och arbetar medan du söker något annat? A-kassan är ju liksom inte tänkt att vara till för att man skall få ersättning medan man pular med sin hobby (båten i det här fallet), utan en försäkring som faller ur i händelse att man blir arbetslös (...jag blev det själv efter ett dåligt karriärsdrag, lång historia - sökte 50 jobb på sex månader innan jag hittade nytt...) och att använda det så urholkar systemet.

 

Tycker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För egen del så har jag varit med å urholkat systemet i många omgångar mellan jobb. Till slut blev jag sjukpensionär istället. Jag tror att få människor väljer att leva på bidrag om dom kan undvika det. Dom flesta mår bättre av att vara del i en arbetsgemenskap men vissa av oss har svårare att hitta rätt plats. Att ständigt hamna fel suger väldigt mycket energi å det är lätt att bli deprimerad å helt enkelt inte orka mera.

 

Nånstans tror jag att alla vi som drömmer om att lämna land å bara dra iväg långt bort å länge har rätt mycket gemensamt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Jag jobbade i somras för en åkare jag har jobbat hos tidigare. Han var även min referens. Och han var en av mycket få som faktiskt var seriösa i denna bransch.

Men tyvärr har han gått i pension och företaget har tagits över av hans son. Och allting har bara blivit inkompetent, tråkigt och fullt med missförstånd. Grabben kan inte sköta detta företag, han vet inte vad han har gett sig in på och det kommer att straffa sig i slutändan. Och jag tvivlar starkt på att företaget finns kvar om 5 år. Hans farsa har gett upp och flyttat till Spanien för att njuta av sin pension på sin ålders höst.

 

Jag har bitit ihop. Jag har försökt. Men de senaste 3 ag har alla varit jubelidioter. Och jag klarar inte av människor som är dumma och inbilska. För de blir som energitjuvar där min energi och glädje för det jag gör försvinner spårlöst. Jag orkar inte längre.

Och jag inser att det nog inte handlar om vilken bransch jag är i, utan att det handlar snarare om vad jag har för egen inställning till att fortsätta jobba överhuvudtaget. Jag är inte sjuk, jag har aldrig skadat mig, jag har aldrig varit i diskussion om att förtids eller sjukpensionera mig. Jag är fullt frisk som har kommit att förakta arbete som anställd, det gör mig till en dålig arbetare, för jag bryr mig inte längre.

 

Än så länge klarar jag mig på min a-kassa. Jag har 270 dagar kvar. Jag har ett bra boende och ordnad ekonomi. Jag jobbar med min båt, jag hjälper mina föräldrar med deras sommarstuga och hus, jag håller på och skriver mina memoarer, jag hjälper kompisar med deras jobb. Jag har inga problem med a-kassan eller arbetsförmedlingen. Jag skall inkomma med ett intyg varje månad där jag berättar vilka arbetsplatser jag sökte förra månaden, och jag skall stämpla upp en ny period var 14 dag. Inga som helst problem ur min synvinkel.

Jag klarar mig och jag är ännu inte orolig. Och jag kommer att finna mig en väg ut. Och det är det jag gör här hemma, försöker klura ut vad jag vill göra och hur och med vad jag skall göra det..

Redigerad av BonusVita

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jobb finns i branschen om man vill jobba.

 

Jovisst finns det jobb, visst gör det, det...

Men jag vill inte jobba mer i det enda yrket jag har kunskap om.

Så för mig finns det inga jobb.

 

 

Då får man väl lära sig nåt annat.

 

Sjukvården och åldringsvården skriker ju efter arbetsvillig personal.

 

I rådande flyktingvåg behövs det väldigt mycket kompetent folk för allahanda uppgifter.

 

Jag är ju visserligen pensionär, men jag får hela tiden förfrågan från ett pensionärsbemanningsföretag om jag kan göra olika arbetuppgifter.

 

Jag har slipat furutrappor och lackat.

Reparerat bryggor

Målat och tapeserat. 

Satt upp takrännor och gjort andra mindre plåtjobb

Gjort ett antal mindre eljobb (i samband med annat arbete) Har allmän behörighet.

Skottat snö

Rensat i rabatter

Klippt gräs mm mm

 

Hade jag haft lust och orkat, hade jag kunnat få hur mycket ströjobb som helst. Det senaste året har det räckt med allt eget jobb, det som mina barn vill ha hjälp med och det ideella jobbet jag gör. Har konsekvent tackat nej till alla jobb jag kan få betalt för. 

 

Jag vet personer som aldrig är arbetslösa och inkomstlösa även om de har förlorat ett jobb. Men i regel är det ju skit samma vad det är för ett jobb bara de har ett jobb.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag har bitit ihop. Jag har försökt. Men de senaste 3 ag har alla varit jubelidioter. Och jag klarar inte av människor som är dumma och inbilska. För de blir som energitjuvar där min energi och glädje för det jag gör försvinner spårlöst. Jag orkar inte längre.

 

 

Då har du ett allvarligt problem, som ligger åt det psykiska hållet.

 

Det är inte så att alla andra är idioter och du är den enda människan på denna jord som är helt normal.

 

Du borde söka hjälp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

Jag har bitit ihop. Jag har försökt. Men de senaste 3 ag har alla varit jubelidioter. Och jag klarar inte av människor som är dumma och inbilska. För de blir som energitjuvar där min energi och glädje för det jag gör försvinner spårlöst. Jag orkar inte längre.

 

Då har du ett allvarligt problem, som ligger åt det psykiska hållet.

 

Det är inte så att alla andra är idioter och du är den enda människan på denna jord som är helt normal.

 

Du borde söka hjälp.

TS upplever att han är nöjd å att hans tillvaro fungerar.

 

Om han mådde dåligt å sökte hjälp skulle han kanske få nån rolig diagnos men i nuläget finns alltså inte det behovet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

 

 

 

Jag har bitit ihop. Jag har försökt. Men de senaste 3 ag har alla varit jubelidioter. Och jag klarar inte av människor som är dumma och inbilska. För de blir som energitjuvar där min energi och glädje för det jag gör försvinner spårlöst. Jag orkar inte längre.

 

 

Då har du ett allvarligt problem, som ligger åt det psykiska hållet.

 

Det är inte så att alla andra är idioter och du är den enda människan på denna jord som är helt normal.

 

Du borde söka hjälp.

 

 

Hahaha...

Det är just så det är!

Jag är den enda som är klok, alla andra är idioter.

Fan det här var kul...  :rolleyes:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk om alla gjorde så. Tog ett sabbatsår eller tre och ägnade sig åt sin hobby, betald av A-Kassan och var nöjd med det? Friska männsikor, arbetsföra människor - för att det var tråkigt att jobba. Hela försäkringssystemet skulle falla samman.

Inte OK någonstans.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl snarare så att idiotin är upphöjt till normen. Därför vill jag segla iväg..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk om alla gjorde så. Tog ett sabbatsår eller tre och ägnade sig åt sin hobby, betald av A-Kassan och var nöjd med det? Friska männsikor, arbetsföra människor - för att det var tråkigt att jobba. Hela försäkringssystemet skulle falla samman.

Inte OK någonstans.

I ett civiliserat samhälle tycker jag att alla skulle ha rätt att göra så. Att hela samhället håller på gå åt pipan finns det flera orsaker till.

 

Tror faktiskt samhället skulle tjäna på att ta bättre hand om människor innan dom blir utbrända sjukpensionärer i förtid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid bli politiker för det krävs ingen utbildning för det. Dessutom besitter de ansvarsfrihet för sina dumheter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst BonusVita

Jag inser att det finns flera som tycker illa om mitt sätt att hantera min situation. Jag bryr mig inte om er, faktum är att jag skiter högaktningsfullt i er. Mitt liv har utvecklats så som det har gjort och jag befinner mig där jag är idag på grund av diverse olika felsteg i mitt liv. Detta har gjort mig bitter och ja, det har gjort mig till en idiot, det är jag den förste att erkänna.

 

MEN!

 

Antingen slutar ni tracka ner på mina val i mitt liv eller så är detta den sista posten jag någonsin igen publicerar i detta forum!

 

Kan vi nu sluta kapa denna tråd och låta den gå tillbaka till det som den var ursprungligen tänkt som...? Ni behöver inte svara, utan det räcker att bara gilla denna post, om ni vill att jag ska fortsätta skriva om vad som händer med min båt!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...