Peter_K 4 402 Postad 21 Mars Är det bara jag som får den här frågan, en box man kryssar i för att bevisa att man inte är en robot? Jäkla trams. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 950 Postad 21 Mars (redigerade) 20 minuter sedan skrev Peter_K: Är det bara jag som får den här frågan, en box man kryssar i för att bevisa att man inte är en robot? Jäkla trams. Varje gång jag går in på siten. men jag behöver inte göra något, kommer in efter ca 1 sekund till forumet. Redigerad 21 Mars av patrikflink Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 722 Postad 21 Mars Jag också märkt av detta som ligger och stör. Inget fel på Cloudflare som hindrar oönskade intrång av AI och annat mög men en gång räcker, nu kommer det så fort man går in på ett inlägg eller går ur ett inlägg. Inte mig emot men en gång borde räcka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke_102 82 Postad 21 Mars Får också detta men trodde att det beror på att jag är i "långtbortistan" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 827 Postad 21 Mars 1 timme sedan skrev patrikflink: Varje gång jag går in på siten. men jag behöver inte göra något, kommer in efter ca 1 sekund till forumet. Får det också för nästan varje inlägg jag läser men jag behöver bocka i för att bekräfta att jag är en människa. Anmäler nu detta inlägg så får vi se om @admin reagerar och förhoppningsvis svarar på om det ska vara så här. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 303 Postad 22 Mars (redigerade) Jag har inte sett en enda gång... Edit. Nu såg jag den när jag skulle posta detta inlägget Redigerad 22 Mars av Dava Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 732 Postad 22 Mars Ironin att man som skapelsens krona av kött och blod måste intyga för en robot att man inte är en robot... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 57 Postad 22 Mars 13 timmar sedan skrev Peter_K: Är det bara jag som får den här frågan, en box man kryssar i för att bevisa att man inte är en robot? Jäkla trams. Hej. Detta är för att vi har "lagt" på ytterligare en säkerhetsnivå för att vi får en hel del spamrobotar/profiler som försöker logga in från diverse länder. Vi skall undersöka om det finns något bättre sätt att få bort verifieringen för ni som redan är medlemmar. Ber om ursäkt för besväret. //Siteadmin 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 722 Postad 22 Mars (redigerade) Cloudflare finns på några av de Amerikanska forumen jag brukar hålla till på men där visas fönstret bara en enda gång, sedan visas det inte mer förrän nästa gång du besöker forumet. Här på MG visas den i tid och otid, är kanske någon inställning som behöver göras från MGs sida? //Pär Redigerad 22 Mars av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 4 003 Postad 22 Mars 28 minuter sedan skrev siteadmin: Hej. Detta är för att vi har "lagt" på ytterligare en säkerhetsnivå för att vi får en hel del spamrobotar/profiler som försöker logga in från diverse länder. Vi skall undersöka om det finns något bättre sätt att få bort verifieringen för ni som redan är medlemmar. Ber om ursäkt för besväret. //Siteadmin Då får ni allt försöka få det att funka ordentligt också 😠. Jag råkade just ut för att ha fått upp MG-sidan utan att ha passerat denna "verifiering" och såg en notering vid "klockan" som jag då klickade på för att läsa. Men där blev den kvar i laddläge (snurrande cirkel) och inget mer hände. Öppnade då ett nytt fönster med MG-sajten, och då fick upp det nya verifieringskravet. När väl detta var passerat kunde jag läsa notiserna som vanligt. F.ö. är min känsla att denna typ av "verifiering om du är en människa" är något som snarast väcker en varningsklocka, då det bara brukar vara halvseriösa sidor som har denna. Alla andra löser det på annat sätt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 57 Postad 26 Mars 2026-03-22 vid 10:11 skrev IngemarE: Då får ni allt försöka få det att funka ordentligt också 😠. Jag råkade just ut för att ha fått upp MG-sidan utan att ha passerat denna "verifiering" och såg en notering vid "klockan" som jag då klickade på för att läsa. Men där blev den kvar i laddläge (snurrande cirkel) och inget mer hände. Öppnade då ett nytt fönster med MG-sajten, och då fick upp det nya verifieringskravet. När väl detta var passerat kunde jag läsa notiserna som vanligt. F.ö. är min känsla att denna typ av "verifiering om du är en människa" är något som snarast väcker en varningsklocka, då det bara brukar vara halvseriösa sidor som har denna. Alla andra löser det på annat sätt. Hej. Nu borde det funka som "vanligt". Kom gärna med feedback. 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 827 Postad 26 Mars 1 timme sedan skrev siteadmin: Hej. Nu borde det funka som "vanligt". Kom gärna med feedback. Verkar så. Bra jobbat! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 402 Postad 26 Mars Jupp, allt som vanligt. Snyggt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser