Gå till innehåll
torsdag 04 juni 2026
Peter_K

Vad är det här för nytt hittepå..?

Rekommendera Poster

Är det bara jag som får den här frågan, en box man kryssar i för att bevisa att man inte är en robot? Jäkla trams. 

IMG_5612.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
20 minuter sedan skrev Peter_K:

Är det bara jag som får den här frågan, en box man kryssar i för att bevisa att man inte är en robot? Jäkla trams. 

IMG_5612.jpeg

Varje gång jag går in på siten. men jag behöver inte göra något, kommer in efter ca 1 sekund till forumet.

Redigerad av patrikflink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag också märkt av detta som ligger och stör.

Inget fel på Cloudflare som hindrar oönskade intrång av AI och annat mög men en gång räcker, nu kommer det så fort man går in på ett inlägg eller går ur ett inlägg.

Inte mig emot men en gång borde räcka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får också detta men trodde att det beror på att jag är i "långtbortistan"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev patrikflink:

Varje gång jag går in på siten. men jag behöver inte göra något, kommer in efter ca 1 sekund till forumet.

Får det också för nästan varje inlägg jag läser men jag behöver bocka i för att bekräfta att jag är en människa.

Anmäler nu detta inlägg så får vi se om @admin reagerar och förhoppningsvis svarar på om det ska vara så här.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag har inte sett en enda gång...

Edit. Nu såg jag den när jag skulle posta detta inlägget 

Redigerad av Dava

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ironin att man som skapelsens krona av kött och blod måste intyga för en robot att man inte är en robot...

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan skrev Peter_K:

IMG_5612.jpeg

Hej.

Detta är för att vi har "lagt" på ytterligare en säkerhetsnivå för att vi får en hel del spamrobotar/profiler som försöker logga in från diverse länder. Vi skall undersöka om det finns något bättre sätt att få bort verifieringen för ni som redan är medlemmar. Ber om ursäkt för besväret.

//Siteadmin

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Cloudflare finns på några av de Amerikanska forumen jag brukar hålla till på men där visas fönstret bara en enda gång, sedan visas det inte mer förrän nästa gång du besöker forumet.

Här på MG visas den i tid och otid, är kanske någon inställning som behöver göras från MGs sida?

//Pär

Redigerad av Mercury_44XS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
28 minuter sedan skrev siteadmin:

Hej.

Detta är för att vi har "lagt" på ytterligare en säkerhetsnivå för att vi får en hel del spamrobotar/profiler som försöker logga in från diverse länder. Vi skall undersöka om det finns något bättre sätt att få bort verifieringen för ni som redan är medlemmar. Ber om ursäkt för besväret.

//Siteadmin

Då får ni allt försöka få det att funka ordentligt också 😠.

Jag råkade just ut för att ha fått upp MG-sidan utan att ha passerat denna "verifiering" och såg en notering vid "klockan" som jag då klickade på för att läsa. Men där blev den kvar i laddläge (snurrande cirkel) och inget mer hände.

Öppnade då ett nytt fönster med MG-sajten, och fick upp det nya verifieringskravet. När väl detta var passerat kunde jag läsa notiserna som vanligt.

F.ö. är min känsla att denna typ av "verifiering om du är en människa" är något som snarast väcker en varningsklocka, då det bara brukar vara halvseriösa sidor som har denna. Alla andra löser det på annat sätt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2026-03-22 vid 10:11 skrev IngemarE:

Då får ni allt försöka få det att funka ordentligt också 😠.

Jag råkade just ut för att ha fått upp MG-sidan utan att ha passerat denna "verifiering" och såg en notering vid "klockan" som jag då klickade på för att läsa. Men där blev den kvar i laddläge (snurrande cirkel) och inget mer hände.

Öppnade då ett nytt fönster med MG-sajten, och fick upp det nya verifieringskravet. När väl detta var passerat kunde jag läsa notiserna som vanligt.

F.ö. är min känsla att denna typ av "verifiering om du är en människa" är något som snarast väcker en varningsklocka, då det bara brukar vara halvseriösa sidor som har denna. Alla andra löser det på annat sätt.

Hej.

Nu borde det funka som "vanligt". Kom gärna med feedback.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev siteadmin:

Hej.

Nu borde det funka som "vanligt". Kom gärna med feedback.

Verkar så. Bra jobbat!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jupp, allt som vanligt. 
Snyggt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...