Batsmans 1 Posted Saturday at 04:30 PM Jag har lyckats tappa en skruv till båten. Det är en styrpulpet Carrie 560. Skruven sitter centralt längs bak i båten under vattennivån ungefär jämnhöjd med propellern. Mätte svårt att göra exakt men cirka 15mm bredd. Jag har varit på olika byggvaruhus men inte hittat nåt som passar. Nån som har tips på hur man kan lösa detta? Share this post Link to post Share on other sites
gusvo085 115 Posted Saturday at 04:58 PM Det är en skruvad dyvika, bör finnas på seasea och liknande affärer. Share this post Link to post Share on other sites
excel319 533 Posted Saturday at 04:58 PM Det ser ut att vara en dyvika du visar på bilden. Det finns några varianter på dem, så sök på nätet. Ett exempel är Dyvikaplugg Share this post Link to post Share on other sites
Batsmans 1 Posted Saturday at 05:27 PM 27 minuter sedan skrev excel319: Det ser ut att vara en dyvika du visar på bilden. Det finns några varianter på dem, så sök på nätet. Ett exempel är Dyvikaplugg Tack för svar! Nu vet jag vad jag ska leta efter. Share this post Link to post Share on other sites
Batsmans 1 Posted Saturday at 05:28 PM 28 minuter sedan skrev gusvo085: Det är en skruvad dyvika, bör finnas på seasea och liknande affärer. Stort tack! Share this post Link to post Share on other sites
Mackey 4,571 Posted Sunday at 01:23 AM 7 timmar sedan skrev Batsmans: 8 timmar sedan skrev excel319: Det ser ut att vara en dyvika du visar på bilden. Det finns några varianter på dem, så sök på nätet. Ett exempel är Dyvikaplugg Tack för svar! Nu vet jag vad jag ska leta efter. Jag gissar att du kan komma undan billigt (15:- kr) genom att köpa en 1/2" propp på något byggvaruhus VVS-avdelning. Obs! Bara en gissning. En komplett bottengenomföring med plugg i mässing är inte heller jättedyr (10 ggr dyrare), men byter du allt så vet du att det funkar. Finns även i plast där själva pluggen/dyvikan hänger kvar så att man inte tappar bort den. Share this post Link to post Share on other sites
Zaphir 60 Posted Sunday at 02:43 AM brukar köpa sånt på hornbach...dom har mkt bra sortiment Share this post Link to post Share on other sites
Eld- 557 Posted Sunday at 05:20 AM Observera att den pluggen är konisk. 1 Share this post Link to post Share on other sites
jan_af_lisoe 188 Posted 17 hours ago Jag använde 1/2 " rensplugg, funkade utmärkt och mycket lättare att skruva på/ta loss än den normala skruven. Min dyvika var inte konisk så det funkade med rensplugg. Kostade kring 15 sek..... Share this post Link to post Share on other sites