Jump to content
Thursday 29 October 2020

gusvo085

Medlemmar
  • Content Count

    589
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

gusvo085 last won the day on October 21

gusvo085 had the most liked content!

Community Reputation

52 Expert

About gusvo085

  • Rank
    Flottiljamiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. på 4,3 liter och uppåt är pumpen i drevet för liten så då har man separat intag för det.
  2. Jag har samma fundering, men har noterat att denna impeller suger bra med vatten (inte så konstigt då den inte har något motstånd, det går ju bara rakt ut i toppen då slangen är kapad. Svårt att se vad det kyler? drevet är aluminium som leder värme bra rakt ut i vattnet och det vatten som pumpas går väl i ett rör eller kanal från drevet.
  3. Det läcker vid spridaren. om du känner att det pyser så är det kompressionstryck som blåser ut. Lossa spridaren, återmontera med ny hylsa (tror den är koppar). Kolla att en ny går att få tag på först! motorn är ju gammal. Rätt säker på att man måste tömma kylvattnet innan man tar upp den, den kan sitta hårt!
  4. Tänker vidare.. om den är sjövattenkyld och har rostat igenom så kan vatten gå ner i oljan, det kan även resultera i förbränningsgaser i kylvattnet vilket ökar trycket och det kan resultera i att slängen släppt? eller är det en för osannolik kedjereaktion?
  5. värmarslangen är i vanliga fall kylvattnet som går i en slinga in i varmvattenberedaren. om den lossar tappar du kylvattnet i motorn -> den går varm. en kokande motor är ju illa. det är därför jag tror att det snarare är orsaken än att vatten har sprutat kring luftintaget.
  6. Men vänta nu... vatten vid luftintaget ska inte in i oljan, det är ju ingen 2--taktare. Måste va nåt annat fel, gick den varm?
  7. Tolkat ni inte prislistan fel? I hamnavgift borde det ju ingå med toa och sopor, att de är separata är väl för se som ligger i rännan?
  8. Det där skulle jag ta bort! det är ju inte jämt för fem öre. en segelbåt ska vara slipat med minst 400-papper, en motorbåt klarar sig bra med rollad vc17 om det är skrapat rent innan. Men vi har alla olika krav
  9. Det måste ju bero på att kanalerna i blocket är så slut att det inte klämmer fast packningen?
  10. Man kommer väldigt långt med cyklop och våtdräkt....
  11. Ja! Ner kommer man med framhjulsdrift men inte upp då behövs 4-hjulsdrift. Jag har kört så i 4 år, funkar kalas! Ner med egen bil, upp med lånad.
  12. Absolut, men den delen du har kryssat rött tillför rätt mycket styrka skulle jag tro, där av förslaget på platsade bänkar.
  13. om vi skippar kravet på drev och tittar på de andra kraven, ej akterkabin och ej snipa. Nimbus äldre skapelser? dom har ju flera med rak axel som är halvplanande.
  14. du tappar i vridstyvhet, men det kan kompenseras om bänkarna byggs stabilt och fast i skrovet.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy