Jump to content
Thursday 02 July 2020

gusvo085

Medlemmar
  • Content Count

    561
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

47 Expert

About gusvo085

  • Rank
    Flottiljamiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. En bild på dynan hjälper nog mer än en på båten fota gärna baksidan på tyget oxå.
  2. Det kan ju ha uppstått om drevet går med lite / vattenblandad olja så visst kan det hänga samman. Jag skulle säga att det beror på justering av växeln, som ju kna gå trögt på grund av första anledningen. Börja alltså med oljan!
  3. om ljudet har med remmen att göra så är det ju bara undersöka vattenpump, servo, generator, spännrulle. vilken som är troligast kan jag inte gissa...
  4. Den sitter nere till vänster på motorn (sett framifrån) om du söker så hittar du inlägg här hur du byter den (obs! gäller sötvattenkyld om du har ett vattenintag i botten på båten så är det samma för din motor). i drevet sitter en impeller oxå, men den levererar inte nog med vatten för motorn så den är blockerad i skölden. Vissa säger att det är svårt att byta impeller men för mig tog det under 2h, det som tog mest tid var att få ut dem gamla ur pumphuset.
  5. Hade du inte kvitto på att stödlagret är bytt? då låter det som en garantireparation.
  6. https://www.manualslib.com/manual/1139630/Mercruiser-Sterndrive-4-3-Mpi.html
  7. finns ofta samarbeten mellan olika hamnar som är med i detta. vanligt kring öresund!
  8. Snöade i går kväll och i natt i Göteborg. Båten är nog inte bekymret (havet är 12 grader) men äppelträden som blommar tar stryk.
  9. 50 tusen för en enkel dator? låter ju helt galet...
  10. Sömmar byter man tyget överlever ofta en eller två omsömmar. Men att det är för litet var ju värre..
  11. Du säger alltså att motorn kokade och började läcka efter det. Låter ju helt klart som att du får riva toppen till en början och titta där.
  12. ser ut att läcka vid topplockspackningen? om tummnen sitter ganska rätt så klarar du av att plocka ner det och inspektera / byta packning. Men om motorn går och kyler utan andra tecken på fel så förstår jag om det inte lockar i början på säsongen...
  13. Densiteten brukar stå på burkarna, så det är nog lätt att räkna om.
  14. teori: samma som händer på en bil om du släpper kopplingen för snabbt, den orkade inte. motorn gick sakta, propellern slog i sanden -> det blev för tungt.
  15. Spännande! man lär sig nytt varje dag, jag hittade info om att den inte byggdes efter 1970, får se över min källkritik
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy