Jump to content
Sunday 19 May 2019

Kenneth_S

Medlemmar
  • Content Count

    1,870
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Kenneth_S last won the day on November 15 2018

Kenneth_S had the most liked content!

Community Reputation

63 Expert

About Kenneth_S

  • Rank
    Amiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kenneth_S

    Nidelv 24

    Hittade en tråd med (som jag tror) samma problem som dig: Där finns även eett namn på Nidelv: kaare.andersen@nidelv.com Vet att de är tråkiga med att inte svara, har själv mailat dem om saker till min N28:a men inte fått svar. kolla med Kaare direkt, han kanske är bättre på att svara.
  2. Oj Jesses... Har den här gamla tråden fått liv... Kanske dags att låsa den så att den får vila i frid...
  3. Ser ut att kunna vara Crescent av något slag. Absolut inte hänga på mer än 5,5 hk på denna...
  4. Kenneth_S

    Uttern 6300

    6300 är en bra båt med bra sjöegenskaper. Motorn kan många tycka är 10hk för lite, jag tycker det räcker gott. Med den motorn är det gott och väl runt 23-25 knop, och det får man väl tycka är bra. Jag gillar båten skarpt, det enda negativa är väl utbyggnaden baktill för motorn vilket jag kan ibland associera lite till "babianröv", men det kanske bara rör sig om taskig fantasi 😌 Rimligt pris tycker jag bör ligga runt 85´- 95´ beroende på skick. Hoppas du blev lite hjälpt i alla fall 🙂
  5. Funkade perfekt, tackar så mycket 👍👍
  6. Det är en TMD 40B. Original 136 hk, uppgraderad turbo till 165... Jag har ingen aftercooler...
  7. Kom inte in där, bara på min egen dropbox. Men tack i alla fall 👍👍
  8. Suveränt, tackar så mycket 👍👍 Är jag väldigt ofin om jag frågar efter andra halvan också?
  9. Kanon, tackar 👍 Har du möjligtvis nån länk för nedladdning av boken?
  10. Jo, det är exakt vad jag är ute efter...
  11. Manualen visar på att man ska montera en ”klocka” och vrida motorn för att sedan läsa av så inställningarna blir rätt... Mer än så vet jag egentligen inte
  12. Njaaeeeeaaaaaeeee... Jag vet egentligen inte vad jag menar mer än att vi har tagit dän ventilkåpan, säkerställt att sista ventilen är i övre dödläge och att det glappar i ventilarmarna, innan vi tog dän pumpen. Nu när pumpen ska dit igen så ska tändningen ställas (enligt handboken...) med klocka och instrument samt att en axel ska peka mot 30°-markering på ett svänghjul. Denna klocka och instrument för tändningsinställning är jag ute efter...
  13. Jag har rivit ut bränslepumpen (diesel) i båten, och fått den renoverad. Nu ska den sättas dit, och efter det ska tändningen ställas. Någon här som vet vart man i Göteborgstrakterna kan hyra ett instrument för att ställa tändningen? Motorn är en VP TMD 40b, av 1985 års modell. 136 hk, uppgraderad turbo till 165 hk. Ser fram mot svar.
  14. Kolla med Ockelboklubben (ockelboklubben.com). De kanske har info om modellen 🙂 Lycka till 🙂
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy