Jump to content
Tuesday 17 September 2024

Ebbalooba

Medlemmar
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Ebbalooba

  • Rank
    Landkrabba

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej, Jag har en Nidelv 24 med en gammal Volvo Penta MD17C motor. I helgen när vi körde så la vi märke till att termometern gick upp mot det röda 2 gånger under kort tid vid olika tillfällen, vi sänkte farten och den gick ner igen. Igår kväll när vi besökte båten ca 6h efter vi lagt till så la vi märke till att motorn fortfarande var mycket varm men tänkte inte så mycket mer på det. Och nu när vi körde så dog motorn mitt ute till havs utan att gå igång, när vi försökte starta låg temperaturen på röd. Efter ca 40 min startade motorn. Nu blir vi bogserade till hamn. Vad kan det bero på? Om det är överhettning, vad ska man då göra?
  2. Hej! Jag har en Nidelv 24 från 1977. Inombordare med 2 stycken bränsletankar i plåt. Problemet är att bränslemätarna knappt fungerar, gamla bränslemätare så det kan stå 0 eller 1/4 när vi precis tankat. Frågan är om det går att byta dessa bränslemätare på något vis, utan att det kostar skjortan dvs? Om vi skulle överväga att byta hela tankarna istället, hur svårt skulle det vara? Ebba
  3. Hej! Jag har en Nidelv 24 från 1977. Inombordare med 2 stycken bränsletankar i plåt. Problemet är att bränslemätarna knappt fungerar, gamla bränslemätare så det kan stå 0 eller 1/4 när vi precis tankat. Frågan är om det går att byta dessa bränslemätare på något vis, utan att det kostar skjortan dvs? Om vi skulle överväga att byta hela tankarna istället, hur svårt skulle det vara? Ebba
×
×
  • Create New...