Gå till innehåll
tisdag 23 juni 2026

rekrevs

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    80
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om rekrevs

  • Placering
    Kapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag köpte fel, bara att byta till rätt Hälsningar Sverker
  2. Hej Det är en packning med vattenanslutning jag fått. Finns det någon risk med att använda denna utan att tillföra vatten , utan enbart använda medföljande fett? Båten i fråga går inte mer än 7knop. Hälsningar Sverker
  3. Hej då här ser den ut, den blå plasthylsan, vad ska den användas till, ingen direkt bruksanvisning tycker jag, tack för att du tar dig tid mvh Sverker
  4. Hej nu ska jag montera den nya black Jack tätningen, men ska jag fetta in inuti innan den monteras på axeln, hur mycket fett ska den tryckas in i nippeln sen? Hälsningar Sverker
  5. Hej igen nu har jag beställt ny smorning ,det blev en sådan, men det här med cutlesslager, kan det om det är slitet göra så att det läcker in vatten från det med? Hälsningar Sverker
  6. Super , tack Pär för info om detta, då ska det gå vägen att beställa rätt modell. Hälsningar Sverker
  7. Hej igen nu har jag demonterat den gamla propeller tätningen, har förstått att det finns kopior på Black Jack tätning , jag vill så klart ha originalet av denna, Mercury , du skickade en länk på denna axeltätning, är det den jag ska beställa? Hälsningar Sverker
  8. Ursäkta, det var fler som svarade, tack till er allihopa Hälsningar Sverker
  9. Stort tack till er båda, nu blir till att meka Hälsningar Sverker
  10. Tack Pär en väldigt utförlig beskrivning av detta, det blir till att byta till en Black Jack tätning, har du någon idé hur man tar isär det befintliga? Har lossat slangklämmorna samt axeln in på motorn Hälsningar Sverker
  11. Glömde att det blåa är lite glykolspill sen i höstas
  12. När jag köpte båten av farbrorn så fanns det ingen olja i mässingsdelen, det har jag fyllt på när jag tog över den, sen har jag aldrig behövt fylla på någon olja, kan det vara packboxarna? ska jag dra ut axeln ?jag har lossat axeln inpå motorn men kan inte dra ut den, motorn har gummitassar mvh Sverker
  13. Hej har ingen slang med separat oljebehållare, olja finns i mässingskopplingen, slangklämmorna satt där när jag köpte båten för 4 år sedan, motorn är en yse 12 mvh sverker
  14. Hej Det läcker in vatten från propeller axeln, tror kanske att gummit är slitet och torkat, inget vatten i oljan, det här har jag aldrig gjort tidigare, någon som har några tipps, gärna steg för steg mvh sverker
  15. Tack igen för alla svar, åker ut i helgen för att ta lite fler bilder m.m mvh Sverker
×
×
  • Skapa nytt...