Jump to content
Tuesday 24 November 2020

Eld-

Medlemmar
  • Content Count

    2,494
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Eld- last won the day on May 27 2018

Eld- had the most liked content!

Community Reputation

377 Expert

About Eld-

  • Rank
    Amiral

Profile Information

  • Location
    Stockholm
  • Interests
    Vator 17 HT
    Mercruiser 140

Recent Profile Visitors

1,416 profile views
  1. Det finns snipor med motorbrunn för utombordare.
  2. Du får snart en pall marinfett och bälglim.
  3. Min telefon funkar att svara i och det går även att ringa från den om man använder en tonsändare. Men routern orkar inte driva ringsignalen.
  4. Eld-

    Upphittad seglare

    59-åring från Sundsvall.
  5. Jag har givetvis inte gjort detta... men... med tanke på hur mekaniskt svag den är så borde det inte vara något större problem att skrapa bort den och sedan slipa epoxigrundfärgen den sitter på.
  6. Färgen fungerar. Ska man anmärka på något så är det att den är mekaniskt svag. Det är lätt hänt att den får skrapskador.
  7. TS har inte varit inne i forumet på fyra år enligt profilen då originalfrågan kan vi nog lämna därhän. MrStolten återanvände uppenbarligen tråden för att få veta mer om tomgångsjustering.
  8. Där nr42 står i bilden ska det stå 41. 42 borde peka på plåtbiten som skruven 41 sitter i. 39 är justeringsskruven för tomgångsblandningen. Det är två stycken men bilden visar bara den ena.
  9. Vilken förgasare har du? På en Rochester 2GC som jag har är det nr 39 på bilden. Det är två likadana skruvar som sitter bredvid varandra och som man ska vrida på lika mycket hela tiden. Det är ungerfär lika på andra förgasarmodeller. Jag har en vacuummätare i instrumentpanelen som visar undertrycket. Om du saknar det så måste du koppla in en separat mätare.
  10. Vad har du att förlora? Skruva isär leta rätt på batteriet, byt ut det och skruva ihop igen. Det är ingen raketteknik. Risken som finns är att den inte är 100% vattentät efteråt... om den nu var det innan.
  11. Neeejjj! Det skulle bli såå dyrt att prata rövarspråk!
  12. Även om kylvattenintaget till motorn är separat så är impellern i drevet viktig för drevets egen kylning. Vid körning i planingsfart så är ju allt ovanför antikavitationsplattan över vattenytan.
  13. Det beror på hur gammal installationen är. På gamla installationer kan kylvattnet hämtas från drevet även på större motorer.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy