Jump to content
Tuesday 21 May 2019

jan_af_lisoe

Medlemmar
  • Content Count

    1,702
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

jan_af_lisoe last won the day on March 9

jan_af_lisoe had the most liked content!

Community Reputation

83 Expert

About jan_af_lisoe

  • Rank
    Amiral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jag brukar måla mitt drev under kavitationsplattan med drevfärg så jag slipper havstulpaner. Resten ser för djävligt ut med tulpaner och grönsaker, men orkar inte bry mig. Skyms i vanliga fall av badplatformen.
  2. Borde det inte funkar med ett rejält högtryckstvätt, det är ju aluminiumskrov. Min Kärcher har ett "mur" läge som jag inte vågar använda på plats, men borde funka på aluminium.
  3. Hade inte TS skrivit 70 inlägg tidigare så skulle jag tro att han är ett troll 🦀
  4. Risken till bottenkontakt blir större.....
  5. Hon var här senast för drygt ett halvår sedan: Besökte senast 12 Oktober , 2018
  6. Jag har samma givare fast 9 tums Lowrance. Det du gör är att du vrider ned givaren, så det blir 20-30 graders vinkel, men baksidan av givaren djupast. Funkar klockrent på min båt, trots att en varvkille dömde ut det hela. Testa gärna, kostar inget och gör inga nya hål i skrovet. Har tyvärr ingen bild tillgänglig, ser löjligt ut men funkar för mig.
  7. I Australien går även solen motsols (dvs moturs),
  8. Mina bekanta brukar inte kolla in i motorn under körning 😎
  9. Vilken Mercruiser modell har du ? Jag har nämligen 3.0 från 2006 i Östersjön och skulle behöva kolla limpans skick. Dessutom påstås den vara rätt så tung.
  10. Är inte det jobbigaste att ta loss och återmontera limpan ? Har man gjort det så kan man väl lika gärna unna sig en ny.
  11. Får du inget filter som passar så är det bara att byta ut både filtret och hållare: https://www.hjertmans.se/produkter/motor-tillbehor/utombordsmotorer/utombordarfilter/branslefilter-med-hallare-10micron Sen, vet du att det är just bränslefilter som orsakar dina motorproblem, eller är det det enklas att börja med att byta just bränslefiltret ?
  12. Kolla om stången som skall in i röret är helt rak. Jag hade alltid stora problem med styrrörstyrning, röret rostade inuti så jag fick ta loss styrningen och göra ren röret inuti. Tråkigt jobb som krävde dessitom att jag tog loss motorn. Tröttnade till slut och köpte hydrulstyrning.
  13. I sötvatten behöver inte båten bottenmålas alls.
  14. Du kan inte kika in i motorutrymmet med motorn igång och kolla var det läcker?
  15. Varför flyttar ni båten bakåt? Måste vara mycket enklare att flytta den framåt på kärran?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy