

sajjen
Medlemmar-
Innehålls Antal
349 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
4
sajjen senast vann den dag 21 Januari 2021
sajjen hade det mest gillade innehållet!
Anseende bland gemenskapen
200 ExpertOm sajjen
-
Placering
Kommendör
Profile Information
-
Plats
Mölndal
Senaste Profilbesöken
2 166 profilvisningar
-
Det är ju ett problem med distansmaterialet, inte med sandwitchkonstruktionen i sig.
- 17 svar
-
- 1
-
-
Jag har en likadan. Den är isolerad, men muttern ger kontakt/kortslutning mellan ytternav/blad och innernav/drev. Jag har alltid trott att det var meningen, så att anoden på drevet kan skydda propellern.
-
Det var ju startkablarna, https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/startkablar/startkablar-35-mm2-2000050386, som var kopparpleterad aluminium (CCA = Copper Clad Aluminum). Batterikabeln du frågade om är mer än dubbelt så dyr per meter, men har också mycket bättre ledningsförmåga.
-
Motorn verkar finnas i tre varianter, den största har en effekt på ca 10kW. Det motsvarar ca 13hk. 2*220Ah*48V blir ca 20kWh. Eftersom det är bly kan du kanske använda 50% utan att skada batterierna. Eftersom det är bly ger de sämre energiuttag när de laddas ur snabbt. Om du kör på fullgas kan du kanske bränna på i trekvart.
-
Startkablarna är kopparpläterad aluminium, motsvarar inte alls 35mm2 kopparkabel.
-
Tyvärr blir jag inte förvånad över det usla bemötandet från båttillbehörshandlarna Är det kanske så att Hempaspeed på samma vis som andra "hala" färger bara funkar bra på båtar som kommer upp i tillräckligt höga hastigheter?
-
Vad betyder det?
-
En 40 år gammal men välskött och sötvattenkyld motor kan ha mycket liv kvar. Många 40 år gamla motorer är sjövattenkylda och har bara fått "underhåll" när något slutat funka. Då är de ofta inte mycket att hurra för.
-
Jag skulle gissa på att det har funnits påsar för att förvara fallen i, som knäppts fast där.
- 1 svar
-
- 3
-
-
-
Att ge priser utan moms till privatpersoner får man inte göra. Men utan ett fast pris från början är man ju i underläge om man vill klaga...
- 22 svar
-
- 1
-
-
En anledning att plocka bort navet nån gång ibland är att annars blir det eventuellt skitsvårt att få av det den dag det behövs.
-
Slår ett slag för Viking. Fristående med kunning personal. 130 kr. https://vikingyachting.se/butik/mast-rigg/windex-vindvisare/windex-birdspike/
- 37 svar
-
- 1
-
-
Bilden är på tok för suddig för att någon ska kunna svara. Försök igen med bättre belysning.
- 13 svar
-
- 1
-
-
GREFAB står för bockar, stöttor och all hantering av dem. Lämna båten vid kranen, så sköter de resten. Samma, fast omvänt på våren. Täckställning står du själv för. Med tanke på hur många sådana som blåser sönder första stormen varje år, så är jag rätt nöjd med att mina landgrannar inte sköter sina egna stöttor.