Tack för bilden Hybro, kanonfint räcke. Man blir avis. Precis en så skulle jag behöva på min Fingal.
Å så en snygg enkel targabåge i akern så kan man "hissa" en "supstuga" vid ruskväder. Så Ruskprick jag är så ogillar jag ruskväder. Sitta till rors å huka under sydvästen är inte kul längre.
Ang ögla,jag tycker den är bra, rätt som dä är så hissar men ett segel flygande med halsen där.
Snubbelrisk? Tja, det är farligare å vanligare att man halkar närbman tagit land med ena benet på klippan.
Min ena hvudregel är annars aldrig barfota ombord å aldrig hällösa skor, typ tofflor.