Gå till innehåll
onsdag 01 maj 2024
selco_nr1

forumet suger!

Rekommendera Poster

jag håller med selco_nr1 till viss del ! Många ställer frågor ... men inte fan får dom svar utan alla er besserwissrar tror att det ska vara så , men ni har inte en jävla aning om det men tror att ni har det ' ge den som undrar ett svar istället !!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, så är det. Har man tex propeller problem så skulle JAG ställa frågan till Proppellertrim eller Peters i stället för att mys-snacka-umgås-på-nätet-och-ta-råd-från-vem-som-helst..... Ni som tröttnat på detta kan ju vila upp er på: www.smuggler.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Språkbruket som Henke använder bidrar definitivt inte till ett bra forum, lite för mycket sandlåda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror (då var vi där igen Selco?) att man måste ta det här forumet som man tar alla andra icke-professionella forum. Folk frågar här för att det är ETT sätt att få svar. Ett sätt som är lättillgängligt men där man måste veta att det inte garanterat är en expert som sitter i andra änden. Men visst finns det experter här och ännu mer viktigt en j_la massa erfarenhet som vi som besöker den här siten får alldeles gratis. Det är inte många amatör-siter som har den här klassen skulle jag tro. Inte har jag hittat nån ialla fall. Sen kanske inte språket eller stavningen alltid är den bästa men det skiter vi i! Så in med mer frågor och fram med all er erfarenhet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som du skriver ChristerN, ett professionellt forum orkar bara det väl insatta läsa, och förstå. I USA t.ex, där man lättare har råd med firmaservice, ligger den tekniska nivån i allm forum oftast lägre än i Sverige. Vi klurar lite mer. Dessutom är det inte alltid lätt även för ett proffs att svara korrekt på en torftigt ställd fråga. Språket, nog tycker jag att man skall försöka använda ett vårdat språk, efter egen förmåga, utan alltför pubertala inslag. En oskriven lag i de forum jag deltagit i.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sören

Jag tycker det är patetiskt att komma med så luddig kritik. Ge några fler exempel än Pentaexemplet tack. Om du inte trivs här finns det högvis med andra båtforum. Kolla till exempel [LINK]http://www.fendern.se[/LINK] där det (också) är en hög kunskapsnivå och kanske ännu lite fler medlemmar och svar. Att jämföra med en MC-sida med en båtsida är att jämföra gunger med karuseller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst jocke

och vem vill veta något om Pentamotorer ..... Tragiskt , jag trodde att penta dog samma år som min farfar ...!!!!!????? Dax att uppdatera en hel del !?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Har man loggat in med namnet selco kanske man då sitter på en del kunskap om dom båtmodellerna och kan då hjälpa någon me det t.ex mig så jag lyckligt kan gå och lägga mig nöjd med att kanske har fått något svar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja har man så här fina frågor på forumet kanske man ska sälja båten och köpa husvagn istället BYT FORUM!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med, forumet betyder en hel del för mitt båtliv, jag hittar mycke av det jag söker eller trådar dit.

post-15786-1394234548,2742_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Peter

 

Jag misstänker att detta är en av de där trådarna som inte är helt seriösa 15.gif\

Vissa startar/underhåller trådar som ger sig ut för att klaga men det är i själva verket så att att de bara larvar sig, misstänker jag.

 

Jag har själv stor nytta av det som sägs och skrivs här på MG av många duktiga och trevliga medlemmar. Vissa av dem (ingen nämnd Yamsmiley-sealed.gif\) agerar under flera olika namn och diskuterar och tramsar med sig själva men är i själva verket mycket trevliga och kunniga.

Använd det du vill och strunt i det andra. Så gör jag.

 

(Nu får jag väl på tafsen...)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför skriver du här då om det är så jävla dåligt???11.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sicken GnällSpik... Stick till någo annat forum om d inte passar... Jag tycker MG fungerar Utmärkt...

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man en Selco så bör man inte lägga näsan i blöt, börjar man sen dessutom pratat om Penta motorer så ska man definitint inte söka uppmärksamhet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, killen väcker tråden och drar utan att säga ett ord.

Med andra ord, syftet var endast att provocera.

 

Dags att stänga, admin..

 

/Fredrik

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej allihop!

Jag är ny på forumet och vill säga att det enda jag tycker ni kan ändra på är att sätta in ämnen i olika underkategorier t.ex. motorer, skrov, tillbehör, mm. Har sett detta i andra forum och det har varit mycket lättare att hitta till precis det man vill åt. Ni har gjort en bra början genom att dela in motorbåtar, segelbåtar osv. i egen kategori, men varför inte göra fler kategorier? Annars är jag helnöjd hittills med forumet:)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

håller med fredrikB... lås tråden

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

stick från stan då selco_nr1 

Ta reda på fakta innan du yttrar dig.

det finns mycket som suger....

*Flickvännen/frun.

*öltarmen.

*7.4:an.

*mm.mm.

& sist men inte minst, sjön suger.

Men inte forumet! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

haha.. folk på maringuiden saknar totalt sinne för humor å ironi. Klart som fan jag väckte tråden bara för att retas. Dom som kan läsa när inlägget skrevs borde också fatta att de inte är någon idé att svara på inlägget eftersom jag redan fått svar på tal.. Å så skrev jag somsagt endast upp för att få upp tråden igen.. lol

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är skillnad på humor & humor tydligen. Vilken insjö har du din båt i Selco#1?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Författaren Hjalmar Söderberg sa: Det här med humor är en allvarlig sak.

Är det svårt att få läsaren att förstå det roliga eller om ironin inte är självklar för andra än författaren själv så går det att använda de gula gubbarna!

Jag har svårt att se ironin i inläggen från Selco_nr1. Du har säkert tänkt dig att det ska vara kul det du skriver men det kommer inte riktigt fram.

Är det inte bra att du fått svar på de flesta av dina frågor? Hur många har du själv hjälpt?

Dessutom kan man inte pressa fram svar av forumets medlemmar. Det får lirkas fram då ingen skriver här för sitt levebröd.

En dryg månad till så brakar det loss med vårrustningen! Bra då att vara vän med forummedlemmarna som tillsammans sitter inne med mängder kunskaper som dessutom kan diskuteras, stötas och blötas.

Sjön suger.

Inte forumet!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och så ska det va så att ordningen styrs av senaste svar, som nu, inte på när tråden är skapad.

Som det är nu räcker det med att en snabbis kolla förstasidan ser man direkt vad som hänt sen sist, i alla fall om det inte är allt för långt mellan besöken.

 

Det tycker i alla fall min del av baken!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...