-
Innehålls Antal
274 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
1 NeutralOm Linde
-
Placering
Kommendörkapten
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Kan den här 2-taktaren (150hk V6) vara snålare än 4-takts inombordaren (4,3l V6) även om båda har förgasare. Spontant tänker jag att 2-taktaren är oerhört törstig.
-
Ja, den kom senare med MPI-motor men heter då Uttern S64. För Ryds:en är jag mest oroad att den lever om mycket mer än Uttern med inombords 4-taktare. Men skillnaden är kanske inte så stor? Sen är det väl även bränsleförbrukning och utsikterna att en gång kunna sälja båten. Dvs om det är en 2-takatre med förgasare, att det då gör den väldigt törstig och oattraktiv.
-
Jag vet inte om det är förgasare eller insprutning. Jag måste kolla upp det.
-
Tack för ditt svar Rejas! Är en V6 2-taktare från 2001 att betrakta som en modernare motor?
-
Tack för era svar! Jag är lite rädd att en 2-takts utombordare låter mycket, men jag vet inte om det är på en nivå som blir störande.
-
Linde började följa Vilken skulle ni föredra?
-
Jag tittar just nu på Uttern 6402 med en Merc 4,3 inombordare och en Ryds 610 GTS med en Mercury 150 Saltwater (2-takts V6) Båda båtarna inkl motorer är från 2001. Skicket verkar vara ganska lika på dom båda. Min fråga är då: Vilken är att föredra? Kan ni hjälpa mig med för & nackdelar vore det såklart väldigt uppskattat. Mvh/ Marcus
-
Oj då! Det är tydligen inte bara jag som har problem... Hahaha, fan vad roligt att jag kunde irritera någon så mycket med en seriöst ställd fråga angående vad som kan va fel på min motor . Men iaf, jag varmkör förstås motorn ett tag innan jag åker ut. sen så blir det några minuters puttrande innan jag får plana ut. Mvh/ Linde.
-
I mitt första inlägg glömde jag att skriva att det var en förgasarmotor. Så jag gjorde ett nytt inlägg i motorbåtssnack. Kan det röra sig om skit i förgasaren trots att den går bättre efter någon minuts körning. Det är i stort sett alltid samma problem under ungefär samma tid/varaktighet. Mvh/Linde.
-
Jag har tänkt kolla chokefunktionen men har tyvärr inte hunnit med det än. Motorn är inte fullvarm, men den har inte gjort så här tidigare. Kan det ha nåt att göra med tändkablarna med tanke på att den går bra efter ett tag? Troligen pga att den blivit varm. Mvh/Linde.
-
Jag har ett poblem med min Mercruiser 454 Magnum (förgasar motor). När jag åker ut med båten & ska dra upp den i plan så går den ojämt. Det tar lite extra tid att få den att plana ut eftersom att den tappar orken, det är väldigt snabba förändringar på motorns gång. Jag hör hur den pulserar i gas/effekt. Detta går över efter några minuter. Det är oftast enbart första svängen för dagen som den gör detta. Vad kan detta bero på? Väldigt tacksam för alla förslag. Mvh/Linde.
-
Jag har ett poblem med min Mercruiser 454 Magnum. När jag åker ut med båten & ska dra upp den i plan så går den ojämt. Det tar lite extra tid att få den att plana ut eftersom att den tappar orken, det är väldigt snabba förändringar på motorns gång. Jag hör hur den pulserar i gas/effekt. Detta går över efter några minuter. Det är oftast enbart första svängen för dagen som den gör detta. Vad kan detta bero på? Väldigt tacksam för alla förslag. Mvh/Linde.
-
Hej. Du kan prova ringa Gunnar på: Tväråns Transporter, AB Mobil: 070-5872838 Mvh/Linde. Senast ändrad av Linde | 17 juli 2009 | 10:52
-
Jag har en Bayliner 3055 -91 34,5 enligt GPS
-
Prova www.varmedoktorn.com/ Han kan säkert hjälpa dig.
-
Jag har en exakt sådan båt. 3055 -91 Jag är väldigt nöjd med min båt. Den har det mesta på det sätt som jag vill ha det. Många stora stuvfack, bra planlösning, går bra i vattnet. Man kan sitta flera personer både inne & ute. Sen är det enligt mitt tycke en väldigt snygg båt. När jag knallar ner till bryggan så brukar jag tänka på att den är lite vitare & mycket snyggare än mina brygg grannars (Jag har betalat mer för min båt så priset tycker jag inte att det är fel på heller.)