Gå till innehåll
söndag 05 maj 2024
  • 0

Fråga

Har varit lyckligt frånkopplad från forumet under en tid, när jag idag läser ikapp ser jag att det blivit reklam i inläggen som delvis döljer texten.

 

Är detta bara hos mig, eller har det blivit någon form av uppdatering, kanske straff för att jag tidigare varit nästan befriad från reklam, ja vad vet jag.

 

😎

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rekommendera Poster

  • 0

Nu funkade det! 

Ingen reklam alls på inloggningsrutan. 

Tack och bock. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nej, det fick jag också. Envis Googlereklam mitt i inlägget.

 

Dessutom är det värre än någonsin nu med mitt problem att sidan slutar laddas efter översta bannern och rubriken "Maringuiden". Det är vår brandvägg på jobbet som stoppar laddningen av sidan (utan felmeddelande). Jag måste nu ibland göra "reload" 5-6 ggr innan allt kommer fram.

 

Maringuiden är i särklass värsta sidan på detta. Jag har någon gång råkat ut för samma sak på Tradera också på jobbdatorn, men inte i närheten av samma nivå. Tror det har att göra med just reklambanners (nej, jag har inga blockerprogram aktiverade).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Reklam på nätet ja... vi tröttnade på detta i mitt hushåll och satte upp en liten rasberry pi med denna programvara: pi-hole 

 

Fungerar fantastiskt bra, alla device på nätverket är numera nästan helt reklamfria, även appar i mobilerna 😁

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag använder Firefox med Adblock plus, väldigt lite reklam som syns. För och nackdelar beroende på vem man frågar. Reklamen är ju en viktig inkomstkälla, men alltför störande för mig. Vill jag in på en sida som inte godtar Adblock (hamnen till exempel) så använder jag annan webbläsare och biter ihop/C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
6 minuter sedan skrev s841:

Jag använder Firefox med Adblock plus, väldigt lite reklam som syns. För och nackdelar beroende på vem man frågar. Reklamen är ju en viktig inkomstkälla, men alltför störande för mig. Vill jag in på en sida som inte godtar Adblock (hamnen till exempel) så använder jag annan webbläsare och biter ihop/C

Tyvärr inte lätt att bara stoppa in sådär på en jobbdator....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
32 minuter sedan skrev IngemarE:

Tyvärr inte lätt att bara stoppa in sådär på en jobbdator...

Nej det finns chefer/IT-folk (troligen fanatiska golfare) som inte accepterar livets väsentligheter. Tragiskt/C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag är mycket medveten om att reklamen är nödvändig för forumets överlevnad, men när den döljer text i inlägg tror jag att forumet självdör då frågor och svar blir ofullständiga och obegripliga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Såhär ser det ut för mig med iphone och safari. Inte så kul. 

Är Stavhammar på semester? 

F74EDFF3-16DB-4C44-80A5-A43222D2A818.thumb.png.c3c043c45f95f1db96158461be4463d4.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Klicka på krysset uppe till höger på reklamblaffan så försvinner den.

Sedan ombeds man tala om varför man inte vill ha reklamen. Välj att den skymmer texten om den skymmer texten, annars välj det som passar.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Japp, men efter det ligger det fortfarande kvar en lika stor ruta som döljer texten, men där det bara står nåt i stil med att reklamen kommer från Google.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag rapporterade mitt inlägg så kanske moderator får upp ögonen för problemet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
10 timmar sedan skrev coppertail:

Såhär ser det ut för mig med iphone och safari. Inte så kul. 

Är Stavhammar på semester? 

 

 

Ser nästan lika illa ut på en PC också. Verkar dock vara lite slumpmässigt i vilka inlägg reklamen hamnar, men när den hamnar är det illa.

 

Undrar också varför webmaster inte kommenterar i tråden. Något lär ju ha ändrats i sidans upplägg som tillåter reklam att laddas på ytor där det kanske inte är så bra, och lättast brukar det vara att göra något åt det eller backa innan "nyheten" blivit för gammal....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag delar raols upplevelse av reklam framför text som inte går att få bort. Stänger man den får man en grå ruta där det står att annonsen är stängd. Kör iphone.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Och jag är på en nyare Samsung S8 med Android.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Webmaster kan inte se problemet då det ligger reklam ivägen!

 

Kan bara konstatera att det verkar vara samma oavsett vad för typ av webläsare eller OS jag använder.

  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
11 timmar sedan skrev Mackey:

Klicka på krysset uppe till höger på reklamblaffan så försvinner den.

Sedan ombeds man tala om varför man inte vill ha reklamen. Välj att den skymmer texten om den skymmer texten, annars välj det som passar.

 

Mackey

Jag kan inte komma åt högra hörnet på annonsen, verka vara någon som tänkt till så att det blivit något slags tvång att se annonsen. (kanske får man bättre betalt för en sådan annons)

Jag kan bortse från annonsen, men att den döljer text som kan vara viktig i frågan eller svaret har jag mycket svårt för att ta till mig.

 

Jag kommer nu att anmäla mitt inlägg så får vi se om det blir någon reaktion.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Kanske kan någon se skärmbilderna nedan som illustrerar problemet.

9076872A-D246-4403-84B4-12DE6FB8345F.jpeg

7D32E758-3765-4BB7-96B8-6698FDCBBD83.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Detta var ju inte bra.

 

Jag har varit midsommarledig men skall försöka lista ut detta.

Jag har inte detta problem på någon av mina enheter men få logga in på ett testkonto för att se om det går att återskapa.

 

Problemet är ju att dom flesta annonser är "individuella" men däremot så skall ju inte placeringen vara det. Framförallt så skall dom inte uppta plats som dom inte skall uppta. Mne måste lista ut vilken placering eller vad som ger felet

 

Jag kommer strax att uppdatera grundkoden och sedan se över placement. Om det är någonting som google hittat på eller om det är något galet med vår CSS eller strukturkod.

 

Tack alla som rapporterat och kommenterat-

 

Flyttar tråden till bättre plats.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Hej igen

 

Nu har jag sett över CSS och struktur. Och det visade sig att det var jag som glömt radera en testslinga från den kod jag laddade upp från devservers. Sedan kör nu google AdSense en ny variant av annonsering som inte passar så bra med min kvarglömda kod.... 😕 

 

Detta skall nu vara åtgärdat men återkoppla gärna om det inte är rätt på din enhet.

Det kan även vara så att CSS cashas på vägen till enheten. Tex på jobb och annat. Rensa cachesystem så gott det går så skall det se bra ut.

 

2018-06-15 vid 12:16 skrev Pentax:

Har varit lyckligt frånkopplad från forumet under en tid, när jag idag läser ikapp ser jag att det blivit reklam i inläggen som delvis döljer texten.

 

Är detta bara hos mig, eller har det blivit någon form av uppdatering, kanske straff för att jag tidigare varit nästan befriad från reklam, ja vad vet jag.

 

😎

 

2018-06-15 vid 13:09 skrev IngemarE:

Nej, det fick jag också. Envis Googlereklam mitt i inlägget.

 

Dessutom är det värre än någonsin nu med mitt problem att sidan slutar laddas efter översta bannern och rubriken "Maringuiden". Det är vår brandvägg på jobbet som stoppar laddningen av sidan (utan felmeddelande). Jag måste nu ibland göra "reload" 5-6 ggr innan allt kommer fram.

 

Maringuiden är i särklass värsta sidan på detta. Jag har någon gång råkat ut för samma sak på Tradera också på jobbdatorn, men inte i närheten av samma nivå. Tror det har att göra med just reklambanners (nej, jag har inga blockerprogram aktiverade).

 

15 timmar sedan skrev coppertail:

Såhär ser det ut för mig med iphone och safari. Inte så kul. 

Är Stavhammar på semester? 

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Japp nu var annonsen i lämpligt format så att jag kan stänga ner den, får se hur detta utvecklar sig.

 

Tack så länge!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Inga annonser i inläggen här heller längre, det lilla jag hunnit testa.

 

Också intressant är att mitt behov av att ladda om för att sidan slutar ladda efter bara en liten bit (p.g.a. någon brandväggskonfiguration i min jobbdator) i vart fall är mycket mindre frekvent, kanske t.o.m. helt borta. Har öppnat kanske tio trådar som jag inte öppnat tidigare, och samtliga har laddats som de skall med en gång.

 

Tack !

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 minut sedan skrev IngemarE:

Inga annonser i inläggen här heller längre, det lilla jag hunnit testa.

 

Också intressant är att mitt behov av att ladda om för att sidan slutar ladda efter bara en liten bit (p.g.a. någon brandväggskonfiguration i min jobbdator) i vart fall är mycket mindre frekvent, kanske t.o.m. helt borta. Har öppnat kanske tio trådar som jag inte öppnat tidigare, och samtliga har laddats som de skall med en gång.

 

Tack !

 

Det skall bli mycket bättre det med i fortsättningen har vi tänkt.

Det vi gör och har gjort med laddning är att göra dom asynkrona och defered.

Dom laddas typ när och om dom behövs och efter att innehållet (content) är laddat..

Detta bör skapa en bättre upplevelse för alla som surfar på maringuiden. Framförallt på mobila enheter. Men som någon skrivit så behövs intäkter och det är en balansgång hur/var och varför reklamen skall visas.

Håller på med översyn av vad som är lämpligast och det var ett sådant experiment som skapade starten för denna tråden. Och att jag firat midsommar 🙂

 

//stavhammar

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har tidigare yttrat mig i denna frågan, surfar oftast från Ipad, och det är nu något bättre, men inte bra. Totalstopp blir det då det är någon videoreklam. Jag skriver bokstäver och ors, det kan ta 10-20 sekunder innan det syns på skärmen.

och "Websidan läses in igen eftersom ett fel inträffade" .....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
1 timme sedan skrev Georg_Ohm:

Jag har tidigare yttrat mig i denna frågan, surfar oftast från Ipad, och det är nu något bättre, men inte bra. Totalstopp blir det då det är någon videoreklam. Jag skriver bokstäver och ors, det kan ta 10-20 sekunder innan det syns på skärmen.

och "Websidan läses in igen eftersom ett fel inträffade" .....

 

Videoreklam är någonting som jag aktivt väljer bort. Detta eftersom dom är sååå irriterande.

Vet du eller kan du ta reda på vilken annonsör eller budskap det gäller?

Det skulle underlätta spärren i AdSense.

 

Skall försöka att reda ut varför det går så hemskt långsamt för dig med din iPad.

Vilken version av iPad respektive IOS samt webläsare är det?

 

Ursäkta om detta har frågats om förut men det är ju självklart att det INTE skall vara den upplevelsen vi vill ge dig!

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det behöver inte vara videofilm i ordets bemärkelse, det kan vara olika animationer, skall notera firmanamnet nästa gång. Det var en mäklarfirma alldeles nyss, men nu är den annonsen borta. Conrads elektronik är inte animerad men tar väldigt stor plats, men den går att klicka bort. Likadant med Tradera, döljer foruminnehåll.  Watski brukar också påminna med stora bilder, om varor jag kollat på. När dessa hålller på att laddas upp lägger paddan av, mer illa är det då uppkopplingen är långsam.

Version på programvaran är 9.3.5

I-pad modell Flinta. MC769 KS/A.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det är bara att beklaga. Reklamens skript slöar ner sidan och har man inte väldigt bra uppkoppling och schysst dator funkar inte sidan. Visserligen måste sidan finansieras, men den måste också fungera

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

En stor röd rektangel från Bank Norveigian.

Tradera då igen, som byter bilder hela tiden.

Just nu en firma som heter Vova, väskor och damkläder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag packade upp en ny iPhone 7 ur kartongen ikväll. Efter att alla inställningar var slutförda (som ny iPhone, inte kopia) söker jag upp MG och är naturligtvis inte inloggad. Tar mig då till inloggningssidan som ser ut enligt bild. 

Hur f-n loggar man in? 

Som tur är så är tjänsteluren av en ren slump (host host) fortfarande inloggad så att jag kan skriva detta efter att ha mailat skärmdumpen till mig själv. 

Vad ni än gör. Logga inte ut om ni sitter med ios! 

 

0F9B3D2A-44EF-405A-809D-32CE29E62700.thumb.jpeg.312e15dc8e88c80fa17481c04dd4267e.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Annars törs jag påstå att problemet med reklam som täcker forumtext är löst. 

Snyggt jobbat Stavhammar! 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Tyvärr verkar "slutar ladda"-felet finnas kvar på jobbdatorn med dess brandvägg. Fick ladda om två gånger efter tryck på "senaste" och ytterligare två gånger efter val av denna tråden innan sidorna visade mer än "Maringuiden"-rubriken.

 

Verkar stoppas vid laddning av översta reklambannern, den över sidrubrikrutan "Maringuiden", om det kan vara en ledtråd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...