Gå till innehåll
fredag 10 maj 2024
toaen

Signaturen Toaen går i graven

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Till mångas glädje har jag beslutat mig för att sluta skriva på Maringuiden under signaturen Toaen.

 

För väldigt många år sen var det en kille som var den flitigaste skribenten på ett annat forum, som meddelande att han skulle sluta skriva på forumet då han skrivit 7 000 inlägg.

 

Han var borta i några månader kanske ett halvår, sen dök han upp som moderator.

 

När jag var på ca 7 000 försökte jag sluta och klarade att hålla mig borta ett par tre veckor.

 

När jag nu börjar närma mig 10 000 inlägg. Detta skall va inlägg nr 9999, varav 9998 tramsinlägg.  :wacko:

 

Mitt nick är ett gammalt användarnamn som jag hade på det företag som i dag heter FORTUM. Med tanke på det jag heter borde jag ha haft användarnamnet toand, men vi var många som hette liknade, så nån stakars datatekniker försökte hitta på snarlika bokstavskombinationer till oss alla. När man senare bytte datasystem blev mitt nya användarnamn Anderto7 - frid också över dess minne.

 

Det finns ju skribenter här på MG som bytt nick nästan lika ofta som jag byter arbetsskjorta. Sånt har aldrig legat för mig. Jag är den jag är och är inte mycket för onödiga förändringar.

 

Med ack den glädje som varar beständigt. Till mångas förtvivlan kommer jag att förpesta er tillvaro här på forumet under ett nytt nick - kanske redan innan "solen i havet sig sänker".

 

Vem blir först att avslöja mitt nya nick!?

 

post-53310-0-18841000-1430934124_thumb.jpg

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Annars kan du gör som den "flitigaste skribenten" som uppträdde under två nick och ibland diskuterade med sig själv ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh, stanna kvar och var dig sjôl. :)

 

Du kan mer om det mesta än de flesta här, och det lilla du inte kan någonting om tycks du vara duktigt ovetande om själv, vilket ju kan vara skönt. Lite falsk blygsamhet kunde kanske lämnas därhän någon gång då och då.

 

Så om du inte har strikt numrologiska böjelser - stanna kvar som Toaen. Det är alltid bättre att veta vem man läser/följer/diskuterar med eller inte litar på. Detta forum är en näst intill outsinlig källa till kunskap om man bara kan hantera sökningar. Tycker det finns ett mycket stort värde i att kunna följa resonemang, kunskaper och trådar bakåt genom de nick som så osjälviskt delar med sig av sina kunskaper på det sätt du gör.

 

Så jag tycker det är både synd och onödigt om du nu helt plötsligt måste kliva ut ur garderoben.

 

Låt bli ;)  :unsure:  :(  :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh, stanna kvar och var dig sjôl. :)

 

Du kan mer om det mesta än de flesta här, och det lilla du inte kan någonting om tycks du vara duktigt ovetande om själv, vilket ju kan vara skönt. Lite falsk blygsamhet kunde kanske lämnas därhän någon gång då och då.

 

Så om du inte har strikt numrologiska böjelser - stanna kvar som Toaen. Det är alltid bättre att veta vem man läser/följer/diskuterar med eller inte litar på. Detta forum är en näst intill outsinlig källa till kunskap om man bara kan hantera sökningar. Tycker det finns ett mycket stort värde i att kunna följa resonemang, kunskaper och trådar bakåt genom de nick som så osjälviskt delar med sig av sina kunskaper på det sätt du gör.

 

Så jag tycker det är både synd och onödigt om du nu helt plötsligt måste kliva ut ur garderoben.

 

Låt bli ;)  :unsure:  :(  :)

+1

 

Jag fattar verkligen inte poängen...

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är inte första april idag?

 

Bra att du inte kommer att sluta i alla fall. Uppskattar dina inlägg!

 

Vore jag dig och prompt skulle byta nick så skulle jag ta toatvå  :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med.  Signaturen får mig att le lite extra och klicka upp inläggen.  Nu borde det inte ta så lång tid att lista ut det nya nicket iofs.  Om den karakterisktiska stilen behålls. :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Era synnerligen diplomatiska svar kommer att avslöja erat  nästa nick.

glömde skriva ++++ :)

Redigerad av jsbtango

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm, det är inte första april idag?

 

Bra att du inte kommer att sluta i alla fall. Uppskattar dina inlägg!

 

Vore jag dig och prompt skulle byta nick så skulle jag ta toatvå  :P

 

Kan vi viss mån förstå Toaen. Det kanske den där toalettanknytningen som hans nick ofta missuppfattades som inte är så trevligt att drabbats av, även om toalettankar och sugtömmning visst var ett av hans älsklingsämne.

 

Var själv och sugtömde min toatank förra veckan. Glömde det efter förra året sista utfärd där toaletten användes. Jag har visserligen väldigt nära till sugtömmningstationen och går ofta förbi - hela året, men vissa saker faller lätt "i glömskans hav" och där lär det visst råda fiskeförbud.

 

post-106994-0-32875800-1430942084_thumb.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Thallatha... Toaens båt om jag inte missminner mej. :)

Redigerad av moggep

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Thallatha... Toaens båt om jag inte missminner mej. :)

 

Japp, och en bild för att krydda inlägget. Ingen tvekan :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hmm, det är inte första april idag?

 

Bra att du inte kommer att sluta i alla fall. Uppskattar dina inlägg!

 

Vore jag dig och prompt skulle byta nick så skulle jag ta toatvå  :P

 

Kan vi viss mån förstå Toaen. Det kanske den där toalettanknytningen som hans nick ofta missuppfattades som inte är så trevligt att drabbats av, även om toalettankar och sugtömmning visst var ett av hans älsklingsämne.

 

Ber om ursäkt om mitt skämt var lite plumpt. Det var skrivet i yttersta välmening! :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

TOAEN du gör som Tommy Nilsson och lanserar dig med ett nytt nam. Grattis du förtjänar all uppmärksamhet :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Hmm, det är inte första april idag?

 

Bra att du inte kommer att sluta i alla fall. Uppskattar dina inlägg!

 

Vore jag dig och prompt skulle byta nick så skulle jag ta toatvå  :P

 

Kan vi viss mån förstå Toaen. Det kanske den där toalettanknytningen som hans nick ofta missuppfattades som inte är så trevligt att drabbats av, även om toalettankar och sugtömmning visst var ett av hans älsklingsämne.

 

Ber om ursäkt om mitt skämt var lite plumpt. Det var skrivet i yttersta välmening! :-)

 

 

Skit samma.  ;)

 

Nu är jag ju bohuslänning och vårt hemlands vilda tungomål är inte alltid vare sig så milt eller välvårdat.

 

Vi kan uttrycka oss - i andras öron - ganska elakt mot varandra. Som tur är, kan ju de flesta här ute språket och nyanserna, så de förstår precis vad som man menar.

 

Det finns ju ett uttryck som lyder; "Det var inte så illa sagt, som det var menat"  :P

 

Sen är det ju ganska skönt att se att min titel blivit rätt igen - Landkrabba - för det är väl det som de allra flesta av oss är.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

toaen R.I.P.

 

Och du, jag tycker inte det är "tramsinlägg" för vi är nog många som uppskattar en historia ibland! Förutom alla råd du ger...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å katten. Du hade hittat buggen på MG. 9999 inlägg och sedan exploderar databasen och allt försvinner i tomma rymden. Ja du lyckades rädda skiten i sista stund. Än har jag ett tag kvar på detta nick men sedan är det dags med något nytt igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...