Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
davahl

Vad kör du för bil?

Rekommendera Poster


Blir allt som oftast förvånad nere i hamnen. En båtgranne åker Bayliner 245 modell -05. Men ner till hamnen kör han Suzuki Baleno. En ekvation som för mig icke går ihop.

 

Själv åker jag Sea Ray 230 och kör Alfa 147 GT. Kan dock ej rekomenderas då det är snabbaste vägen till ekonomiskt självmord. Kommer byta bil till hösten...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad har bilen med båten att göra menar du ??

Man kan väll lägga allt man äger och har i en båt och skjutsa arselet i en zusuki. Det är väll upp till var och en hur man vill leva och ha det. Bilar faller offtast mera i värde än båtar.

Själv åker jag Volvo 745

 

Senast ändrad av strole | 17 maj 2007 | 15:47

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Tror jag har en vinröd, någon har sagt att den kommer att bli det om den tvättas men ingen tvätt ingick i köpet.

post-15930-1394235062,3645_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har diverse båtar kan man säga.. åker på en v40 för tillfället men åker på en audi TT på söndag och framöver..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I mångas ögon står jag säkert för en udda kombination:

BAYLINER 2655 samt Porsche Cayenne S smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kompenserar min snåla marina bränslekonomi med min inte fullt lika bensinsnåla lilla sommarbil... smiley-cool.gif\

post-22446-1394235062,3922_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du att en Alfa 147 GT är ekonomiskt självmord?? Vad drar den milen? En liter eller?? Låter som att du får börja segla och cykla 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jepp. Den jäveln kostar mig mer än båten. Soppan skiter jag i. Faktiskt usel kvalité. Jag har årsmodell -04.

Sen jag köpte den i november har följande strulat:

Båda lampinsatserna kass. Helt sjukt hur de kan gå sönder men enligt bilprovningen och alfa meckare är de uppslitna.  

Oljeläckage ggr 2. Samma packbox som gått sönder.

Kopplingen knarrar

Elen strular på ett flertal ställe.

Airbag lampan lyser konstant. Bilmeckaren kan inte hitta felet.

 

Piss bil förutom väghållningen. Vill ha cayman men sneglar faktsikt på boxster och slk för tillfälet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst så är Alfan riktigt snygg att se på. Trist när grejerna inte håller.

Om du kollar Porsche, ladda med en 996:a. Det finns många av dem och du får ner priset rejält samt en avsevärt mycket roligare bil än Boxtern eller Mercan. smiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har hafft ett sådan dära arsle till bil jag med en vw golf turbo diesel som jag fick reparera för 35 000 kr genom åren 

Bil fan runerade mig på 100 000 Sista gången den braka i hop fick den stå ! Därför åker jag Volvo nu mera rena spargrisen !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det är absolut inget fel i det. Men man kan ändå bli förvånad vilket jag blir. Folk får köra precis vad de vill.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det är absolut inget fel i det. Men man kan ändå bli förvånad vilket jag blir. Folk får köra precis vad de vill.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

996:a.... Mmmmmmm. Enormt mycket vill ha begär i den. Får väl se till hösten vad man gör för fynd. Håller med om att Alfan är toksnygg. Men när problemen hopar sig så försvinner mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

båten och bilen har väl inte så mycket med varann att göra, själv har jag en flipper och en volvo v50, rimmar väl lite grann... :-) har dock tjänstebil så därför blev det en volvo annars garanterat BMW 5 serie för det är jag freak på .. !! har en 518 som andra bil och hade en 540 tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Airbaglampan lyser för feldetektion av någon del i säkerhetssystemet. Vad centralstyrenheten gör då är att den inte kommer blåsa aktuell del vid krock. Är det en bag är det inge bra. Dagens bälten matar ut hela vägen för man skall lasta ner i airbagpåsen. Så är det exvis förar frambagen så kommer du ha ALFA ståendes i pannbenet efter skallislag i ratten.

 

Gå till en märkesverkstad och låt dem kolla via diagnossystemet vad som falerat. Det har alla moderna bilar.......frågan är hur alfa romeo sällar sig till det sällskapet.

 

 

Senast ändrad av hawkee | 17 maj 2007 | 21:00

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hummer H2 och BAYLINER 2855 är också en kombination som folk funderar över.

 

Per Trönnberg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm Åker Bmw 530 diesel och Bayliner 2355 V8 bensin. Kanske en udda kombination vad vet jag.

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En högst sannolik kombination tycker jag. Bra val av både båt och bil. smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kul tråd!!

 

Jag kör Audi A3 Sportsback TDI på land och Ryds 568:a på vattnet.

 

Kan ju säga att A3:an faktiskt är rena sparbössan. Bra väghållning, pigg som f-n och snål som bara den. 0,5 landsväg och 0,67 i snatt (Då kör jag hårt :). Min gamla A4 1.8 t drog minst 1,25 i snitt!!!

 

//Mac

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Kör en Subaru Forester turbo 2005 och en gammal Gullringen cabin 1968, inga problem med bilen men med båten är det en annan sak.............6.gif\

 

Mvh P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ni pratar om båtar och bilar bor vid vänern och ser dessa trollare

jättefina båtar som ser ut som metspön och inga dåliga bilar heller

jag har en gammal dieselbil och en fin gammal båt och jag är nöjd

20.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Att man är nöjd är det viktigaste.

 

Själv är jag nöjd den dagen jag åker min Ferrari F430 ner till min Fairline 34 targa. Det är en bra början iallafall. Kan tänka mig att byta upp mig till en Azimut med tiden.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Veglarn

amfibiebil kanske?  smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tar min lilla, lilla Opel Agila, liten, enkel, o bränslesnål, när jag ska ner till mina vrak (eller pärlor, det är en definitionssak). Eller flakmoppen, ett suveränt åkdon.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Just nu Toyota Yaris (med dragkrok) och Saltö 31.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Tackar haha... Tråkigt o höra att Alfan krånglar, finns faan inget värre en elfel i nya bilar. Vet av egen erfarenhet.. Hoppas att du har bättre tur med båten!

 


!!!MVH REXCO!!!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...