Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
davahl

Vad kör du för bil?

Rekommendera Poster

Jag sjösätter o tar upp min Albin 25 med Jeep Grand Cherokee v8.Praktiskt när man kan ta hem båten till gården o greja hemma.Nackdelen me jeepen är att man börjar känna sig som en riktig miljöbov i dessa tider....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade precis VV-s hemsida. Precis som du skriver så får en 120d dra max 1200kg. Väger inte din Askeladden mer än 1200 Sahlback?

 

Senast ändrad av batrookie | 25 maj 2007 | 09:15

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sea Ray Pachanga 32 (2x425hk Bravo) och på land en Audi Q7.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Där har vi en som bara får dra 750kg bakom sin bil...på B-kort då förståss :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Drar min båt Tresfjord 26, vikt 3,ton inkl. trailern. Med Mitsubishi Pajero Sport fyrhjulsdriven med hög/lågväxel -04. Den får dra nästan 3 ton, helt perfekt bil!

 

Tony

post-5325-1394235073,7208_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Kör en 320d-touring -07

318i-touring -98 som andrabil.

 

 

 

Senast ändrad av Lillis | 25 maj 2007 | 13:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Golf från 1996 för det mesta, men när hela familjen skall ut på vägarna blir det en Passat Variant 1,8T från -01.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå där.

 

Sj så åker man volvo 940 på land och en betydligt mer påkostad båt, nämligen en Sea ray 220 ov 89:a. Nyrenoverad under vintern.

 

Håller ungefär samma årsmodell på båda fordonen.

 

Ha en bra sommar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag har för båt vet jag inte.. se: Vad har jag får båt? här på forumet..

Men dragbilen heter El Ogro! smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad det har med båten att göra,förutom att den måste dra.själva har vi en Land Rover Defender,den släpar det mesta.Storbalalar på ca.900 kg.båtar är inget problem.Även om rampen är tvär.En underbar bil,om man inte söker konfort.Jag trivs med den.Ljudnivån är rätt hög.men då vet man att man jobbar.Själv är jag inte van att ha en komfortbilså jag är mycket nöjd med min bil.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Älskar snabba bilar men seglar hellre än kör motorbåt. Kör BMW x5 4,4 och seglar ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en Big Buster som dras av en Lada Niva.Svårslagen kombination.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Båt motor ca 1100 och så släpets vikt men det spelar ingen roll för jag kör 30-släp och då får jag dra en Princess om jag vill men det ska jag inte prova.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag tycker inte att det spelar så stor roll vad folk tycker om de fordonen man kör, huvudsaken är att man själv är nöjd med sina bilar och båtar. själv tycker jag att mercedes cls 773 amg och princess v70 är dem finaste fordonen i hela världen, men jag har råd med ingadera utan kör en nimbus 42, men den är jag väldigt nöjd med. 

 

 

 

 

Senast ändrad av berox001 | 26 maj 2007 | 23:15

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör en Volvo V70-00 innan dess en orange 245-88 Televerksbil. DEn var underbar, men gick sönder för mycket på en gång i slutet. Viktigast med bilen är att den tar en från A till B, med en massa saker. Har släp så man får hem alla dynerna på en gång. Finns ingen möjlighet att ha båten efter bilen, den lyfter vi med grävmaskin.

 

 

Båt, seglar en Albin Nova.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Blir nog att börja använda något annat än framhjulsdriven Audi, nästan omöjligt att få upp trajlern på dåliga ramper. Förra året vid ena upptagningen kom som tur en av kraftverksbilarna och vinjade upp mig efter att halva bilen plumsat i när båten drog i mig baklänges.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

från sjöboden: Håller på renoverar nu, kommer nog slänga den i sjön innan den är helt färdig.

 

V säng till dubbelsäng, permanent.

 

 

Du får nog passa dig annars åker du kombi om nio månader.smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Har en engelsk båt - men skulle aldrig få för mig att köpa en engelsk bil . .

bästa sportbilen är väl för övrigt en fet kombi som har plats för min sport.. - båten !  smiley-cool.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bmw 525ix Touring. Bra med rapp sexa o. konstant fyrkrafs när flytetyget ska slitas upp på mjuka stränder...1.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj - förlåt jag glömde skriva vad jag kör för bil. En gammal Mazda 626. 7 dl/mil.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Håller med, lite konstig tråd men den speglar väl lite vad folk prioriterar, själv prioriterar jag nog ett schysst fruntimmer, men den tråden på dösnack blir nog inte lika lång som denna. Undrar om det beror på prioriterning eller varifrån det ekonomiska tillskotet kommer ifrån till de dyra leksakerna.

post-15930-1394235085,0675_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Drar mitt strå till skitsnacks tråden…





Jag luktar diesel hela vägen.14.gif



Audi A6 2,5 Tdi QA –99

Coronet 24 Midi -72 VP AQAD40B

 

Båda drar styvt litern fast å andra sidan är båda ganska rejält skruvade.

21.gif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Drar mitt strå till skitsnacks tråden…



Jag luktar diesel hela vägen.14.gif\

 

Audi A6 2,5 Tdi QA –99

Coronet 24 Midi -72 VP AQAD40B

 

Båda drar styvt litern fast å andra sidan är båda ganska rejält skruvade. 21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Audi quattro 2.3-86 64578mil vs marieholm 24...då drar audin mycket ...lite21.gif\ billiga att ha bägge 2 så man har ju råd att äta ute alla dagar med familjen(2vuxna 2 barn 16,19 om man vill:))

post-13807-1394235085,1402_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men gillar lätet från V8:a så en van finns i min ägo så den blir i klass med marieholmaren i soppa förbrukningen2.gif\

post-13807-1394235085,1978_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till Sahlback:

 

Du sprider en vanlig missuppfattning om att man kan dra hur tungt som helst bara det är en obromsad/ofjädrad båtvagn, det får man EJ!

 

När det gäller obromsade/ofjädrade båtvagnar, som då klassas som efterfordon, så får man aldrig dra tyngre än dragbilens bruttovikt (bilens vikt plus last vid dragtillfället).

 

När det gäller fjädrade båtvagnar, både obromsade och bromsade så MÅSTE dessa vara registrerade för att få framföras på väg och klassas ALLTID som släpvagnar och då gäller bilens ordinarie släpvagnsvikter.

 

Mao så är det olagligt att framföra en fjädrad USA-vagn som ej är registrerad, eftersom den enligt lag måste vara registrerad för att få framföras på väg.

 

Källa: Vägverkets webplats

 

Båttransport:

http://www.vv.se/templates/page3____1306.aspx

 

Mvh Pop

 

 

 

 

Senast ändrad av pop_ | 27 augusti 2007 | 01:56

 

Senast ändrad av pop_ | 27 augusti 2007 | 01:56

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...