Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
primouza

Svar om båtmärket Bayliner...

Rekommendera Poster


Trodde inte jag skulle behöva förklara en så enkel logik.
Ut å åk med din lilla skitbåt i stället. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Amerikanerna bygger ju bilar, båtar och MC så gott de kan. Men så gör de också Corvette, four winns och HD :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä nu..!!!! Min båt är helt igenom amerikansk och varken Corvette, Four Winns eller HD! Räknas inte den då..?!? 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också illa om all form av hetsjakt. Sådant är bara sandlådenivå enligt mitt sätt att se på det. Men som icke Bayliner-ägare så är det också otroligt trist att inte kunna säga en enda negativ sak som finns och/eller har funnits på vissa Bayliner-modeller utan att man blir beskylld för att vara Baylinerhatare! Inte ens rena fakta går att nämna utan att man får rejält med skit för det...sådant som alltså inte har med tycke och smak att göra. Många Bayliner-ägare tycks vara oerhört överkänsliga måste jag säga, och det bidrar inte direkt till något bättre rykte eller reklam för Byailiner. För att inte tala om den egna personen som visar en rätt låg nivå genom ofta ett rätt svinaktigt beteende till den som kommer med ett uns kritik. Så fort man ens bara antyder om någonting negativ om Bayliners konstruktion eller vad det nu kan vara så får man ganska omedelbart riktigt otrevliga och ofta rätt så osakliga påhopp. Detta trots att man säger att samma typ av brist kan finnas även på andra fabrikat... skandinaviskt som amerikanskt. Mycket märkligt och olustigt tycker jag att denna överkänslighet finns så utbredd! Om någon säger t.ex. att gelcoaten är lite för tunn på t.ex. en Ryds som är byggd mellan 1985-1990 så blir det i regel en diskution och då oftast på en rätt okay nivå. Om man däremot säger exakt samma sak om Bayliner blir man näst intill idiotförklarad av en del Bayliner-ägare och helt plötsligt så kommer dessuotom ett ganska otrevligt bemötande som ett brev på posten! Det hela hamnar då bara på en mycket låg och otrevlig nivå och det är ju så förannat trist, omoget och onödigt! Nu vill jag verkligen poängtera att det är långt ifrån alla Baylinerägare som beter sig illa för så är det ju självklart inte alls. Men det är förvånansvärt många. Alldeles för många tycker jag personligen även om de flesta är trevliga.

 

Till dessa Bayliner-ägare som beter sig så vansinnigt löjligt barnsligt åt (alla gör alltså inte det är det nog säkrast att upprepa) skulle jag vilja säga det att både Ert båtfabrikat (Bayliner) och ni själva skulle vinna rätt mycket på om ni kan respektera folks åsikter och olikheter i smak även om ni inte håller med. Men om ni nu inte håller med så diskutera med dem. Som vuxet folk alltså. Pajkastning är aldrig någon diskussion. Det är bara lekstuga. 

 

Om man kunde få bort de grova uttrycken och de personliga påhoppen osv. som ofta blir när Byaliner kommer på tal så kan diskussionen äga rum både på ett sakligt och trevligt sätt som sker utanför sandlådan. Det vinner vi ju alla på för då kommer det säkerligen fram saker och ting som vi alla kan lära oss av eftersom både Byaliner-ägare och icke Bayliner-ägare då kan ge sin syn på saken. Icke-Bayliner-ägare kan då få sin chans att kanske få en ändrad uppfattning om fabrikatet för med ett trevligt bemötande så öppnar det upp för en helt annan mottaglighet än när påhopp sker och att ilska visas. Och för Bayliner-ägaren kanske det också finns någonting att lära av de som har konstruktiva åsikter.

 

Glöm inte att det finns mängder av kunnigt folk här på forumet av alla dess slag inom olika områden. Var rädd om dem och utnyttja det för jag tror att vi alla har att lära av varandra. Bayliner-ägare som anda ägare.

Ha det så bra allihop!

 

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Fantasisummor är det som man betalar för när man köper gamla nordiska märken.

Vem vill sitta i en båt som ej har tillförlitlig motor oavsett märke?

Du vet väl att det sitter samma motorer i Bayliner som i alla andra båtmärken, eller? Även nordiska.

 

Mvh

 

/Persk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tycker att det är konstigt att det är så många som ska uttala sig om Bayliner som aldrig ägt en själv samt att råda folk att akta sig för märket i allmänhet när de i själva verket inte har nån aning om vad de talar om. Brukar då aldrig se att någon Baylinerägare brukar nedvärdera andras märken på båtar.

Läs gärna det inklistrade ifrån det första inlägget så kanske någon känner igen sej;) 

 

Mvh

 

/Persk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ett av de vanligaste argumenten av de alla....att man inte kan/ska/får uttala sig om en båt som man inte har ägt själv. En del går så pass långt att de tycker att man inte ens har rätt till någon talan om man inte har ägt en Bayliner. Men måste du äga allt först innan du kan uttala dig om varans kvalitet? Naturligtvis inte!

 

Vissa saker på en båt kan de flesta någolunda vana båtmänniskor redan på ett mycket tidigt stadium klara av att bedöma än att behöva först ha ägt produkten i fråga. Enbart genom att titta, känna och klämma alltså. Det gäller alla båtfabrikat så varför skulle just Bayliner vara undantagen från det? Vissa andra saker måste man har provkört båten för att kunna klara av att bedömma. Ytterligare andra saker behöver man ha ägt eller ha haft daglig tillgång med regelbunden användning under rätt lång tidför att klara av att bedömma. Mycket går alltså att bedöma i ett mycket tidigt skede. Andra saker behöver man inte bedöma alls. T.ex. sådana sk. offentliga handlingar som företagen går ut med själva och som inte har ett dugg med tycke och smak att göra. Det är ingen hemlighet alls att Bayliner har haft enormt stora kvalitetsproblem med hela sin flotta under en period på 80-talet. De håller inte det hemligt ett dugg och inser att de måste köra med öppna kort om detta. Andra företag gör likadant....Titta på Garmin som har gått ut om sina problem men bl.a. GPS 520, kolla på Volvo och andra företag som ibland drar tillbaka sina produkter eller som många år senare erkänner att den och den modellen eller konstruktionen inte var så bra. Det här är helt naturligt. Misstag gör alla företag såväl enskilda personen. Men för många är just Bayliner en helig ko, men för mig säger det mer om just den personen än om Bayliner! 

 

Alltså....att säga att man måste äga en Bayliner för att kunna göra några som helst bedömningar är ett ganska svagt argument i alla fall för mig. Vore det sant att man först måste äga det man ska bedömma och kanske kritisera eller ha en åsikt om, så skulle man i sådana fall göra en massa felköp stup i kvarten innan man köper sina båtar, bilar, kylskåp, tv-apparater mm. Stackars den som har dessa problem i så fall! Som tur är så är de nog ytterst sällsynt och jag tro knappast att du heller har just dessa problem.  

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

 

Senast ändrad av Roddarn | 14 augusti 2007 | 17:41

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själva poängen med föregånde inlägg kanske var att så många uttalar sig för att göra sig lustiga. De vet oftast ingenting om märket och försöker bara driva på drevet.
 
Självklart måste man ha provat eller ägt en vara för att kunna uttala sig! Annars är det bara hörsägen man förmedlar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart som katten vi ägare vill försvara oss när det hela tiden sker påhopp med taskig research och mytbildning om att detta fabrikat skulle ha andra, sämre motorer, skrov m m.

 

Orättvis mytbildning á la jag hörde en kompis kompis som hade en sådan, och det var bara skit.... måste såklart ifrågasättas. Det är till 95% sådana inlägg som sker här...profilen (Sjöboden) på dessa debattörer är oftast likartade och för att inte ytterliga hänga ut några kategorier så lämnar jag det därhän (vi vet ju hur det ligger till...).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Helt rätt Iboat, man kan ju inte utalasig negativt om en vara fören man provat den eller hur roddarn. Man behöver således inte äga en bayliner har själv prövat flera olika Bayliner modeller och råkar äga en.. Har enbart positiva minnen av alla man provkört, provade även nordiska motsvarande diton men med mer än dubbelt så högt pris så kan jag inte motivera mig själv till att köpa en Nordisk DC..

 

Att vissa utgersig för att vara experter på bayliners fast dom knappt sett någon på bild och ännu mindre varit ombord är d största problemet.. En annan kategori är alla dom som tycker att bayliner är skitbåtar men som egentligen bara haft fel på motorn.. Samma motor som sitter i oräkneliga Jänkare och nordiska båtar skulle alltså vara sämmre i en bayliner..

 

Att avensjuka skulle vara d största hotet d råder d inget tvivel om. många som köpt dyra beg nordiska dcar för nära på miljonen, båtar tillverkade runt 88. Dessa har svårt att smälta att andra med bättre omdömme kan köra runt i spritt nya jänkare för samma pris eller billigare..

 

Vet att d finns dom som inte gillar jänkare oavsett märke av andra anledningar än ovan nämda. Vissa vill helt enkelt ha en nordisk båt och är villiga att betala för d..

 

!!!MVH REXCO!!!Som har en jänkare av ekonomiska själ (visst låter d sjukt)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som ägare av Bayliner så blir man jävligt irriterad på alla okunniga åsikter om båten av dom som själv inte har ngn, egen erfarenhet. Kritisera gärna men ha då för fan belägg för vad ni säger för vi Baylinerägare är jävligt trötta på att höra samma korkade påståenden om o om igen.

Tar några exempel:

Bayliners knapar är små på vissa modeller, men det ser man väl när man är spekulant på båten och känns inte särskilt svårt att fixa.

Knapar och pullpitträcken är dåligt fästa: Har inte råkat ut för det på ngn, av mina tre Bayliners, har aldrig sett det heller. Har haft genomgående bult med mutter på alla...

Däremot om man läser krönika över Baylinerimporten på 80 talet så kunde dom inte leverera båtar i den takten som dom såldes. Den svenska importören tog hem dom utan att dom var färdigmonterade och slutmontering gjordes faktkskt här i Sverige!!!  Kan tänka mej att det isf, är dom som har dåligt fastsatta knapar, pullpiträcken mm,.. Det byggdes tom, en mont, anläggning i Sverige men Dollarns låga värde han vända innan den var färdig och guldrushen var över.

 

Ang, motorer: Äldre Baylier har faktiskt VOLVO motorer!!! fram till slutet på 80 talet. Därefter körde man med OMC ett par år men då det var problem med deras drev så övergick man till Mercruiser from, 1990. Som sagts innan så är det ju inte Bayliner som tillverkar motorerna!

 

Dåliga / plastiga strömbrytar och kapellfästen:

Har inte bytt nånting på vår 17 år gamla 2556:a Alla strömbrytare och kapellfästen är hela och funkar. Tom, dom på flybridge som inte sitter i ngn, höjdarmiljö. Visst dom ser plastiga ut, och då måste dom ju vara skit? eller... Alla länspumpar med nivåvakter funkar och är original..

 

Läckande rutor: Var vanligt på Cieraseriens takfönster eft, ca 10 år! Tar ca, en dag att skära ut och limma om. Tyvär är det ju många idioter som inte fixar det med missfärgad klädsel som följd...

 

 

Det Bayliner har problem med anser jag vara skitsaker. Jämför med Nordiska båtar jag har erfarenhet av.

 

Örnvik 566 MC Pullpiträcket höll på att ramla av, visade vara fäst med end, träskruv Inte genomgående bult och mutter vilket alla Bayliners har som jag har sett. Var dessutom omöjligt att åtgärda då man inte kom till utan att öppna innerskrovet. Har en oduglig självläns som läcker in med en 2-takts 90hk och en person i aktern. Rent livsfarlig självläns till fördäcket, skulle en våg slå över har inte länsen en chans. Konstruerar man nu en sådan båt ska ju fördäcket ha en riktig läns...

 

Uttern 5700C: Ännu sämre självläns till akterdäcket än Örnvik 566MC. Bekant som köpte en splitter ny fick dra om stora delar av elen, tex, var tankgivaren kopplad till  och - ren kortslutning som kunde resulterat i explosion. Takets skum blev vattenmättat pga, avsknad av tätning till grabbräcken. Fick borra ett antal hål för att torka upp det.mm, mm...

 

Uttern 7000: Stort akterdäck som INTE är självlänsat. Katastrof

 

Bella 650: Hur klen och värdelös köksinredning som helst, stötte man emot en skåplucka så sprack den. Odugliga skåplås mm. Dåliga sjöegenskaper. Skrovet ändrades ett antal gånger pga, det. Ändå kallades den för sjöjeepen och fick lysande kritik.

 

Bayliner är bet, mer genomtänkta i dom delar som är viktiga. Tex, är dom självlänsade, även den delen som är under kapell (utom i dom minsta) Har ändå ett antal länspumpar original med nivåvakter.

 

Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, jag håller verkligen med att många uttalar sig för att göra sig lustiga över Bayliner. Våld föder våld och många tycker nog att det är kul att se en del Bayliner-ägares ilskna kommentarer. På samma sätt som när storebror eller lillebror retar sin äldre/yngre bror. Att retas helt enkelt. Och det är ju naturligtvis lika illa det. Helt värdelöst och onödigt tycker jag. Om de här hårda och ibland ilskna reaktionerna uteblir från en del så blir det nog inte lika kul och intressant att retas längre.

 

Och visst ska man ifrågasätta skaer och ting ibland. Det tillhör ju livet och är väl inget konstigt med det så det säger jag ingenting om. Självklart tycker jag. Men man behöver väl inte ifrågasätta precis ALLT? Och när man väl gör det så kan ju välja att framföra sin syn på olika sätt. Det finns bra sätt att säga saker på och det finns mindre bra sätt att säga saker på. Oavsett om det handlar om kritik eller om man vill försvara sig mot kritik eller om man vill framföra en annan åsikt. Det är ju just det här som är själva kärnfrågan: Det är trist att många diskussioner om Bayliner både snabbt och ofta hamnar i sandlådan. Jag tro att både kritikerna, åsiktslämnare och ägare måste hjälpas åt och bjuda till själva för att det ska bli vettiga resonemang istället för stenkastning som det alltför ofta blir nu. Den ena parten kan inte förvänta sig att den andra parten ska börja. Man får själv bjuda till lite. Det är ju så det fungerar i andra disskussioner både i forumet och i det övriga livet. Man får väl bjuda till lite och försöka ha ett hyfsat moget beteende. Det gäller mig och alla andra också. Tycker i alla fall jag. Jag gör i alla fall vad jag kan för att undvika stenkastning och att

undvika sandlådan. Tycker att den nivån bara är att slösa med sin energi och lägger den hellre där den gör mer nytta. Som t.ex. på den här tråden för den kan vara bra och till nytta för oss alla. I varje fall så som den ser ut så här långt.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför är Bayliner billigare än andra båtar om dom är bättre eller minst lika bra som alla andra? Jag driver själv företag med försäljning och i de flesta fall brukar tillgång och efterfrågan styra prisbilden.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

I det här fallet är det främst tillgången som styr. Bayliner är ett av världens vanligaste märken. Och det finns naturligtvis en anledning till det; folk tycker om dem!

Det Bayliner får lida för var att de sprutade ut 60 000 båtar om året på det glada 80-talet, alla yuppisar skulle ha en, och då blev kvaliten ojämn.

 

 

Senast ändrad av iBoat | 14 augusti 2007 | 18:25

 

Senast ändrad av iBoat | 14 augusti 2007 | 18:40

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom är i särklass världens största fritidsbåtstillverkare och då förstår du nog att dom har en bet, lägre tillverkningskostnader än små skittilverkare i Norden. Dessutom beror det ju på kursen, den var ju låg på 80 talet och därför var dom redan billiga båtarna skitbilliga...

 

Borde du veta om du driver företag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilket dravel.

Jag har haft 7 Bayliner sedan 1989,och är inne på min åttonde nu (245-04)!!!

Jag har bytt på dessa år,en ryckutjämnare,ett drev (OMC Cobra),en brännare till spritköket.

Thats about it!

Alla som babblar en massa goja ÖNSKAR att dom hade råd att köpa en,men dom betalar hellre dubbla priser för redan 20-30 år gamla båtar,medans vi glassar vidare problemfritt i lederna utan bekymmer.....

Tänk på det fåntrattar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket bra skrivet.

Precis så var det,i slutet på 80 talet,då alla trodde på en evig uppgång.

Kom i håg monteringshallen i Nyköping var det va?

Duvnäsbåtar,Lasse Lindqvist,,ja,vilka tider.!:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Observera att jag inte har påstått att det är fel på Bayliner båtarna, skulle kunna tänka mig en själv. Jag får försvara Fiats bilar med samma argument som Ni använder europas största tillverkare dock med gamla kvalitetsproblem. Folk har inte kommit över det ännu, så dom är billiga för att ingen vill ha dom (utom jag).

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det var det jag menade. Kom inte ihåg namnen bara, ska ha den krönikan ngn, stans och det är intressant läsning. Även en känd båttidnings (inga namn) omdöme av 2556:an när dom köpte den som redaktionsbåt. Då lät det annorlunda :) och det säger lite när en tidning som först har varit med och skrivit ner märket, tio år senare skaffar en som redaktionsbåt...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som det har sagts tidigare (både i den här tråden och av Bayliners ledning) så har ju Bayliner haft enorma problem med sin tillverkning på 80-talet. Kvaliteten var fruktansvärt ojämn och otroligt dålig helt enkelt. Det ligger dem i fatet än idag. Idag är det helt annorlunda då ledningen har ryckt upp tillverkningen och kvaliteten avsevärt. Ryktet ligger dock kvar i fatet och skvalpar ganska kraftigt och både Bayliner och båtägarna får lida för det. Ibland med rätta om det handlar om 80-talsbåtar och ibland helt oförtjänt om man talar om betydligt nyare båtar. Kvaliteten mellan dagens nyare båtar och 80-talens exemplar går inte ens att jämföra!

 

Om jag vore en nöjd Bayliner-ägare så skulle jag försvara fabrikatet. Det tycker jag att ni ska göra, för man får mycket båt för pengarna. Fabrikatet och på det sätt som ledningen har ryckt upp sig och har hanterat sitt tidigare grova misstag är värd det tycker jag. Även om det fortfarande finns detaljer som i mitt tycke inte är så bra och går att förbättra. Precis som på alla andra fabrikat. 

 

Men...den som nu äger en båt och vill försvara sitt fabrikat...oavsett om det är en Bayliner eller någonting annat...är ju faktiskt en slags representant för just det båtfabrikat som han/hon äger. Varje Bayliner- ägare är alltså en representant för Bayliner.

 

Jag tror...att om man vill förändra Bayliners rykte/anseende och vill försvara fabrikatet så bör nog ägaren/representanten ha en lite mer mogen atityd och ton än att häva ur sig uttryck som fåntrattar...babblar en massa goja, fy fan vilket davel  eller andra tillmälen! Det klingar en taskig ton i luften helt enkelt och som inte direkt underlättar Bayliners redan tunga börda när det gäller att försöka sudda ut dessa gamla rykten! Den som inte klarar av att föra en diskussion med normalt hyfs är nog inte en särskilt bra representant för fabrikatet...det är faktiskt liiite svårt att ta den typen av kommentarer på allvar och då är det kanske inte så konstigt om det blir skit tillbaka från andra! 

 

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju som att bygga upp t.ex. en artist-karriär....det tar oftast många år att bygga upp en sådan, men att riva det som man till slut har byggt upp kan man göra på bara några minuter! En skandal kan räcka gott. Och den dagen man vill försöka bygga upp karriären igen så får man vara beredd på att få kraftigt motstånd och att det blir både väldigt arbetssamt och mycket tidskrävande. Det gäller att vårda fabrikatet ömt och ödmjukt om man vill lyckas.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Roddarn,

du är en flitig skrivare i alla möjliga trådar.

Men att kritisera folk och komma med pekpinnar mot hyfs och sandlådedebatter m.m, kanske tom du skulle tänka på.

 

Citerar dig:

 

 

oceanis skrev:

 

Förstår inte vad du pratar om. Vilken tidsålder lever du i, motor upphängningar i form av gummibussningar har använts de senaste 20-30 åren som standard på de flesta båtar med inombordsmotorer. Så det är normalt inget som kommer till hos de flesta leverantörer som du påstår.

 

Det är riktigt att man skall ha det om det inte finns men pratar vi så gamla båtar just nu ?? Det man måste kolla är om de är hela för ibland går dom sönder, mest av tidspåverkan.

 

 

 

Roddarn:

Suck!!!

 

 

 

 

Senast ändrad av iBoat | 14 augusti 2007 | 19:19

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är de Roddarn kommer med..?

 

Roddarn:

Suck!!!

 

Vad är det för pekpinnar..., med det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


He he...ja..det där var ju nästan kul! Om du nu hade läst alla mina övriga 1116 inlägg också hade du nog förstått att jag inte direkt skäms för mitt uppträdande och tror faktiskt inte att det finns så tunga saker i mitt uppträdande att anmärka på.

 

 

 

Hälsningar:

Roddarn

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste jag förklara alla inlägg för dig, LÄS!
smiley-undecided.gif\ 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

*suck* ...igen....

Skrovet på min båt är 20 graders V-botten och brukar kallas för deep-V, vad har ni för botten på era nordiska båtar som -klarar kraftig sjö MKT bättre än Bayliner som är en insjöbåt... när var ni ute i 2 meter höga vågor senast?? de e gött jag kan lita på maskinerna då!!!!

 

Hur är planlösningen hos era båtar?? Min ser ni till höger.. 

 

Vad är en Volvo Penta V8 för ngt?? EN Cheva 350 som också kan vara en Mercruiser & OMC..

 

Det finns inte en sida av detta myntet det finns 15!!

 

Sedan är inte allt perfekt, men vilken båt är det??

 

//RC

 

http://www.blocket.se/vi/12830963.htm?ca=15_s

 

Senast ändrad av RCarlsson | 14 augusti 2007 | 21:12

post-23208-1394235185,3411_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bayliner SVÅRSÅLD då kan jag berätta följande, För två månader sen en söndagsmorgon fick jag för mej, jag säljer båten, sätter ut den på blocket  på morgonen efter 2 timma kommer första mailen, En kvinna vill ha bilder, vid 11 tiden ringer mobilen en kille från jönköping vill ha bilder, han ringer, inget snack  JAG SKA HA BÅTEN när kan jag hämtan,  NU fick frugan reda på vad som var på gång, jag hade inget sagt, det blev ett j...la liv,du är inte klok om du säljer säger den hon, men du gör som du vill, kan berätta att det är en 88 a som jag haft i 6 år, och har ALDRIG bråkat ett fönster har läckt vatten, har gått som en klocka i alla år i både motor o drev,jag tog bort den från blocket och fick ringa killen och säga hur det var, Han blev besviken,Man säljer inte en vän som är bra,jag har den kvar och ska inte sälja den,så gick det för mej,så det här skitsnacket som en del kommer med, det köper inte jag,har man en välskött båt så är det inga problem,kan tillägga att jag har haft fler spekulanter under åren,Det är bara löjligt att läsa vad en del skriver,tack för mej, EN GLAD O NÖJD BAYLINERÄGARE.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...