Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
primouza

Svar om båtmärket Bayliner...

Rekommendera Poster

iBoat

Är Du rädd att den kommer sjunka mer i värde än vad den redan har gjort pga negativa kommentarer? Det går inte blunda för kvaliten och det dåliga andrahansvärdet.

 

Den är ju känd att ha ett ruskigt dåligt andrahandsvärde. Svår att bli av med till det priset man vill ha = svårsåld.

 

Lätt att köpa = Säljaren tröttnar att ha den stående på tomten. Köparen får den för priset som begärs.

 

Senast ändrad av Peek | 15 augusti 2007 | 02:01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kanske läst slarvigt men vem har tidigare i tråden skrivit att dom är svårsålda? Jag gjorde en jämförelse med Fiat (dom är däremot inte helt lättsålda). Alla produkter är värda precis det en köpare är beredd att betala, varken mer eller mindre. En produkt som är billigare än en annan är det just för att köparna inte är beredda att betala mer, oavsett vilket fabrikat eller produkt det gäller. Vi behöver väl inte hacka på båttyperna, ingen är nog perfekt, även min Coronet har mindra smarta lösningar, man jag står ut med det. Även ägare av Bayliner retar sig väl på saker som kunde varit annorlunda, om inte så är jag den första att gratulera.Det är ju sånt som är bra att lyfta fram i trådar som behandlar ett visst fabrikat eller typ, så andra kan få information som dom kanske annars hade gått miste om. Vi kan väl lyfta tråden till en trevligare nivå, vi alla älskar ju sjölivet, bara att vi valt olika båtar att avnjuta det i.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den är ju känd för... Tillåt mig asgarva 2.gif\

 

Hur många Bayliners har DU försökt sälja?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


He-he, kul att läsa ännu en lång och ovederhäftig tråd om Bayliners påstådda brist på kvalitet. Jag måste erkänna att jag blir imponerad av den nya vinklingen att Baylinerägare är barnsliga som reagerar på allt skitsnack. Kreativt!


 
Själv kör jag vidare i min grymt sköna Bayliner bowrider. Lägger varje vecka nya problemfria sjömil till loggen. Senast i går kväll, innan det i förrgår, i söndags, lördags, torsdags, onsdags, tisdags, måndags, söndags (jepp, fredagen var en förlorad dag). 
 
/Ännu en nöjd Baylinerägare 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den här bjöd du på...

 

Men vi andra båtägare räknar nöjd tid i antalet år...inte dagar :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OM det är så att Bayliner har problem med klena knapar så är det väl mer märkbart när båten ligger vid bryggan än när man åkersmiley-wink.gif\.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Om man har kommit ihåg att kasta loss, ja.
 
Allvarligt talat, snacket om knaparna på en Bayliner är ju rätt typisk för Bayliner bashing. Knaparna på många (men inte alla) amerikanska båtar är rätt små. Det får alltså inte plats så många varv av grov lina. Men knaparna lär inte sitta sämre fast än på någon annan båt. Men att storleken skulle ha någon praktiskt betydelse kan jag inte förstå, tillräckligt många slingor av de flesta rep får plats. Och lagomt tunna linor med tillräcklig styrka finns definitivt att köpa. Och ingen tror väl att små knapar är ett sätt att spara in pengar? Skillnaden i kostnad mellan en lite mindre och lite större knap torde röra sig om några få kronor, dvs ingenting i relation till hela båtens kostnad. Snälla, kom nu inte med argumentet många bäckar små. De gör ändå ingen skillnad. Knaparnas storlek och form har mer med design att göra än någonting annat.


 
Alltså bara tröttsamt skitsnack.
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Min Bayliner har allt som jag behöver ha till sjöss. Jag har aldrig haft några problem annat än saker som jag själv orsakat. Båten är mkt rymlig & flera ganger har personer på bryggan frågat om dom får komma ombord för att kika lite. Samtliga har blivit imponerade över utrymmen & planlösning.

Många av dom har gissat att båten är av betydligt senare årsmodell än vad den egentligen är. Jag har aldrig behövt meka nånting i vare sig motor eller drev. Jag vrider om nyckeln & åker ut, precis som det ska vara...

Jag tvivlar på att det är någon större kvalitetsskilland på olika märken. Däremot så finns det båtar som har inredning & dyl i dyrare material. Men knappast någonting som har med kvaliteten på själva båten att göra.

MVh/Linde.


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med ovanstående att många blir förvånade av det väldisponerade utrymmet när de väl kommer ombord samt att den är äldre än vad den ser ut att vara.

 

Mvh

 

/Persk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag tillhör skaran som alltid har blivit matad med alla klychor ang Bayliners.
Köp ingen sådan, det blir problem.

Du kommer bli utskrattad.

Är motorn äldre än 5år måste den bytas, osv osv...
 
De som har uttalat sig har dock aldrig ägt någon, tror knappast att de ens varit ombord på någon. Ännu mindre skruvat med någon. Så jag har inte lagt någon större vikt vid dessa åsikter. 
Hur som helst, så har jag kolla lite närmare på ett par stycken nu, har även  passat på att prata med några ägare och kikat på deras båtar vid några tillfällen. Man får ju passa på när ägarna (och jag med i vissa fall) är lite småluriga efter att ha suttit i solen och sippat bira en dag. 
Då kommer det mesta fram och man visar gladeligen upp vad båten har att erbjuda.

 

Detta har resulterat i att jag har blivit riktigt förtjust i 2355:an, och kommer jag överens med familjen så är det inte långt borta att det blir en sådan framöver.
Det finns för och nackdelar med alla båtar/märken/typer.

Men mer båt för pengarna tror jag blir svårt att hitta.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Här är en nöjd Baylinerägare! Svårsålt? Nej! Vår förra Bayliner 2651 -90såldes efter en dag på blocket och det var flera som var intresserade om inte affären blev av. Denna hade vi i 10 år nästan utan problem, drevet skar -05, och en kontakt till tryckvattnet var det som behövde repareras, resten handlar om underhåll och skötsel. Tyvärr tror jag att det var många fel förstagångsägare (som varken har sjövana eller vet hur man sköter en båt) på slutet av 80-talet som skapade ryktet, det är inga problem att rasera en Nimbus, Windy m.m. på nolltid om man inte sköter båten. Liknande problem börjar nu med all navigationsutrustning, många ger sig ut på sjön utan att ha grundläggande kunskaper om navigering och vi kommer att se många illa skötta kvalitetsbåtar i framtiden. Jag är glad över att kunna köpa en bra båt (Bayliner 2855) till lågt pris pga ryktet.

 

En nöjd Baylinerägare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blandar inte äpple med päron: Corvette är en riktigt bra prisvärd sportbil, HD är en överskattad marknadsföringsgrej (de är duktiga på det.-9 9

/Sven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riktig, riktig skitbåt.

Men det är av egen erfarenhet. Så jag säger, passa er för att köpa en bayliner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är just en sådan  som här ovan som man blir lite putt på.

Men så tittade jag i hans sjöbod och förstod då att han är en riktig amatör.

Har själv en 2755 -89 som har dom bästa sjöegenakaperna man kan ha (tycker jag)

Stod i valet att byta båt förra året, men efter att ha tittat på en jäkla massa båtar så insåg jag att det var bättre att totalrenovera min .

Jag behöll skrovet och bytte resten , Så nu tror alla förståsigpåare att det är en nimbus för att den har lika  portlights och färgsättningen är snarlik.

Bla sa en kille att han aldrig skulle köpa en Bayliner men gav mig ett visitkort om jag ville sälja min ovanliga nimbus.

Diskutionen runt det här med Bayliner är annars jäkligt löjlig, är inte syftet med en båt att man ska komma ut på sjön och ha det bra.

Och om man sedan är missnöjd med sin båt så får man byta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

köpte ny båt i år ( dock inte en bayliner) men i allafall,,efter veckor av lusläsande på nätet, så är min erfarenhet att vissa modeller av Bayliner är det en strykande åtgång på, jag var runt och kollade på ett flertal, och tyvärr så är det nog så att båten får dåligt rykte på grund av korkade ägare som inte fattar hur man tar hand om en båt, dom som ägs av medvetna personer, tycker jag håller en minst lika hög klass som vilken svensk plastbalja som helst.

så ryktet beror nog inte bara på att en tidig generalagent smetade på lim under mattorna som möglade, utan mer på att det finns så många bayliners,båten är cool och tilltalar en yngre köpgrupp.  följaktligen blir det många som aldrig haft båt som köper bayliner, och tror att det bara är att köra utan underhåll. ...fan va djup jag kände mig nu..he he

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skit i Peek. Återkommer till en uttjatad och död tråd efter en månad bara för att fälla en så meningslös kommentar. Låt honom må dåligt i ensamhet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skitbåtar finns överallt - de kan heta Nimbus, Windy eller Bayliner. Eftersom du var missnöjd med din Bayliner har du helt enkelt bara gjort en dålig affär. Det kan man göra med vilket märke som helst och då blir man sur som du.
 
MYCKET nöjd Baylinerägare. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul diskussion, jag åker corvette och Sea Ray (Blåvit Baylinerkopia) och det går alldeles utmärkt. Amerikansk plast och amerikansk V8 det är grejor det!

 

Senast ändrad av hace1 | 14 september 2007 | 22:01

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag har hört att Biltema skall bli säljare av Bayliner, vilka jävla goa trådar vi kommer att få på forumet, hoppas dom säljer dom bottenmålade med kopparbaserad bottenfärg oxå och att kravet för att köpa en blir att visa upp sitt båtkörkort2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste kommentera roddarns inlägg. Ståndpunkten måste ju vara utifrån var & ens egen erfrarhet. Håll fanan högt! i det långa loppet så är vi ju alla kollegor på sjön. Marknadsvärdet styr vår guldklimpar, precis som på börsen! Samma visa gäller för båtar som för optioner, vilken investerinr är minst dålig.

 

Jag tycker vi ska ha full respekt för var & ens investering!

 

Framtiden ger svaret.

 

Ägare som investerat i en Searay 270 Sundancer av årsmodell 2000!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Neard.....rättstavat? LOL

 

 

Snok ORKA!

 

 

Senast ändrad av _PJ_ | 15 september 2007 | 10:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...